Basmele clasei muncitoare în desene. Rusia horror sau luminoasă. Aventuri cu zâne, baroni şi comunişti - GALERIE FOTO

Cărţile ilustrate pentru copii din Rusia au o istorie fabuloasă şi există, de asemenea, poveşti contemporane minunate. Povestea începe cu ilustraţii din trecutul Rusiei şi se sfârşeşte cu o versiune unică a poveştii cu Alice în Ţara Minunilor şi cu înfricoşătoare desene pentru scene horror din Poe.

777 afișări
Imaginea articolului Basmele clasei muncitoare în desene. Rusia horror sau luminoasă. Aventuri cu zâne, baroni şi comunişti - GALERIE FOTO

Basmele clasei muncitoare în desene. Rusia horror sau luminoasă. Aventuri cu zâne,baroni şi comunişti - GALERIE FOTO

Vezi mai jos GALERIA FOTO

Ilustraţia Verei Ermolaeva cu mai multe tipuri de câini, în diferite ipostaze, este din cartea "Căţei. Ilustraţii pentru Fetiţe". Ermolaeva a fondat Segodnia, o editură de cărţi pentru copiii sovietici, în 1918. Editura publica poveşti indusatunci când tria editorială rusă a fost aproape de un impas din cauza efectelor războiului civil şi a schimbărilor economice radicale. Ermolaeva şi prietenii ei tipăreu ediţii mici de buzunar. Cărţile lor au adus un omagiu formatului de carte din secolul 17, populare în rândul celor din clasa muncitoare, transmite The Guardian.

Mijloacele moderne de transport au fost embleme ale progresului în Rusia Sovietică în anii 1920 şi 1930, şi-au fost prezentate de multe ori în cărţi ilustrate. Surorile Galina şi Olga Chichagova au folosit instrumente de inginerie, cum ar fi compasul, pentru a crea imagini precise ale mijloacelor de transport. În cartea lor "Călătoria lui Charlie", starul de film Charlie Chaplin călătoreşte în jurul lumii în diferite mijloace de transport mecanizate, în fiecare ţară. Japonia este singura excepţie, în care Charlot face plimbări într-o ricşă şi simpatizează pe drum cu o puzderie de muncitori.

Ilustraţiile lui Eduard Krimmer pentru cartea "Gâtlejul balenei", de Rudyard Kipling, publicată în 1926, nu sunt lustruite sau iluminate prin tehnici picturale; poate de aceea arată atât de modern. O apreciere în cunoştinţă de cauză a naturii şi a mediului înconjurător a fost considerată importantă pentru copii sovietici. Poeta rusă Marina Tsvetaeva a spus că "oile apar în noua literatură pentru copii, dar ele sunt oile, nu mieii... lână lor creşte în smocuri; nu este ondulată la coafură".

Grigori Oster este autorul celor mai renumite cărţi pentru copii din Rusia şi Nikolay Voronţov unul dintre cei mai iubiţi ilustratori. Există o versiune rusească a celor 1001 de nopţi, în care, în fiecare seară, proprietarul unui carusel spune poveşti înainte de culcare cailor de lemn. În cazul în care proprietarul caruselului îşi anunţă căluţii că nu mai are inspiraţie pentru basme, unul dintre ei îi cere să clarifice unele detalii suplimentare. Aşa că directorul sfârşeşte prin a spune 42 de detalii suplimentare până la răsăritul soarelui.

"O mică poveste despre o Mare Gulie", repovestită de Tatiana Zunshine, ilustrată de Evgeny Antonenkov. "Gigantica gulie" este un basm rus, care a fost relatat de mulţi autori celebri de la Tolstoi, până la Daniil Harms. Ilustraţiile lui Antonenkov oferă o nouă lectură neconvenţională şi modernă acestui vechi basm rusesc.

"Găsit în Nufăr", poveste scrisă şi ilustrată de Svetlana Dorosheva. Această carte despre oameni a a fost scrisă de zâne, elfi, pitici şi alte creaturi magice, spune autoarea. Ei nu cred în oameni, dar unii au reuşit cumva să ajungă la lumea umană şi în carte sunt mărturiile lor despre ce cred ei că sunt oamenii. Partea cea mai interesantă a omului este capul. Oamenii au inventat creierul pentru a simplifica adevărul: în interiorul fiecărui cap există o lume unică, ascunsă, în care trăieşte acea persoană. În acest fel, oamenii trăiesc în lumi diferite, dar pretind că vieţuiesc într-una singură.

"Aventurile baronului Munchausen" de Rudolf Erich Raspe, ilustrată de Eugenia Dvoskina. Carte lui Erich Raspe din 1785 "Aventurile baronului Munchausen" a fost tradusă în limba rusă de către unul dintre poeţii cei mai cunoscuţi, Kornei Ciukovski, care a făcut astfel încât cartea şi baronul să fie iubit de multe generaţii de tineri cititori. Evghenia Dvoskina nu numai că a adăugat grotesc şi umor ilustraţiilor, dar, de asemenea, a sugerat o nouă versiune a poveştii clasice.

"ABC Joc de Cuvinte" de Daria Gerasimova. Daria Gerasimova este grafician şi poet, autor de cărţi pentru copii. ABC-ul ei este creat pentru cei trei copii ai săi şi adaptat pentru abilităţile lor foarte diferite de citire. În carte, fiecare literă a alfabetului este personaj principal într-o poezie absurdă, în toate cuvintele încep cu această literă. Cartea are multe funcţii diferite - e şi carte, dar şi jucărie, un joc care permite declanşarea proceselor creative într-un copil şi reprezintă şi un curs de dezvoltare a imaginaţiei. Cartea foloseşte o tehnică foarte interesantă: acuarelele şi elementele de colaj sunt realizate din fire şi bucăţi de material textil.

"Povestea unui apartament rus" de Alexandra Litvina, ilustrată de Anya Desnitskaya. Aceasta carte spune povestea unui apartament de şase camere din Moscova, pe tot parcursul secolului 20, cu toate răsturnările de situaţie de-a lungul timpului, cu intrigile familiale şi politice, războaiele şi revoluţiile, zilele de glorie şi cele mai întunecate ore. Apartamentul este doar o mică lume confortabilă, care reflectă ceea ce se întâmplă în întreaga din Rusia, precum şi în lume, în general.

"Cele 12 munci ale lui Heracle", de Serge Sedoff, ilustrată de Tanya Kormer. Această repovestirea fabuloasă a aventurilor legendare ale lui Heracle este un bestseller în Rusia. Spune povestea într-un mod nou şi ilar, cu ilustraţii minunate, în singurele culori care figurau pe amforele greceşti, astfel încât în ​​carte există numai două culori - negru şi roşu de ocru.

"Spărgătorul de nuci şi Regele Şoarece" de E.T.A Hoffman, ilustrată de Maria Mihalskaya. Compoziţia ilustratoarei este adesea construită din perspectiva unui şoarece mic, de jos. Perspectiva oferă sentimentul că totul are loc într-o lume magică, de basm, nu în realitate.

"Croitoraşul cel viteaz" de Fraţii Grimm, ilustrată de Anton Lomaev. Un croitor se pregăteşte să mănânce nişte gem, dar cand muşte se aşează în borcan, el ucide şapte dintr-o lovitură. El face o curea care descrie fapta, pe care stă scris "Şapte dintr-o singură lovitură". Ilustraţiile luminoase şi pline de culoare ale lui Anton Lomaev sunt o nouă perspectivă asupra acestei poveşti celebre. Dimensiunea personajului este foarte importantă- micul croitor călătoreşte şi întâlneşte creaturi diferite şi îşi schimbă dimensiunii sale în consecinţă.

"Alice in Tara Minunilor" de Lewis Carroll, ilustrată de Julia Gukova. Juklia Gukova schimbă povestea lui Alice în Ţara Minunilor, prin transformarea eroinei într-o fantomă, dar şi a visului ei fantasmagoric în ceva foarte real si fizic.

"Hruba şi Pendulul" de Edgar Allan Poe, ilustrat de Kirill Chelushkin. Povestea "Hruba şi Pendulul", de Edgar Allan Poe, este una dintre cele mai înfricoşătoare din lume. Ilustrator Kirill Chelushkin reuşeşte să ilustreze unicitatea textului, detectând în manieră aparte sentimentele personajului principal: singurătatea, lipsa de speranţă, şi inevitabilitatea torturii nedrepte şi înfricoşătoare. Ilustratorul a folosit un amestec complex de tehnici pentru a transmite mesajul. Desenul în creion este acoperit cu cerneală pe bază de grăsimi, acuarelă şi ulei. Mai mult, desenatorul a folosit spray de păr pentru a fixa toate vopselele împreună.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici