- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.10.2013, 13:57)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Microsoft, Google şi Facebook pregătesc sfârşitul erei cookie-urilor în publicitate
Microsoft, Google şi Facebook pregătesc noi sisteme pentru monitorizarea şi controlul informaţiei pe internet, care vor înlocui aşa-numitele "cookies" - micile secvenţe de soft utilizate în publicitate pentru a afişa spoturi "la ţintă" şi pentru a aduna date despre utilizatori, potrivit WSJ.
557 afișări
Microsoft, Google şi Facebook pregătesc sfârşitul erei cookie-urilor în publicitate (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Cei trei giganţi din Silicon Valley au anunţat recent proiecte prin care vor ocoli miile de companii specializate în plasarea de cookie-uri pe site-uri, în prezent intermediari între agenţiile de publicitate şi publicul ţintă.
Mutarea anunţă un transfer masiv de putere în industria globală a publicităţii digitale, estimată la 120 miliarde de dolari pe an.
"Se pregăteşte o mare bătălie. Cel care controlează accesul la informaţie o poate închiria şi are un avantaj uriaş", comentează pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializată în cookies.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
Totodată, sistemele pregătite de Microsoft, Google şi Facebook vor fi mai eficiente decât cookie-urile: companiile vor putea aduna informaţii mai exacte şi relevante despre activităţile şi comportamentul utilizatorilor.
Schimbarea vine odată cu adoptarea la scară largă a smartphone-urilor şi tabletelor. Cookie-urile nu sunt în totalitate compatibile cu sistemele de operare şi browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informaţii despre comportamentul consumatorilor atunci când nu sunt în faţa unui PC.
Microsoft a anunţat săptămâna trecută în mod discret, pe blogul companiei, că va oferi partenerilor din publicitate posibilitatea de a urmări activităţile online ale utilizatorilor de aplicaţii pe platformele Windows 8 şi Windows 8.1, pe tablete şi PC-uri, şi de a livra spoturi publicitare la ţintă.
Sistemul elaborat de companie presupune distribuirea de numere unice de identificare pentru fiecare utilizator, prin intermediul cărora vor fi adunate informaţii despre activităţile şi comportamentul consumatorilor, inclusiv în interiorul aplicaţiilor.
Analiştii anticipează că extinderea către smartphone-urile cu sistem de operare Windows Phone şi către consolele de jocuri video Xbox ar fi o extindere "naturală" a sistemului, însă Microsoft nu a comentat încă pe marginea acestor speculaţii.
Compania va putea astfel să construiască, pentru industria de publicitate, pachete de informaţie despre utilizatorii săi pe categorii demografice - spre exemplu, amatori de jocuri video sub 40 de ani care urmăresc atent informaţiile din sport.
Apple a introdus în acest an un mecanism similar, care permite advertiserilor să transmită mesaje publicitare la ţintă.
Google a sugerat în luna septembrie un sistem asemănător, cu un cod unic de identificare pentru fiecare utilizator. Analiştii consideră însă că proiectul Google ar avea rezultate mult mai complexe şi ar permite companiei să construiască profile mai detaliate pentru fiecare utilizator, urmărind activitatea pe numeroasele platforme operate de gigantul din Mountain View, de la căutare online şi email la browserul Chrome şi sistemul de operare Android.
Compania a precizat, într-un comunicat, că "îmbunătăţiri de natură tehnologică" precum un cod de identificare ar putea "creşte securitatea şi asigura viabilitatea economică" a internetului.
Contactaţi de WSJ, reprezentanţii Microsoft şi Google au refizat să comenteze informaţiile.
Facebook a lansat recent un nou serviciu de publicitate care înlocuieşte cookie-urile obişnuite instalate de terţi cu un cookie dezvoltat chiar de companie. Astfel, mesajele publicitare la ţintă vor putea fi afişate pe toate dispozitivele folosite de un utilizator pentru a-şi accesa contul de Facebook.
Industria de publicitate va avea astfel şansa de a renunţa la o tehnologie afectată de limitări serioase, notează WSJ.
Dezvoltate în anii '90, cookie-urile au avut iniţial scopul de a ajuta magazinele online să reţină conţinutul coşului de cumpărături al utilizatorului. Tehnologia a evoluat odată cu dezvoltarea serviciilor online şi are acum rolul de a aduna date despre comportamentul consumatorului în browserul web, de la reclamele pe care face click la arii de interes, achiziţii efectuate pe internet sau fragmente de text selectate dintr-un articol.
Companiile de publicitate nu au însă posibilitatea să determine dacă "urmăresc" o singură persoană sau un grup de utilizatori care folosesc acelaşi computer, limitare severă care poate cauza anomalii statistice la scară largă.
Michael Schoen, vicepreşedinte executiv la compania de publicitate Mediabrands, susţine că cel puţin 20% din datele adunate prin cookie-uri sunt imprecise. Volumul de informaţii incorecte este în creştere, deoarece tot mai mulţi utilizatori şterg frecvent cookie-urile şi activează opţiunea "do not track" (nu urmări) din browsere.
Citește pe alephnews.ro: Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe