Kodak şi-a restructurat afacerile şi va ieşi din faliment. Care sunt planurile companiei

Grupul american Eastman Kodak, fosta glorie a fotografiei, a obţinut avizul instanţei de judecată pentru a ieşi din faliment, după ce şi-a restrâns semnificativ operaţiunile în timpul restructurării, focusând operaţiunile pe imagistică digitală şi printare.

16599 afișări
Imaginea articolului Kodak şi-a restructurat afacerile şi va ieşi din faliment. Care sunt planurile companiei

Kodak şi-a restructurat afacerile şi va ieşi din faliment. Care sunt planurile companiei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Fondată la New York în urmă cu peste 100 de ani, Kodak a fost liderul incontestabil al imaginii pe film până în anii '90, când ascensiunea fotografiei digitale a început să pună probleme companiei.

Eastman Kodak îşi va relua activitatea în condiţii normale cel mai probabil în termen de două săptămâni, potrivit BBC.

Compania a intrat în faliment anul trecut şi a vândut în timpul restructurării o parte din active şi din portofoliul de brevete de invenţie.

Kodak intenţionează să se specializeze în printare digitală.

Avocatul Kodak, Andrew Dietderich, a declarat în faţa tribunalului pentru falimente că noul Kodak nu seamănă aproape deloc cu grupul care a dat faliment anul trecut, nici cu imaginea întipărită în istorie.

Majoritate acţionarilor au avizat planul propus de companie în timpul falimentului, însă un grup de foşti angajaţi în contestă.

Creditorii vor primi numai 5% din sumele datorate de Kodak, iar acţionarii au cea mai scăzută prioritate la recuperarea creanţelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici