- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (07.12.2016, 06:45)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comerţul online din România a crescut de trei ori în ultimii cinci ani
Cifra de afaceri din e-commerce-ul românesc a crescut de la 1,68 miliarde de lei în 2011 la 5,47 miliarde de lei în 2015, pe fondul dezvoltării serviciilor de comerţ online, asigurate de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decât în urmă cu cinci ani, potrivit datelor KeysFin.
884 afișări
Comerţul online din România a crescut de trei ori în ultimii cinci ani (Imagine: Shutterstock/ Arhiva Foto Mediafax)
Cea mai mare creştere a fost între 2014 şi 2015, când afacerile din sectorul de e-commerce au avansat cu peste două miliarde de lei, conform analizei privind business-ul din comerţul online din intervalul 2011-2016 realizată de KeysFin, companie care oferă servicii de informaţii de business şi credit management dedicate mediului de afaceri.
Profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane de lei în 2011 la 233,7 milioane de lei în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 de milioane de lei, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, indică statisticile KeysFin.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vor să apere România, dar nu prea au cu ce. MApN anunță rezultate dezastruoase la proba sportivă în rândul candidaților la postul de „soldați profesioniști”
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
„2016 se anunţă a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional. Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.
Spre exemplu, eMag a anunţat încasări de 300 de milioane de lei de Black Friday 2016. Pe 18 noiembrie, compania a vândut peste 1,1 milioane de produse online.
Procesatorul de plăţi PayU a anunţat că ediţia Black Friday de anul acesta, desfăşurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 de tranzacţii online în valoare totală de 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât ediţia din 2015. S-a ajuns până la 500 de tranzacţii pe minut, de două ori mai multe faţă de nivelul maxim de anul trecut.
Cea mai mare tranzacţie a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 602 lei, cu 6% mai mare faţă de Black Friday 2015.
Citeşte şi: Financial Times: Eşecul suferit de Matteo Renzi riscă să amplifice criza bancară din Italia, cu efecte în Uniunea Europeană
Cel mai important jucător din piaţă, potrivit datelor financiare din 2015, depuse la Ministerul Finanţelor, este compania Dante International SA, cu afaceri de 1,7 miliarde de lei în 2015.
În clasamentul celor mai importanţi jucători din comerţul online românesc, în funcţie de cifra de afaceri, se numără Fashion Days Shopping SRL (221 milioane de lei), Studio Moderna SRL (188 milioane de lei), PayPoint Services SRL (188 milioane de lei), Corsar Online SRL (173 milioane de lei) şi PC Garage SRL (166 milioane de lei). În clasament au mai fost incluşi Payzone SA (155 milioane de lei), Teamnet Business Services (130 milioane de lei), Euronet Services SRL (88 milioane de lei) şi Elefant Online S.A. (78 milioane de lei).
Potrivit datelor KeysFin, sărbătorile influenţează business-ul de pe internet. „Graficul KeysFin arată că apetitul românilor pentru cumpărături online are legătură, în mare parte, cu evenimentele sociale de peste an – Ziua Îndrăgostiţilor, Mărţişorul, 1 şi 8 Martie, Black Friday şi Crăciunul sunt punctele de maxim interes atunci când numărul utilizatorilor şi volumul de afaceri ating niveluri superioare mediei lunare, iar retailerii au înţeles foarte bine acest fenomen şi îşi adaptează politicile comerciale în funcţie de sezonalitate”, spun analiştii.
Citeşte şi: Companiile americane ar putea suferi de pe urma înrăutăţirii relaţiilor între SUA şi China
Mai mult, evoluţia comerţului online românesc se află pe o pantă ascendentă la nivel general, semn că încrederea românilor în acest sector s-a întărit puternic în ultimii ani. „Evoluţia tehnologică din ultimii ani, asociată cu extinderea serviciilor de internet şi ieftinirea terminalelor (laptopuri, smartphone-uri, tablete etc.) au contribuit decisiv la dezvoltarea pieţei e-commerce”, explică reprezentanţii KeysFin.
Dezvoltarea serviciilor de e-commerce implică riscurile asociate tranzacţiilor online raportate la nivelul de educaţie al clienţilor în acest sector. „Avem încă destui români care cad victime site-urilor clonate, care, în febra căutării preţului cel mai mic, ajung pe portaluri fantomă, unde informaţiile de pe carduri le sunt copiate, iar banii sunt retraşi de hackeri din conturi. Vestea bună este că sistemul bancar s-a adaptat acestui fenomen şi a dezvoltat măsuri de protecţie pe măsură, în genul codului unic de tranzacţie transmis pe SMS”, adaugă analiştii.
Informaţiile din material fac parte din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.
Citeşte şi: Confort termic made in Ro: La 10 ani de Uniune Europeană, jumătate din România se încălzeşte la soba cu lemne
Citeşte şi: Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice: “Un sfert dintre contractele din spitale sunt puse sub semnul întrebării”
Citește pe alephnews.ro: Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De la Floreasca, l-au internat la Obregia. Mititelu Jr., mutat la 'Spitalul 9'! Ce au constatat medicii + câte zile îl vor ține la psihiatrie
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe