Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei

Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei, marţi, lucrările fiind finalizate cu şase luni înainte de termen.

2701 afișări
Imaginea articolului Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei

Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei (Imagine: Razvan Lupica/Arhiva Mediafax Foto)

Tronsonul de autostradă de 9,5 kilometri, deschis circulaţiei marţi, face legătura între municipiul Timişoara şi localitatea Remetea Mare. Practic, noul tronson de autostradă va face legătura între DN 6 Timişoara-Lugoj şi Autostrada Arad-Timişoara, iar o parte din maşinile care vin dinspre Lugoj nu vor mai fi nevoite să intre în municipiul Timişoara.

Niciun reprezentant al Guvernului nu a participat, marţi, la deschiderea circulaţiei pe primul tronson de autostradă dintre Timişoara şi Lugoj, la eveniment fiind prezenţi reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, ai constructorilor autostrăzii şi un echipaj de Poliţie Rutieră.

"Din cunoştinţele noastre este primul tronson de autostradă finalizat înainte de termenul contractual. Ar fi trebuit să fie finalizat în 18 luni, dar s-a finalizat în 12 luni. Autostrada este predată la cheie, nu are restricţii de viteză, se circulă cu 130 de kilometri pe oră. De săptămâna viitoare, DRDP va prelua baza autostrăzii, iar peste două săptămâni, după ce se va finaliza licitaţia de întreţinere, vor fi deschise şi spaţiile de refugiu", a declarat Ioan Ambruş, directorul DRDP Timişoara.

Potrivit directorului DRDP Timişoara, garanţia lucrărilor este de patru ani, iar dosarele pentru tronsonul al doilea din această autostradă, de 26,5 kilometri, se află în evaluare la CNADNR.

Tronsonul de 9,5 kilometri din Autostrada Timişoara-Lugoj a fost finalizat cu circa şase luni înainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.

Lucrările de construcţie pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Carena SpA Impresa di Construzioni.

Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fără TVA), din care contribuţia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuţia Guvernului României este de 31.555.419,41 lei.

Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostradă s-au construit patru poduri şi şase pasaje, dar şi un nod rutier.

Lucrările la acest prim tronson au început în octombrie 2011.

Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime totală de peste 35 de kilometri, iar valoarea totală a proiectului este de 1.421.992.279 lei.

Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007. Traseul coridorului este Dresden - Nurnberg - Praga - Viena - Bratislava - Gyor - Budapesta - Arad, apoi se ramifică în două: Timişoara - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi Timişoara - Drobeta Turnu Severin -Vidin - Sofia - Salonic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici