Premieră după Al Doilea Război Mondial pentru producătorii auto germani: Opel va opri din 2016 fabricarea de maşini la Bochum

Opel, divizia germană a General Motors, va opri în 2016 producţia de maşini la fabrica din Bochum şi se va concentra pe fabricarea componentelor, din cauza contracţiei pieţei europene, aceasta fiind prima astfel de măsură a unui producător auto din Germania după Al Doilea Război Mondial.

273 afișări
Imaginea articolului Premieră după Al Doilea Război Mondial pentru producătorii auto germani: Opel va opri din 2016 fabricarea de maşini la Bochum

Premieră după Al Doilea Război Mondial pentru producătorii auto germani: Opel va opri din 2016 fabricarea de maşini la Bochum (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Compania intenţionează să dezvolte în schimb la Bochum producţia de componente precum şi operaţiunile de distribuţie, în încercarea de a limita concedierile, relatează Bloomberg. Fabrica are în prezent 4.500 de angajaţi, dintre care 3.100 sunt implicaţi în operaţiunile de asamblare.

Decizia de a opri producţia de automobile la fabrica din Bochum face parte din eforturile General Motors de a pune capăt până în 2015 pierderilor înregistrate în Europa. Pentru acest an, grupul american estimează că va consemna în Europa pierderi de 1,8 miliarde de dolari, în condiţiile în care vânzările la nivelul industriei vor scădea în regiune pentru al cincilea an consecutiv.

Declinul pieţei a obligat deja PSA Peugeot Citroen şi Ford Motor să anunţe închideri de fabrici în Franţa, Belgia şi Marea Britanie.

"Este singura soluţie pentru ca Opel să redevină profitabilă. Dar piaţa europeană trebuie să îşi revină până la urmă, astfel că reducerea capacităţii nu este o idee bună. Trebuie să procedeze ca Ford şi să micşoreze costurile prin transferarea producţiei în locuri precum Spania", a declarat Erich Hauser, analist la Credit Suisse în Londra.

Divizia europeană a GM, care deţine şi brandul Vauxhall în Marea Britanie, a înregistrat între 1999 şi sfârşitul trimestrului al treilea din acest an pierderi de 17,3 miliarde de dolari.

GM intenţionează să reducă cheltuielile cu 300 de milioane de dolari în Europa, prin desfiinţarea a 2.600 de locuri de muncă până la sfârşitul acestui an şi urmează să limiteze costurile cu alte 500 milioane de dolari în perioada 2013-2015, potrivit planurilor anunţate la sfârşitul lunii octombrie.

Fabrica din Bochum, din regiunea industrială germană Ruhr, a construit anul trecut 131.300 de maşini Astra şi Zafiras.

Unitatea are 4.500 de angajaţi, între care 3.100 implicaţi în asamblarea de automobile, 300 în fabricarea de componente, 450 în producţia de piese de schimb şi 50 în transporturi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici