- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.07.2014, 13:06)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo
Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, ocupă locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după Nestle, odată cu preluarea pentru 20 milioane dolari a brandului de cafea Amigo, de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel.
1320 afișări
Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo (Imagine: Shutterstock)
"Cel mai important concurent pe această piaţă (de cafea solubilă, n.r.) este Nestle. Concurenţi importanţi sunt şi Mondelez şi Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupă, după realizarea concentrării economice, locul doi în piaţă după Nestle, ceea ce accentuează îngrijorările de natură concurenţiale, referitoare la o posibilă creştere unilaterală a preţurilor", se arată în decizia Consiliului Concurenţei care aprobă tranzacţia, fără a menţiona însă cotele de piaţă ale companiilor menţionate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Cîrstoiu: Nu am luat decizia de face un pas înapoi pentru că un medic nu abandonează niciodată
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
-
Arafat, despre misiunile pompierilor din vară: Patru săptămâni în Franţa, şase în Grecia
Strauss Coffee a anunţat în februarie preluarea brandului de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, tranzacţie care urma să fie aprobată de Consiliul Concurenţei.
Activele preluate constau în mărcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuală aferente Amigo, numele de domeniu şi stocul de cafea şi produse finite Amigo existente în proprietatea vânzătorului, la momentul tranzacţiei.
"Operaţiunea analizată conduce la consolidarea portofoliului de produse al Strauss pe piaţa cafelei solubile din România, vândută pe canalul retail. Realizarea concentrării nu ridică obstacole în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe piaţa relevantă identificată (...) nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal", menţionează sursa citată.
Analiza Consiliului Concurenţei s-a concentrat pe piaţa cafelei solubile comercializată pe canalul retail, segment pe care activităţile celor două companii se suprapun.
Cafeaua solubilă Amigo este cunoscută în România din 1983 şi a înregistrat în 2012 vânzări de 12,5 milioane de dolari şi o cotă de piaţă în volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior şi pe alte pieţe din regiune.
Importatorul exclusiv al mărcii Amigo pe piaţa locală este din anul 2002 Panfoods România, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestionează vânzările internaţionale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsă de grupul brazilian este ambalată la în unitatea Panfoods din comuna Văcăreşti, judeţul Dâmboviţa, foarte aproape de Târgovişte.
În 2013, Panfoods România, cu 66 de angajaţi, a raportat o cifră de afaceri de 45,9 milioane lei (10,3 milioane euro), cu 12% mai mici faţă de 2012, şi un profit net de 1,13 milioane lei (256.000 euro), cu 22% mai mic.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 şi este cel mai mare producător de cafea din piaţa românească, brandul său Doncafe având în 2012 o cotă de piaţă în volum de circa 22%. Strauss România a avut în 2013 o cifră de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), în scădere cu 9,5% comparativ cu 2012, şi pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici.
Scăderea vânzărilor din România a continuat şi în primul trimestru, potrivit unui raport al grupului israelian, cu 13,6% în şekeli, la 48 milioane şekeli (10,4 milioane euro), şi 9,4% în lei, pe fondul accentuării concurenţei de pe piaţă.
Prezentă în 20 de ţări, Strauss Coffee are 14 fabrici şi vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari şi produce şi vinde cafea prajită şi măcinată, boabe şi cafea instant, dar şi cappuccino, espresso, ceaiuri şi alte produse complementare, precum ciocolata caldă.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Primele & singurele imagini cu Mititelu Jr., după ce s-a intoxicat cu medicamente! E bine, mersi!
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe