Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo

Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, ocupă locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după Nestle, odată cu preluarea pentru 20 milioane dolari a brandului de cafea Amigo, de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel.

1320 afișări
Imaginea articolului Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo

Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo (Imagine: Shutterstock)

"Cel mai important concurent pe această piaţă (de cafea solubilă, n.r.) este Nestle. Concurenţi importanţi sunt şi Mondelez şi Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupă, după realizarea concentrării economice, locul doi în piaţă după Nestle, ceea ce accentuează îngrijorările de natură concurenţiale, referitoare la o posibilă creştere unilaterală a preţurilor", se arată în decizia Consiliului Concurenţei care aprobă tranzacţia, fără a menţiona însă cotele de piaţă ale companiilor menţionate.

Strauss Coffee a anunţat în februarie preluarea brandului de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, tranzacţie care urma să fie aprobată de Consiliul Concurenţei.

Activele preluate constau în mărcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuală aferente Amigo, numele de domeniu şi stocul de cafea şi produse finite Amigo existente în proprietatea vânzătorului, la momentul tranzacţiei.

"Operaţiunea analizată conduce la consolidarea portofoliului de produse al Strauss pe piaţa cafelei solubile din România, vândută pe canalul retail. Realizarea concentrării nu ridică obstacole în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe piaţa relevantă identificată (...) nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal", menţionează sursa citată.

Analiza Consiliului Concurenţei s-a concentrat pe piaţa cafelei solubile comercializată pe canalul retail, segment pe care activităţile celor două companii se suprapun.

Cafeaua solubilă Amigo este cunoscută în România din 1983 şi a înregistrat în 2012 vânzări de 12,5 milioane de dolari şi o cotă de piaţă în volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior şi pe alte pieţe din regiune.

Importatorul exclusiv al mărcii Amigo pe piaţa locală este din anul 2002 Panfoods România, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestionează vânzările internaţionale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsă de grupul brazilian este ambalată la în unitatea Panfoods din comuna Văcăreşti, judeţul Dâmboviţa, foarte aproape de Târgovişte.

În 2013, Panfoods România, cu 66 de angajaţi, a raportat o cifră de afaceri de 45,9 milioane lei (10,3 milioane euro), cu 12% mai mici faţă de 2012, şi un profit net de 1,13 milioane lei (256.000 euro), cu 22% mai mic.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 şi este cel mai mare producător de cafea din piaţa românească, brandul său Doncafe având în 2012 o cotă de piaţă în volum de circa 22%. Strauss România a avut în 2013 o cifră de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), în scădere cu 9,5% comparativ cu 2012, şi pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici.

Scăderea vânzărilor din România a continuat şi în primul trimestru, potrivit unui raport al grupului israelian, cu 13,6% în şekeli, la 48 milioane şekeli (10,4 milioane euro), şi 9,4% în lei, pe fondul accentuării concurenţei de pe piaţă.

Prezentă în 20 de ţări, Strauss Coffee are 14 fabrici şi vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari şi produce şi vinde cafea prajită şi măcinată, boabe şi cafea instant, dar şi cappuccino, espresso, ceaiuri şi alte produse complementare, precum ciocolata caldă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici