Retailerul francez Leclerc intră anul viitor pe piaţa românească, printr-un hipermarket în Bucureşti

Reţeaua franceză de hipermarketuri Leclerc ar putea intra anul viitor pe piaţa românească, primul magazin urmând să fie construit pe fosta platformă a producătorului de substanţe chimice Chimopar din Bulevardul Theodor Pallady din Bucureşti, cumpărată în acest an de firma cipriotă Meveco Holding.

771 afișări
Imaginea articolului Retailerul francez Leclerc intră anul viitor pe piaţa românească, printr-un hipermarket în Bucureşti

Retailerul francez Leclerc intră anul viitor pe piaţa românească, printr-un hipermarket în Bucureşti

"Meveco este în negocieri avansate cu doi importanţi retaileri care doresc să intre pe piaţa din România. Compania intenţionează să închirieze două suprafeţe din terenul achiziţionat de la Chimopar pentru construirea a două magazine, unul de 16.000 metri pătraţi, care vor fi alocaţi unui retailer de bricolaj, iar 14.000 metri pătraţi vor reveni companiei Leclerc, retailer alimentar francez. Lucrările pentru construirea celor două magazine vor începe în primăvara anului următor, până atunci Meveco urmând să demoleze depozitele Chimopar şi să facă lucrări de nivelare a terenului", au declarat pentru MEDIAFAX surse din piaţa de retail.

Investiţiile necesare construcţiilor vor fi suportate de către retaileri.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Meveco nu au dorit să comenteze informaţia.

În luna septembrie, Meveco a cumpărat pentru 18 milioane de euro de la Chimopar Bucureşti un teren de 352.000 de metri pătraţi, aflat în Bulevardul Theodor Pallady.

Chimopar a primit o ofertă pentru vânzarea terenului şi din partea firmei Interprime Properties, controlată de grupul suedez Ikea, în valoare de 22 milioane de euro fără TVA. Interprime dorea însă să achiziţioneze terenul doar dacă dezvoltatorul imobiliar Avrig 35 şi Cascade Group îi vindeau concomitent terenul de 31 de hectare situat în vecinătatea Chimopar. Totodată, Interprime dorea ca vânzătorul să demoleze clădirile existente şi să suporte cheltuielile aferente acestor lucrări.

Reprezentanţii Chimopar nu au primit însă nicio notificare din partea Interprime că s-ar fi înţeles cu Avrig, astfel că au acceptat oferta firmei din Cipru. Avrig 35 şi Cascade Group au anunţat că intenţionează să construiască un parc de retail pe Bulevardul Theodor Pallady, dar lucrările nu au început încă.

Potrivit surselor citate, Leclerc va reprezenta o concurenţă serioasă pentru retailerii tradiţionali de pe piaţa din România datorită politicii grupului care impune comercializarea tuturor produselor la tarife cu până la 5% mai mici faţă de media naţională.

Compania are o divizie de marketing a cărei principal atribut este să analizeze preţurile practicate de concurenţă şi să stabilească tarife cu cel puţin 2,5% mai mici pentru fiecare produs de pe raft. Totodată, pentru a asigura cele mai mici preţuri de pe piaţă, aprovizionarea se va face direct de la producători, evitându-se orice formă de intermediere.

Mai mult, Leclerc Drive va permite cumpărătorilor să îşi plaseze comanda pe site-ul magazinului şi să o poată ridica direct, două ore mai târziu, scutind astfel timpul efectiv alocat cumpărăturilor şi cozile de la casele de marcat.

O altă noutate cu care vine Leclerc în România o reprezintă conceptul de dezvoltare, respectiv sistemul de franciză. Fiecare cumpărător de franciză devine proprietar de drept al magazinului, iar proprietarii se înscriu într-o reţea de tip cooperativă care le permite accesul la aceiaşi reţea de distribuţie astfel încât să poată respecta politica principală Leclerc - cele mai mici preţuri de pe piaţă.

Leclerc are o reţea de 627 de hypermarketuri, supermarketuri şi magazine în Franţa, Italia, Polonia, Portugalia, Spania şi Slovenia. Compania avea în luna octombrie o cotă de 17% din piaţa franceză de retail. În 2010, grupul a avut o cifră de afaceri la nivel global de 31 miliarde de euro.

Lanţurile franceze de hipermarketuri au o pondere importantă pe piaţa românească de retail, Carrefour deţinând o reţea de 25 de unităţi, Auchan 9 magazine şi Cora 8 hipermarketuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici