Ziarul Financial Times a fost VÂNDUT pentru 1,19 miliarde de euro. Cine este cumpărătorul

Ziarul de business Financial Times a fost vândut de grupul britanic Pearson, care a deţinut această publicaţie prestigioasă timp de aproape 60 de ani, pentru 844 de milioane de lire sterline (1,19 miliarde de euro), conform ft.com.

1650 afișări
Imaginea articolului Ziarul Financial Times a fost VÂNDUT pentru 1,19 miliarde de euro. Cine este cumpărătorul

Financial Times, cumpărat de o companie de media din Japonia, pentru 844 milioane de lire sterline (Foto: Captura)

Grupul Pearson, care a devenit liderul mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, s-a aflat în ultimul an în negocieri care vizau o potenţială vânzare a cotidianului Financial Times.

Compania privată de media Nikkei, care deţine cotidianul The Nikkei, publicaţia japoneză de business cel mai bine vândută, cu 3,12 milioane de abonaţi, a reuşit să iasă învingătoare în urma acestor negocieri, în defavoarea rivalului german Axel Springer, un grup de media care şi-a dorit la rândul său să îşi includă în portofoliu ziarul Financial Times.

Nikkei a câştigat această "bătălie" după ce a transmis Pearson o ofertă de ultimă oră, în cuantum de 844 de milioane de lire sterline, pentru a prelua Financial Times.

Această tranzacţie marchează sfârşitul unei ere, grupul britanic Pearson ieşind din acţionariatul Financial Times după ce a deţinut această publicaţie timp de 58 de ani, într-o perioadă de schimbări în industria media internaţională.

Competiţia pentru preluarea Financial Times s-a transformat într-un duel între Nikkei şi Axel Springer, două grupuri care doresc să îşi dezvolte prezenţa la nivel internaţional şi în special pe piaţa media de limbă engleză.

În acest sens, Axel Springer a fost în discuţii cu Pearson timp de aproape un an, în timp ce Nikkei şi-a arătat interesul pentru Financial Times abia în ultimele cinci săptămâni. Însă compania germană a ştiut că a fost învinsă de Nikkei cu doar 15 minute înainte să fie anunţată tranzacţia cu grupul japonez, potrivit unor surse apropiate discuţiilor, citate de Financial Times, pe site-ul publicaţiei.

Financial Times mai aminteşte o replică devenită celebră a fostului director executiv al Pearson, Marjorie Scardino, care a afirmat în timpul mandatului său că acest ziar va fi vândut doar "peste cadavrul său".

Însă, sub conducerea succesorului acesteia, John Fallon, care a fost numit director executiv al Pearson în ianuarie 2013, compania s-a concentrat pe consolidarea statutului său de lider mondial în domeniul business-ului educaţional şi a vândut multe dintre activele sale media, precum grupul francez Les Echos.

Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei vizează versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu include sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The Economist Group, editorul revistei The Economist.

Achiziţia Financial Times de către grupul Nikkei vine în contextul unor schimbări dramatice în industria internaţională de media. Ziarele se luptă cu declinul tirajelor şi al încasărilor din publicitate, în timp ce companiile digitale şi marile grupuri din zona online, precum Google, şi-au crescut interesul în zona business-ului de media şi a furnizării de ştiri.

Spre deosebire de mulţi dintre rivalii săi, Financial Times a cunoscut o evoluţie în ultimii cinci ani, iar tirajul său total (vânzările unei ediţii atât în format tipărit, cât şi digital) a crescut cu peste 30%, până la 737.000 de copii.

Echipa editorială a Financial Times este formată din 500 de jurnalişti, care lucrează din peste 50 de locuri din lume.

Tsuneo Kita, preşedinte şi CEO al Nikkei, a declarat că motto-ul grupului pe care îl conduce este acela de a furniza materiale economice şi alte ştiri de o calitate ridicată, respectând principiile cinstei şi imparţialităţii, fapt care se apropie foarte mult de ceea ce face Financial Times. "Împărtăşim aceleaşi valori jurnalistice. Împreună, ne vom strădui să contribuim la dezvoltarea economiei globale", a mai spus Tsuneo Kita.

"Financial Times este un activ de valoare mondială. Sunt încrezător că, lucrând împreună cu noul nostru proprietar, va rămâne la fel", a declarat, la rândul său, editorul Financial Times, Lionel Barber.

Financial Times a apărut pentru prima dată în 1888, ca un ziar de patru pagini, şi a fost cumpărat de grupul Pearson în 1957.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici