FT: Ikea modifică strategia, pentru a face faţă concurenţei, intrând şi pe segmentul comerţului online

Ikea a dispus modificarea în mod radical a strategiei de vânzări pentru a face faţă concurenţei din mediul online, lansând un proiect-pilot de a vinde mobilă prezentată prin site-uri de comerţ electronic, pe fondul diminuării numărului de clienţi, scrie Financial Times.

Share pe Facebook 5573 afişări

Torbjörn Lööf, directorul Inter Ikea, a declarat că decizia de a colabora cu grupuri online de retail este parte a unui amplu plan de restructurare, care include şi trecerea la noi tipuri de magazine, situate în centrele oraşelor. Printre companiile online cu care ar putea colabora Ikea s-ar putea număra Amazon şi Alibaba, deşi Torbjörn Lööf a refuzat să dezvăluie vreun nume.

"Este vorba de cea mai mare evoluţie în modul în care clienţii interacţionează cu Ikea de la crearea conceptului", a explicat Torbjörn Lööf pentru Financial Times.

Proiectul prezentat de Lööf intervine pe fondul crizei fără precedent din domeniul retail. Unele dintre cele mai mari companii din lume - inclusiv Sears şi Toys ‘R’ Us - au ajuns în pragul falimentului, iar vânzările a numeroase malluri din Statele Unite au scăzut puternic din cauza trecerii clienţilor în mediul online.

Compania de comerţ online Amazon ar putea genera probleme suplimentare în sectorul de retail prin decizia de trece pe piaţa alimentelor, achiziţionând compania Whole Foods cu 13,7 miliarde de dolari. În plus, Amazon a lansat propriul serviciu de vânzări de îmbrăcăminte.

Manevra Ikea intervine în contextul în care şi alte companii mari de retail depun eforturi pentru a se adapta noului context. Walmart a luat măsuri pentru a accelera procedurile de returnare a mărfurilor la magazinele de materiale de construcţie, argumentând că existenţa fizică a mii de puncte de lucru îi oferă un avantaj faţă de Amazon, unde clienţii pot returna produsele doar prin poştă. Walmart a promis că returnarea produselor de către clienţi se va face în doar 30 de secunde, notează Financial Times.

La fel ca alte companii de talia sa, Ikea a luat cu greu decizia de a deveni activă în mediul online. Însă, acum, cea mai mare companie de retail care vinde piese de mobilier vrea să modifice modelul. Torbjörn Lööf afirmă că una dintre priorităţi va fi comerţul online în toate ţările. În plus, Ikea experimentează un nou format al magazinelor, care include puncte în centrele oraşelor, magazine specializate cu statut temporar şi centre comerciale mai mici.

"În mod tradiţional, reţeaua Ikea se axa pe vânzări în centre comerciale mari. Acest lucru se schimbă, apar provocări privind modul de a face afaceri. Învăţăm rapid şi mergem înainte", a precizat Lööf, pentru FT.

 

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
FT ,
IKEA ,
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.