Fiat vrea să concureze Dacia cu un brand low-cost

Fiat analizează lansarea unui brand low-cost care să concureze Dacia, iar dacă planul va fi aprobat automobilele vor fi construite în afara Europei pentru reducerea costurilor de producţie, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relatează Automotive News Europe.

342 afișări
Imaginea articolului Fiat vrea să concureze Dacia cu un brand low-cost

Fiat vrea să concureze Dacia cu un brand low-cost

"Ne întrebăm dacă este loc pentru un brand low-cost precum Dacia în lumea Fiat", a spus Marchionne.

Fiat dispune de capacitate de producţie excedentară la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat că fabricarea în Italia a unei maşini care s-ar vinde în Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabilă.

Şeful Fiat a arătat că Fiat analizează în prezent capacitatea de producţie a grupului în afara Europei, pentru a vedea dacă brandul low-cost ar fi viabil.

Fiat a analizat lansarea unui model low-cost în ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul întrucât conducerea s-a temut că planul de afaceri nu ar fi profitabil.

Între numele luate în considerate pentru brand a fost şi Innocenti, o marcă italiană cumpărată de Fiat în 1990. Alte opţiuni au fost o combinaţie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de bază, precum ABC sau 123.

Proiectul low-cost a revenit în discuţii în timp ce Fiat promovează o politică de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.

Şi alţi producători lansează sau se gândesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe pieţe emergente precum China şi India, sau cea pentru "maşini de criză" în Europa marcată de austeritate.

Nissan va comercializa marca revitalizată Datsun în Rusia, India şi Indonezia, din 2014.

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat luna trecută, la salonul auto de la Detroit, că o decizie privind lansarea unei maşini ieftine pentru pieţele emergente va fi luată în acest an. Potrivit unor surse, preţul maşinii va fi de 5.000-10.000 de euro, iar producţia ar putea avea loc în China.

În pofida preţului mic de retail, Dacia este o sursă importantă de venit pentru Renault. Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă operaţională de 9%, întâlnită mai mult la producătorii auto premium, se arată în articolul Automotive News Europe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici