Cine este noul şef al magazinelor Praktiker din România

Noul proprietar al magazinelor de bricolaj Praktiker l-a adus la conducerea operaţiunilor pe Cansu Derintuna, fost director de achiziţii în cadrul Praktiker România, au declarat pentru MEDIAFAX surse din piaţa de profil.

3577 afișări
Imaginea articolului Cine este noul şef al magazinelor Praktiker din România

Cine este noul şef al magazinelor Praktiker din România (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Cansu Derintuna, de origine turcă, va conduce din funcţia de managing director cele 27 de magazine Praktiker preluate săptămâna aceasta de omul de afaceri de origice turcă Omer Susli de la grupul german cu acelaşi nume. Acesta va fi direct subordonat noului proprietar al magazinelor, potrivit surselor citate.

Derintuna a lucrat în grupul Praktiker din anul 1997, iar între 2002 şi 2010 a ocupat funcţia de director de achiziţii la subsidiara din România.

Grupul german Praktiker a vândut operaţiunile din România (cele 27 de magazine) firmei Search Chemicals, deţinută de Susli, activ în domeniul construcţiilor.

În urma preluării, profilul brandului Praktiker şi obiectul de activitate al companiei Praktiker România vor rămâne neschimbate. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită.

Search Chemicals, înregistrată în Constanţa, are ca obiect de activitate comerţul cu ridicata al materialului lemnos şi al materialelor de construcţii şi echipamentelor sanitare, fiind deţinută în proporţie de 95% de omul de afaceri Omer Susli, fost preşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD). Firma, cu 12 angajaţi, a avut în 2012 afaceri de 45,3 milioane de lei şi un profit net de 1,7 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

În urmă cu o săptămână grupul german a vândut şi operaţiunile din Ucraina, unde avea patru magazine, iar joi a semnat un acord preliminar şi pentru unităţile din Bulgaria.

Grupul german s-a confruntat în ultimii ani cu dificultăţi, astfel că la finele anului 2011 a anunţat că va închide magazine în Germania, că renunţă la piaţa din Albania şi că are în vedere evaluarea operaţiunilor internaţionale. În 2012, compania austriacă de inverstiţii Maseltov, cel mai mare acţionar al grupului german Praktiker, a comunicat că vrea ca retailerul de bricolaj să se retragă din Europa de Est. Ulterior, reprezentanţii Praktiker au susţinut că retailerul nu are în plan să renunţe la filiale importante, precum cea din România.

Anul trecut, Praktiker AG, compania-mamă a grupului german, a intrat în insolvenţă.

Afacerile compa­niei de bricolaj, liderul pieţei până în 2009 (258 milioane de euro cifră de afaceri), s-au redus în 2012 la jumătate (142 milioane de euro) faţă de maximul atins în 2008 (306 milioane de euro), în timp ce pierderile cumulate în ultimii patru ani s-au ridicat la 48 de milioane de euro.

Praktiker are în România o reţea de magazine cu 27 de magazine, a doua ca mărime, cu o suprafaţă de vânzare de 184.300 de metri pătraţi, potrivit raportului finan­ciar pentru anul 2012. Cele mai multe magazine au fost deschise între 2005 şi 2008, perioada de boom imobiliar. Spaţiile în care funcţionează magazinele Praktiker sunt închiriate.

Ziarul Financiar a scris în octombrie că repre­zent­an­ţii Praktiker au apelat la Casa de In­sol­venţă Transil­vania pentru servicii de restructurare financiară în afara insol­venţei, evitând astfel o procedură care în cele mai multe cazuri lezează ima­ginea companiilor şi afectează relaţiile cu partenerii. Potrivit datelor ZF din piaţa imo­biliară, Praktiker are semnate chirii cu­prin­se între 7 şi 9 euro/metrul pătrat lunar, astfel că în fiecare an compania plă­teşte chirii cuprinse între 15 şi 20 de mi­lioane de euro pentru spaţiile ocu­pate.

Praktiker concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Kingfisher şi Leroy Merlin.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici