Şeful Boeing a primit un pachet financiar de peste 27 milioane de dolari, în ciuda problemelor modelului 787

Directorul general al Boeing, Jim McNerney, a primit o compensaţie financiară de 27,5 milioane de dolari pentru 2012, în urcare cu 20%, înainte ca modelul 787 Dreamliner, lansat în 2011 după investiţii masive, să fie restricţionat la sol din cauza supraîncălzirii bateriilor.

340 afișări
Imaginea articolului Şeful Boeing a primit un pachet financiar de peste 27 milioane de dolari, în ciuda problemelor modelului 787

Şeful Boeing a primit un pachet financiar de peste 27 milioane de dolari, în ciuda problemelor modelului 787 (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

McNerney (63 de ani) a primit un bonus de 10,8 milioane de dolari şi acţiuni de 7,53 milioane de dolari, pe lângă un salariu de bază de 1,93 milioane de dolari şi compensaţii speciale de 840.000 de dolari. Compensaţia executivului include de asemenea un bonus de 4,44 milioane de dolari pentru performanţele din 2012 şi unul de 6,38 milioane de dolari pentru atingerea unor ţinte de profit pe 3 ani, transmite Bloomberg.

Valoarea fondului său de pensie a urcat cu 6,37 milioane de dolari anul trecut.

În anul anterior, şeful Boeing a fost remunerat de companie cu 23 milioane de dolari.

Contractele câştigate anul trecut prin lansarea 787 Dreamliner au ajutat compania să depăşească rivalul european Airbus, devenind cel mai mare producător de avioane din lume pentru prima dată din 2002. Cu toate acestea, profitul companiei a scăzut cu 2,9%, la 3,9 miliarde de dolari, iar acţiunile au urcat cu numai 2,7% în acest an, faţă de un raliu de 13% al indicelui bursier Standard & Poor's 500.

Realizarea proiectului 787 este una dintre reuşitele care definesc mandatul lui McNerney la conducerea companiei.

Cele 49 avioane livrate până acum au fost însă reţinute la sol din 16 ianuarie, pentru remedierea unor probleme care cauzează supraîncălzirea bateriilor de la bord.

Compania a anunţat săptămâna trecută că 787 ar putea reveni în aer în câteva săptămâni, după instalarea unor sisteme de siguranţă.

Proiectul 787 a întârziat cu 3 ani faţă de termenul iniţial, primul avion din această serie fiind lansat în 2011 după probleme cu furnizorii, dificultăţi tehnice şi o grevă a angajaţilor maşinişti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici