Boagiu: Vraişte şi haos pe şantierul căii ferate Fundulea-Feteşti. Constructorilor să le fie ruşine!

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat vineri că pe tronsonul de cale ferată Fundulea-Feteşti al liniei Bucureşti-Constanţa, unde compania italiană Astaldi efectuează lucrări de modernizare, este "vraişte şi haos" şi că reprezentanţilor constructorului ar trebuie să le fie ruşine.

2015 afișări
Imaginea articolului Boagiu: Vraişte şi haos pe şantierul căii ferate Fundulea-Feteşti. Constructorilor să le fie ruşine!

Boagiu: Vraişte şi haos pe şantierul căii ferate Fundulea-Feteşti. Constructorilor să le fie ruşine! (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Lucrările sunt în întârziere şi au fost şi "şmecherisme" cu piatra spartă, a spus Boagiu, aflată într-o vizită pe şantier.

"Ruşine constructorilor! Atât vă spun şi în rest nu mai comentez. Este jenant ca să stea secretarul general (al Ministerului Transporturilor, Gheorghe Dobre, n.r.) să vadă unde se poate găsi piatră spartă şi apoi vine Astaldi şi îţi râde în nas că «nu avem piatră şi nu avem de unde să aducem». Este vraişte şi haos pe tronson", a spus ministrul.

Constructorul a afişat pe tabelul tehnic al lucrării ca termen de finalizare data de 30 septembrie, însă Boagiu le-a cerut ca termenul să fie 15 iulie.

"Aţi pus 15 iulie prima oară ca termen, asta să se întâmple, nu 30 septembrie, că vine vara şi trenul va face două ore şi jumătate până la Constanţa. Este un proiect cu fonduri de preaderare ISPA din 2007", a adăugat Boagiu.

În replică, un reprezentant al Astaldi a promis că lucrările vor fi finalizate până la 15 iulie, fiind în curs de montare stâlpii pentru linia de contact.

Întrebată dacă va aplica penalizări constructorului în cazul depăşirii termenului, Boagiu a răspuns afirmativ.

"Penalităţile sunt de 1% pentru fiecare zi de întârziere şi merg până la 15% din valoarea contractului", a spus ministrul.

Astaldi a obţinut trei contracte pentru modernizarea sectorului Fundulea-Feteşti, cu o valoare totală de 178 milioane euro. Două dintre contracte se referă la segmentul Fundulea-Lehliu, respectiv pentru lucrări la linie şi modernizarea podurilor. Cel de-al treilea contract include lucrări de modernizare la linia ferată pe sectorul Lehliu - Feteşti.

O dată cu finalizarea tronsonului Fundulea-Feteşti, întreaga linie Bucureşti-Constanţa va fi modernizată, astfel încât trenurile vor putea circula cu o viteză de 160 km/oră.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici