Coca-Cola îşi retrage publicitatea de la patru posturi de televiziune ruse apropiate Kremlinului

Compania americană Coca-Cola şi-a retras spoturile publicitare de la patru posturi de televiziune ruse apropiate de Kremlin şi de la o bancă vizată de sancţiunile occidentale, a anunţat miercuri publicaţia Vedomosti.

305 afișări
Imaginea articolului Coca-Cola îşi retrage publicitatea de la patru posturi de televiziune ruse apropiate Kremlinului

Coca-Cola îşi retrage publicitatea de la patru posturi de televiziune ruse apropiate Kremlinului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Trei dintre posturile vizate, REN-TV, Piatîi Kanal şi Domaşnîi fac parte dintr-un holding controlat de banca rusă Rossia, vizată de primele sancţiuni occidentale impuse după anexarea Crimeei de către Rusia în martie. Cel de-al patrulea, Zvezda, difuzează emisiuni patriotice şi aparţine Ministerului rus al Apărării.

Sancţiunile impuse băncii Rossia şi preşedintelui şi, totodată, principalului acţionar, Iuri Kovalciuk, interzic, de altfel, companiilor americane să încheie contracte cu compania rusă, considerată drept banca personală a celor mai importanţi oficiali de la Kremlin.

În schimb, compania Coca-Cola a afirmat că decizia nu are motive politice şi a precizat că a fost luată din considerente economice.

"Am decis să ne concentrăm asupra celor mai importante posturi de televiziune la nivel federal şi asupra celor mai vizionate de publicul nostru ţintă", a delarat Anna Kozlovskaia, purtătoarea de cuvânt a companiei americane în Rusia.

Potrivit cotidianului Vedomosti, Coca-Cola este una dintre cele mai importante companii de pe piaţa rusă de publicitate, cu un buget anual de peste 2,5 miliarde de ruble (51,7 milioane de euro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici