Vânzările centrelor comerciale din România ar trebui să crească în medie cu 3,5% în 2014

Vânzările centrelor comerciale din România ar trebui să crească în acest an cu circa 3,5%, în condiţiile în care se aşteaptă ca salariile să crească uşor, iar preţurile să scadă, o influenţă negativă fiind posibilă din zona politică, estimează compania de consultanţă în management Ensight.

134 afișări
Imaginea articolului Vânzările centrelor comerciale din România ar trebui să crească în medie cu 3,5% în 2014

Vânzările centrelor comerciale din România ar trebui să crească în medie cu 3,5% în 2014 (Imagine: Ovidiu Radu/Mediafax Foto)

"Centrele comerciale din România ar trebui să aibă o creştere medie a vânzărilor de circa 3,5% în acest an. Nu vom vedea aceeaşi evoluţia la toate centrele comerciale, dar cele din Bucureşti şi marile oraşe vor fi principalele beneficiare ale acestei creşteri. Estimăm un avans mai accentuat pe partea de produse alimentare, astfel că supermarketurile şi hipermarketurile vor atrage mai mulţi clienţi, ceea ce va fi bine pentru centrele comerciale în care funcţionează. Astfel şi vânzările de produse nealimentare şi de servicii se va înregistra o creştere a consumului. Pe zona de cinematograf şi petrecere a timpului liber vânzările se vor menţine constante", a declarat miercuri într-o conferinţă Robert Maxim, managing partner Ensight Management Consulting.

În opinia sa, la creşterea vânzărilor în centrele comerciale vor contribui, pe de o parte, salariile pentru care compania estimează un avans de 2,6%, iar pe de altă parte o continuare a scăderii preţurilor, care în 2013 s-a situat între 1 şi 8%.

"Românii vor avea mai mulţi bani în buzunar, deci vor cheltui mai mult. Ceea ce este o veste foarte bună pentru retaileri şi centrele comerciale, sperăm doar ca mediul politic să nu o de-a în bară şi să distrugă această perspectivă", a adăugat Maxim.

El crede că printre factorii care ar putea avea efecte negative asupra pieţei de retail şi a consumului se numără creşterea preţului la combustibil, nivelul colectării taxelor la buget şi instabilitatea politică.

"Vestea bună este că vom avea creştere. Vestea rea este că această ţară este condusă de politicieni, aşa cum sunt şi alte ţări. Belgia a avut o creştere a PIB-ului deşi nu are guvern de circa 12 luni (...) Instabilitatea politică poate impact direct asupra riscului de ţară şi a capacităţii ţării de a se împrumuta. De asemenea, acest an este un an electoral, şi se ştie că în astfel de perioade investitorii nu fac investiţii majore şi, în plus, disputele politice nu încurajează investitorii să vină cu mulţi bani în ţară", a arătat Maxim.

Reprezentantul firmei de consultanţă preconizează că în acest an creşterea economică a României se va baza mai mult pe consum şi mai puţin pe agricultură, aşa cum s-a întâmplat în 2013.

Firma a fost înfiinţată de Maxim în anul 2000, sub denumirea de eNsight Management & IT Consulting. În 2005, eNsight s-a extins prin înfiinţarea firmei de consultanţă financiară Ensight Finance. În 2008, consultanţii Roland Teufel şi Harald Ditter au fost cooptaţi parteneri, iar firma a devenit doi ani mai târziu membru afiliat al reţelei de consultanţă Eurogroup Consulting.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici