Un format TV românesc, inspirat de Dracula, selecţionat la târgul de televiziune de la Cannes

Un format TV românesc, inspirat din mitul lui Dracula şi intitulat "Dracula tour challenge", a fost selecţionat în finala MIPFormats Talent Pitch, o secţiune "premium" dedicată formatelor de televiziune, care se va desfăşura la târgul de televiziune MIPTV de la Cannes (4 - 7 aprilie).

192 afișări
Imaginea articolului Un format TV românesc, inspirat de Dracula, selecţionat la târgul de televiziune de la Cannes

Un format TV românesc, inspirat de Dracula, selecţionat la târgul de televiziune de la Cannes (Imagine: Shutterstock)

În acest an, MIPTV, cel mai important târg european de vânzare şi achiziţionare de produse de televiziune, care se va desfăşura la Cannes în perioada 12 - 16 aprilie, va include şi ediţia a doua a MIPFormats Talent Pitch, o secţiune "premium" dedicată formatelor de televiziune.

În finala MIPFormats Talent Pitch au fost selecţionate şase formate de televiziune, printre care şi "Dracula tour challenge", creat de casa de producţie Media Factory din România.

"Formatul a fost creat de noi şi dezvoltat apoi împreună cu compania americană Small World IFT, care şi-a trecut deja numele de la înscriere ca distribuitor al formatului. De altfel şi prezentarea live de la Cannes o vom face împreună cu ei", a declarat pentru MEDIAFAX Marius Toader, director de creaţie al Media Factory.

Potrivit lui Marius Toader, formatul de televiziune "Dracula tour challenge" este un reality show - competiţie, care are la bază dorinţa străinilor interesaţi să descopere adevăratul mit al lui Dracula şi al Transilvaniei.

"Aducem mai multe cupluri din străinătate în România, ca să îl descopere pe Dracula. Formatul cuprinde mai multe etape, în care ducem cuplurile în locuri legate de Dracula, precum Bran, Poenari, Hunedoara. La finalul fiecărei etape este eliminat un cuplu. Cuplul care rămâne în finală descoperă secretele lui Dracula şi primeşte un premiu", a explicat Marius Toader.

El a precizat că "Dracula tour challenge" este un format creat special pentru străinătate, el urmând să fie distribuit la nivel internaţional de compania Small World IFT, condusă de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate de televiziune din SUA.

În afară de "Dracula tour challenge", în competiţia MIPFormats Talent Pitch de la Cannes au mai fost selecţionate formatele de televiziune: "Bus stop" (Spania), "Crossword is coming to town" (Germania), "My baby's name" (Franţa), "On the wave of love" (Franţa) şi "Queen of style" (Germania).

Juriul competiţiei MIPFormats Talent Pitch este format din: Colin Jarvis, Managing Director, Colin Jarvis Media Ltd, fost Director of International Formats at the BBC (UK), David Lyle, President, Fox Look (USA) şi Annie Wegelius, Director of programmes, SVT (Sweden).

"Dracula tour challenge" nu este primul format al casei de producţie Media Factory remarcat la nivel internaţional. Anul trecut, tot la târgul de televiziune MIPTV de la Cannes, un alt format TV al Media Factory - "Rush Hour Challenge", inspirat din infernalul trafic bucureştean - a fost selecţionat în premieră pentru a fi prezentat la MIPFormats, într-o secţiune specială.

Pe de altă parte, formatul de televiziune "Miss Country Girl/ Miss fata de la ţară", produs tot de compania Media Factory şi difuzat de Prima TV, este distribuit la nivel internaţional de Tim Crescenti, preşedintele companiei Small World IF. "Miss Country Girl" a fost lansat la Miami, la NATPE - unul dintre cele mai importante târguri de televiziune din lume -, care s-a desfăşurat între 24 şi 26 ianuarie la Miami. Formatul urmează să fie prezentat şi la târgul de televiziune MIPTV de la Cannes.

Înainte de a lansa compania Small World IF, Tim Crescenti a fost vicepreşedinte al operaţiunilor internaţionale de producţie ale Fox World. De asemenea, a fost vicepreşedinte al diviziei de formate internaţionale a Sony Pictures Television International. În 2005, Crescenti a lansat Small World IF.

Fondată în 2002, Media Factory este una dintre primele casele de producţie independente din România. Media Factory a produs până în prezent peste 20 de formate de televiziune, printre care "Vine Teo!", "România mea", "Reporter Incognito", "Animat Planet Show" şi "Aruncaţi din tren".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici