- Home
- Economic
- NEW YORK, (24.03.2014, 19:49)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Renault este cel mai puţin vulnerabilă la deprecierea rublei, între producătorii auto din Rusia
Alianţa Renault-Nissan-AvtoVAZ este cel mai bine plasată, între producători auto precum Volkswagen şi Ford Motor, să reziste la efectele devalorizării rublei provocată de anexarea Crimeei de către Rusia, consideră analişti citaţi de Automotive News.
125 afișări
Renault este cel mai puţin vulnerabilă la deprecierea rublei, între producătorii auto din Rusia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Veniturile producătorilor auto străini din Rusia ar putea fi erodate în acest an de deprecierea rublei, combinată cu ponderea mică a componentelor fabricate local, care vor face ca importurile de piese să devină mai costisitoare.
Alianţa Renault-Nissan deţine o participaţie majoritară la AvtoVAZ, proprietarul Lada, cel mai bine vândut brand din Rusia. Cei trei producători auto vând împreună unul din trei automobile comercializate pe piaţa rusă.
Componentele utilizate de alianţă sunt fabricate în Rusia în proporţie de aproape 100%, astfel că Renault va fi avantajată de preţurile mai mari suportate de concurenţă", potrivit analiştilor băncii Barclays.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
"Renault beneficiază în Rusia de nivelul foarte ridicat al aprovizionării locale, astfel că suntem bine protejaţi de deprecierea rublei", a declarat un purtător de cuvânt al companiei, pentru Automotive News Europe.
Este improbabil ca Europa Occidentală şi Statele Unite să impună Rusiei sancţiuni de tipul celor aplicate Iranului, dar devalorizarea rublei şi scăderea încrederii populaţiei în economie vor afecta probabil piaţa auto din această ţară.
IHS Automotive a revizuit estimarea privind evoluţia pieţei auto din Rusia în acest an la un declin de 7%, faţă de 3% cât anticipa înainte de criza ucraineană, a declarat Carlos Da Silva, director la firma de cercetare a pieţei.
În 2013, vânzările auto din Rusia au scăzut cu 6%.
Actualele conflicte politice vor afecta piaţa rusă şi în 2015-2016 a spus Da Silva, adăugând că IHS Automotive va reduce din nou estimărea dacă sancţiunile împotriva Rusiei vor fi înăsprite.
Renault-Nissan-AvtoVAZ a avut în primele două luni ale anului o cotă de piaţă de 32%, urmată de Volkswagen Group cu 11% şi General Motors cu 9%, conform datelor Asociaţiei Companiilor Europene din Rusia.
VW Group cumpără 60% din componente de pe piaţa rusă, a declarat purtătorul de cuvânt Christoph Adomat. VW Group a investit circa 1 miliard de euro în producţia din Rusia, din 2006, şi urmează să mai cheltuiască alte 840 de milioane de euroi în perioada 2013-2015.
Ford Motor colaborează cu partenerul local Sollers pentru creşterea numărului de componente achiziţionate de pe piaţa rusă. Doi purtători de cuvânt al grupului american au spus că Ford nu publică date referitoare la componentele achiziţionate local.
"Deprecierea rublei a sporit presiunile asupra afacerilor Ford Soller, monitorizăm constant situaţia economică generală şi vom acţiona în funcţie de modificarea condiţiilor", a declarat un purtător de cuvânt.
Sancţiunile economice generalizate ar avea un impact devastator asupra dezvoltării viitoare a industriei auto din Rusia, puternic dependentă de investiţiile străine, a spus Da Silva.
Producătorii auto străini s-au angajat să investească în Rusia 10 miliarde de dolari până în 2020, atraşi de reducerile de taxe, programele de casare a vehiculelor vechi şi de numărul scăzut al maşinilor, raportat la populaţie, sub nivelul din Europa de Vest şi de Est şi SUA.
Criza din Crimeea afectează în special Opel, care consideră Rusia cea mai importantă piaţa în dezvoltare pe care este prezentă compania.
"În prezent simţin presiunea provocată de cursul de schimb al rublei", a declarat directorul general al Opel, Karl-Thomas Neumann.
El anticipează însă că situaţia se va normaliza şi are încă încredere că Rusia va depăşi Germania, pentru a deveni cea mai mare piaţă din Europa până în 2020.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:10
-
astăzi, 21:50
Boris Becker va fi absolvit de faliment, anunţă avocatul său