- Home
- Externe
- ROMA, (01.05.2023, 11:18)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume
Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană. Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri şi ar fi cel mai lung pod suspendat din lume, potrivit CNN.
2197 afișări
Wikipedia Commons
Există o vorbă populară în italiană - similară cu cea folosită de anglofoni „when hell freezes over” - care se traduce prin „o voi face când podul spre Messina va fi terminat".
Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană, când consulul Metellus a înşirat butoaie şi lemn pentru a muta 100 de elefanţi de război din Cartagina la Roma în anul 252 î.Hr. conform scrierilor lui Pliniu cel Bătrân. De atunci, diverse planuri, inclusiv o idee de a construi un tunel, au apărut şi au dispărut.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Antony Blinken face show într-un bar din Kiev, după întâlnirea cu Zelenski. Secretarul de stat al SUA cântă la chitară „Rocking to the Free World”
-
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
Refugiul pe care îl au jucătorii la păcănele, după aplicarea legii Simonis
-
Simona Halep nu va participa la Roland Garros. Organizatorii au decis să nu îi ofere un wild-card
Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri şi ar fi cel mai lung pod suspendat din lume.
Acum, marele proiect ingineresc ar putea fi efectiv realizat, datorită unui decret adoptat luna trecută de guvernul Giorgia Meloni, după ce ministrul transporturilor Matteo Salvini a reînviat un plan avansat ultima dată pe vremea când Silvio Berlusconi era prim-ministru.
În 2006, licitaţia pentru construirea podului a fost atribuită unui consorţiu condus de firma italiană Salini Impregilo, numită acum WeBuild. Când guvernul Berlusconi a căzut în acel an, planurile de construire a podului s-au prăbuşit odată cu guvernul său. Următorul prim-ministru, Romano Prodi, a considerat că este o risipă de bani şi un risc pentru mediu.
De atunci, diverse guverne au încercat să îl reînvie, iar actuala coaliţie de guvernare condusă de Meloni, Salvini şi Berlusconi l-a inclus pe lista promisiunilor din campania electorală. Când Salvini a devenit ministru al transporturilor, a făcut din el prioritatea sa, mizând moştenirea sa pe acest pod.
WeBuild, care are încă pe hârtie atribuirea licitaţiei, a dat în judecată guvernul pentru încălcarea contractului după ce proiectul a fost pus în pauză, dar rămâne cea mai probabilă companie care va primi din nou lucrarea, în ciuda „manifestărilor de interes din toată lumea, inclusiv din China”, a declarat Salvini pentru Asociaţia Presei Străine la Roma în martie, când a prezentat planul.
„Cei care au câştigat licitaţia din 2006 sunt cei care cel mai probabil vor continua cu versiunea finală a proiectului”, a spus el, fără a numi direct WeBuild.
Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlament pentru a vorbi despre planul relansat la 18 aprilie.
„Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. De îndată ce contractul este restabilit şi actualizat, proiectul poate începe”, a declarat Longo în parlament. „Proiectarea executivă se aşteaptă să dureze opt luni, în timp ce timpul necesar pentru construirea podului va fi puţin mai mult de şase ani”.
Costul proiectului este de 4,5 miliarde de euro (4,96 miliarde de dolari) doar pentru pod şi de 6,75 miliarde de euro (7,4 miliarde de dolari) pentru infrastructura de susţinere a acestuia pe ambele părţi, care include modernizarea legăturilor rutiere şi feroviare, construirea de terminale şi efectuarea lucrărilor pregătitoare pe teren şi pe fundul mării pentru a „reduce riscurile hidrogeologice” în timpul construcţiei, potrivit planului.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Obiectivul unic al viitorilor europarlamentari este să-i facă pe români să se simtă europeni
Citește pe www.zf.ro: De unde vin produsele de la Lidl
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Marcel Ciolacu, despre trimiterea sistemelor PATRIOT în Ucraina: „Decizia se va lua în CSAT. Iohannis nu l-a convocat încă”
Urmează o nouă furtună financiară: Legendarul Warren Buffett deja şi-a pus deoparte aproape 200 de mld. de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Mădălina Ghenea, apariție absolut incendiară! Pictorial hot după ce s-a despărțit de milionar
PROSPORT.RO
Mărturia revoltătoare a șoferului începător din Timișoara, care a condus-o pe Moni spre moarte la doar 17 ani: „Nu aveam viteză, aveam 115-120 km/h maxim”
CANCAN.RO
Cel mai iscusit ospătar! Câte farfurii a reușit să ducă acest chelner, dintr-un singur drum
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:51
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
ieri, 22:24
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 811. Lupte intense în regiunea Harkov / Germania transferă încă un sistem Patriot Ucrainei / WSJ: Capacitatea armatei ucrainene de a intercepta atacurile cu rachete a scăzut / Blinken efectuează o vizită la Kiev