STUDIU: În materie de consum, românii sunt mai optimişti şi vor să facă achiziţii mai mari

La sfârşitul primului trimestru al anului aşteptările economice ale consumatorilor din România au crescut la 18,3 puncte, un nivel la fel de bun cu cel obţinut în octombrie 2015, oamenii fiind pregătiţi să facă achiziţii mai mari, relevă studiul GfK privind climatul de consum din Europa.

205 afișări
Imaginea articolului STUDIU: În materie de consum, românii sunt mai optimişti şi vor să facă achiziţii mai mari

STUDIU: În materie de consum, românii sunt mai optimişti şi vor să facă achiziţii mai mari (Imagine: Shutterstock/ Arhiva Mediafax Foto)

În urmă cu un an, indicatorul se afla încă la 3,3 puncte. În consecinţă, românii au o imagine mult mai optimistă asupra viitorului decât aveau acum 12 luni, precizează compania de analize de piaţă.

Aşteptările privind veniturile în România se încadrează în acest trend pozitiv, crescând brusc la 33,7 puncte la sfârşitul trimestrului. Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată de când ţara a fost inclusă pentru prima dată în studiul privind climatul de consum, în mai 2001. Datorită unei scăderi constante a şomajului în ultimii ani, consumatorii români se aşteaptă la venituri mai mari. În acord cu aşteptările lor de creştere a veniturilor, românii sunt, de asemenea, pregătiţi din nou pentru a face achiziţii mai mari, care le depăşesc nevoile zilnice. Situându-se la 16,4 puncte, disponibilitatea de cumpărare înregistrată la sfârşitul lui martie a avut cea mai mare valoare din septembrie 2006.

În rândul consumatorilor europeni dispoziţia pozitivă a continuat şi în primul trimestru al anului. După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008, înregistrat la sfârşitul lunii decembrie 2016, climatul de consum pentru cele 28 de ţări UE a crescut până în ianuarie cu încă două puncte, la 19,9, menţinându-se la un nivel de 18,9 în martie.

În ceea ce priveşte aşteptările diferite privind situaţia economică şi veniturile şi indicatorii pentru disponibilitatea de cumpărare, s-au evidenţiat diferenţe mari în analizele individuale ale ţărilor în care s-a efectuat sondajul. Acestea pot fi atribuite dezvoltării economice diferite şi situaţiei de pe piaţa forţei de muncă. Influenţa temelor predominante la nivel paneuropean, cum ar fi Brexit, avântul partidelor naţionaliste, noul guvern din S.U.A. şi războiul din Siria nu au afectat, prin urmare, în mod egal dezvoltarea indicatorilor în toate ţările.

GfK oferă informaţii despre piaţă şi consumatori, având 13.000 de experţi din domeniul studiului de piaţă în peste 100 de ţări.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici