- Home
- Externe
- WASHINGTON, (26.03.2019, 13:09)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
NYT, noi detalii privind tragedia aviatică din Indonezia: Ce au descoperit piloţii care au simulat zborul unui Boeing 737
Piloţii care au reprodus într-un simulator de zbor problemele avionului Boeing 737 al companiei Lion Air, prăbuşit în octombrie 2018 în Indonezia, au descoperit că a existat doar un interval de 40 de secunde pentru dezactivarea sistemului automat şi evitarea prăbuşirii, scrie The New York Times.
9886 afișări
Noi detalii privind tragedia aviatică din Indonezia: Ce au descoperit piloţii care au simulat zborul unui Boeing 737
Piloţii au testat o situaţie de criză similară cu ceea ce anchetatorii suspectează că s-a întâmplat în cazul avionului companiei Lion Air în toamna anului trecut. În cursul testelor, a fost simulată defectarea unui senzor şi modul de funcţionare a softului care are rolul evitării intrării aeronavei în picaj.
Imediat după defectarea senzorului, piloţii au avut la dispoziţie un timp foarte scurt pentru dezactivarea sistemului automat şi evitarea intrării avionului Boeing 737 Max pe o traiectorie inevitabilă de prăbuşire, au declarat pentru cotidianul The New York Times două persoane implicate în simulare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă
-
Mii de sibieni şi turişti vor lua lumină din Muzeu. Necula: Pădurea are memoria oamenilor
-
Tesla: conducere autonomă şi hărţi în China? Ce a obţinut Musk
Chiar dacă investigaţiile continuă, sistemul automat (Sistemul de amplificare a caracteristicilor de manevrare / Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS) este în centrul atenţiei autorităţilor care încearcă să afle cauzele prăbuşirii avionului Boeing 737 Max al companiei Lion Air în octombrie 2018 şi aeronavei de acelaşi tip a companiei Ethiopian Airlines în martie.
A răsfoit în grabă manualul tehnic
Piloţii celor două aeronave fuseseră instruiţi doar foarte puţin în legătură cu acest sistem automat. În ultimele minute înainte de prăbuşire, căpitanul avionului Lion Air a răsfoit în grabă manualul tehnic pentru a afla ce să facă. În ceea ce pare a fi o recunoaştere tacită a problemelor sistemului, compania Boeing urmează să propună o actualizare a softului care le va oferi piloţilor mai mult control manual, afirmă surse citate de NYT.
Actualul soft permite dezactivarea sistemului automat, dar, conform simulărilor, piloţii au la dispoziţie mai puţin de 40 de secunde pentru a prelua manual controlul asupra aeronavei înainte ca aceasta să intre pe o traiectorie inevitabilă de picaj. În cursul simulărilor, piloţii au reuşit să aplice corect procedurile, dezactivând cu succes sistemul automat şi evitând prăbuşirea.
John Cox, expert în siguranţa zborurilor şi fost pilot pe avion Boeing 737, crede că piloţii pot reuşi să urmeze procedurile şi să prelungească la câteva minute perioada de 40 de secunde esenţială pentru corectarea traiectoriei. Dar nici cele câteva minute nu vor fi suficiente pentru depistarea şi rezolvarea defecţiunilor, mai ales dacă piloţii, cum a fost cazul celor de la Lion Air, nu au primit instructaj adecvat privind sistemul automat. "Există un interval limitat pentru rezolvarea problemei, iar acel echipaj (Lion Air -n.red.) nici măcar nu ştia că sistemul automat exista", explică el.
Noi proceduri de urgenţă după accidentul Lion Air
Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a comunicat că actualele proceduri pentru pilotarea modeului 737 Max includ modalităţi pentru a face faţă unor astfel de circumstanţe. Reprezentantul Boeing a precizat că piloţii au primit noi proceduri de urgenţă după accidentul Lion Air. "Sistemul nostru software conţine garanţii suplimentare, reducând sarcinile echipajului", a subliniat el.
Noul sistem automat are funcţie de siguranţă, pentru evitarea intrării aeronavei în picaj. Pe baza datelor furnizate de un senzor, sistemul se activează dacă partea frontală a avionului este prea ridicată. Partea din faţă este coborâtă automat pentru evitarea reducerii portanţei şi intrării în picaj. În actuala concepţie, sistemul automat se activează câte zece secunde, cu o pauză de câte cinci secunde. În condiţiile simulate la zborul Lion Air - cu senzorul defect - trei activări ale sistemului - 40 de secunde - riscă să genereze o traiectorie inevitabilă de picaj, au declarat două persoane implicate în simulare.
Posibilitatea actualizării software-ului
Un avion Boeing 737 Max care efectua cursa Lion Air 610 între oraşele indoneziene Jakarta şi Pangkal Pinang s-a prăbuşit în octombrie 2018 în mare. Cele 189 de persoane aflate la bord au murit. Un alt avion Boeing 737 Max, al companiei Ethiopian Airlines, care zbura de la Addis Abeba (Etiopia) spre Nairobi (Kenya) s-a prăbuşit în martie 2019. Cele 157 de persoane aflate la bord au murit.
Potrivit experţilor, piloţii probabil au avut dificultăţi în dezactivarea unui sistem automat care împiedică intrarea în picaj a avionului. Compania Boeing analizează posibilitatea actualizării dispozitivului software care coordonează acest sistem.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: Israelul, noi bombardamente în Fâşia Gaza, ca ripostă la atacurile lansate de palestinieni după anunţarea armistiţiului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Nuntă inedită la piramide! Miliardarul Ankur Jain s-a căsătorit cu aleasa inimii sale lângă Marele Sfinx
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe