Samsung Electronics a pierdut poziţia de lider în China şi India, în favoarea unor companii locale

Samsung Electronics, lider pe piaţa mondială a telefoanelor mobile, a pierdut această poziţie în China şi india, în favoarea unor producători locali de dispozitive mai ieftine.

272 afișări
Imaginea articolului Samsung Electronics a pierdut poziţia de lider în China şi India, în favoarea unor companii locale

Samsung Electronics a pierdut poziţia de lider în China şi India, în favoarea unor companii locale (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Xiaomi Corp. a devenit cel mai mare furnizor de smartphone-uri în China, în trimestrul al doilea, în timp ce Micromax Informatics a realizat cele mai mari vânzări pe piaţa telefoanelor mobile din India, potrivit datelor publicate în această săptămână de companiile de cercetare a pieţei, transmite Bloomberg.

În ambele cazuri, Samsung a coborât pe poziţia a doua.

Profitul şi vânzările Samsung sunt în scădere, cumpărătorii preferând, în locul smartphone-urilor Galaxy, aparatele mai ieftine furnizate de producători locali.

Xiaomi menţine preţurile la un nivel scăzut prin vânzări prin intermediul site-ului propriu, în timp ce Micromax oferă modele cu o durată mai lungă de viaţă a bateriei şi capacitate dual-SIM, pe o piaţă unde operatorii nu subvenţionează telefoanele.

"Xiaomi şi alţi producători mici din India se dezvoltă foarte rapid. Dacă pierzi cotă de piaţă, este greu să o recuperezi, astfel că Samsung va continua să lanseze cât mai multe telefoane pentru a-şi menţine poziţia dominantă pe piaţa smartphone", a declarat Cho Woo Hyung, analist la Daewoo Securities în Seul.

Xiaomi a devenit numărul 1 în China cu livrări de 15 milioane de telefoane în trimestrul al doilea, care i-au conferit o cotă de piaţă de 14%, potrivit companiei de cercetare a pieţei Canalys.

Samsung a livrat pe această piaţă 13,2 milioane de aparate, echivalente cu o cotă de 12%.

Compania Xiaomi a fost înfiinţată în 2010 şi vrea deja să se extindă pe 10 pieţe, între care India, Brazilia şi Rusia.

În China au fost vândute în trimestrul al doilea 108,5 milioane de telefoane, respectiv 37% din livrările la nivel mondial, potrivit Canalys.

Lenovo Group a ocupat poziţia a treia pe piaţa chineză în trimestrul al doilea, cu vânzări de 13 milioane de telefoane.

Samsung a raportat săptămâna trecută cel mai mic profit trimestrial din ultimii doi ani, în scădere cu 24,6%, la 7,03 miliarde de dolari, pe fondul creşterii cheltuielilor de promovare a telefoanelor mai ieftine. În China, livrările Samsung au scăzut cu 15% în trimestrul al doilea, potrivit Canalys.

Cota de piaţă a Samsung Elecronics la nivel mondial a scăzut la 25,2% în trimestrul al doilea, compania fiind urmată în ordine de Apple, Huawei şi Lenovo, potrivit Strategy Analytics.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici