Snapchat, o aplicaţie care nu a produs niciodată bani, evaluată la 10 miliarde de dolari

Compania Snapchat, care a realizat o aplicaţie prin intermediul căreia mesajele şi fotografiile se autodistrug, este în negocieri cu mai multe companii chineze pentru o investiţie care ar putea să ridice valoarea acesteia la o sumă de 10 miliarde de dolari, informează huffingtonpost.com.

2266 afișări
Imaginea articolului Snapchat, o aplicaţie care nu a produs niciodată bani, evaluată la 10 miliarde de dolari

Snapchat, o aplicaţie care nu a produs niciodată bani, evaluată la 10 miliarde de dolari (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Conform sursei citate, valoarea atât de mare a Snapchat este specifică industriei de telecomunicaţii din SUA, însă The Huffington Post atrage atenţia că această companie a avut până în prezent venituri de 0 dolari.

Potrivit Bloomberg, un grup de investitori, între care se află şi Alibaba, versiunea chineză a retailerului Amazon, este interesat de achiziţionarea acestei aplicaţii.

Un purtător de cuvând al Snapchat a refuzat să comenteze informaţia.

Snapchat a intrat în atenţia internaţională a media după ce atât Facebook, cât şi Google au făcut oferte de 3 miliarde de dolari, respectiv 4 miliarde de dolari pentru a cumpăra această aplicaţie. Însă, Snapchat a refuzat ambele oferte.

În luna mai, Federal Trade Commission a anunţat că a încheiat un acord cu compania Snapchat, pe care a acuzat-o că îşi înşală utilizatorii în privinţa caracterului efemer al "snaps"-urilor publicate (fotografii, mesaje video, mesaje text), despre care se presupune că ar trebui "să dispară pentru totdeauna" în mai puţin de 10 secunde. Snapchat a neglijat mai ales să îi informeze pe utilizatori în legătură cu faptul că "snaps"-urile pot fi salvate pe termen nedeterminat, utilizând alte aplicaţii.

Acest serviciu pentru telefoane inteligente a devenit foarte popular după lansarea sa în septembrie 2011. Însă succesul său a generat multe îngrijorări, pentru că aplicaţia poate să ofere adolescenţilor o falsă impresie de securitate atunci când îşi publică fotografiile.

FTC a acuzat Snapchat şi de faptul că a colectat, fără să îi anunţe, contactele din agendele utilizatorilor săi care posedă un iPhone, un iPad sau un iPod.

Aceeaşi instituţie americană a reproşat faptul că Snapchat nu şi-a securizat suficient serviciul "Find a Friend", care a permis piraţilor cibernetici să acceadă în baza sa de date şi să fure astfel nume şi numere de telefon de la 4,6 milioane de utilizatori.

Nicio amendă nu a fost aplicată, însă Snapchat ar putea face obiectul unor sancţiuni financiare, dacă nu va respecta condiţiile acestui acord, după cum a mai spus FTC.

Snapchat a promis, într-un comunicat, că va răspunde chestiunilor semnalate de FTC şi a precizat că a rezolvat deja mai multe dintre aceste probleme.

Totodată, Snapchat şi-a asigurat utilizatorii că va continua să investească în sisteme de securitate şi în mijloace tehnice care să împiedice comiterea unor abuzuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici