Lady Gaga, acuzată că ar fi trişat pentru a influenţa statisticile online

Lady Gaga a trimis un mesaj - şters între timp - fanilor ei, cerându-le ca fiecare dintre ei să vizioneze de mai multe ori videoclipul celui mai recent single al ei, "Applause", pentru a creşte numărul de vizualizări de pe site-ul YouTube şi să influenţeze astfel statisticile online.

317 afișări
Imaginea articolului Lady Gaga, acuzată că ar fi trişat pentru a influenţa statisticile online

Lady Gaga (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit site-ului publicaţiei franceze Le Figaro, Lady Gaga este foarte afectată de demarajul mai puţin reuşit al celui mai recent single al ei, "Applause". Acest prim extras de pe noul ei album "ARTPOP", care va fi lansat pe 11 noiembrie, a avut parte de o concurenţă foarte dură şi imediată din partea unui single lansat recent de Katy Perry, intitulat "Roar".

Părerile criticilor de specialitate au fost aproape unanime: "Roar" este o piesă mult mai interesantă decât "Applause". Iar Lady Gaga, care se consideră "noua regină a muzicii pop", nu poate să suporte această înfrângere.

Bill Werde, redactorul-şef al revistei Billboard, spune că Lady Gaga le-ar fi cerut fanilor ei, supranumiţi "Little Monsters", ca fiecare dintre ei să vizioneze de mai multe ori noul ei clip, lansat luni, cu scopul de a creşte numărul de vizualizări de pe YouTube.

Până miercuri, 21 august, videoclipul ei a fost vizionat de 14,7 milioane de ori, în timp ce "Roar", lansat cu o săptămână mai devreme, generase deja 16,2 milioane de vizualizări pe YouTube.

Billboard Hot 100 este un top muzical care ierarhizează toate single-urile în funcţie de succesul lor în rândul publicului. Însă nu doar vânzările contează pentru acest clasament, ci şi streamingul online. Numărul de vizualizări al videoclipului unei piese pe YouTube are deci o importanţă mare. Bill Werde consideră că mesajul prin care Lady Gaga şi-a invitat fanii să trişeze reprezintă o greşeală gravă: "O artistă care postează pe Twitter şi pe Facebook un link care permite unui fan să apese pe butonul «Play» şi apoi să plece de lângă computerul său nu se înscrie deloc în spiritul clasamentului nostru".

"Detest pe oricine care încearcă să trişeze şi să influenţeze clasamentul, indiferent dacă este vorba de fani sau de artişti. Aşa ceva nu se înscrie în spiritul a ceea ce facem noi, nici în maniera corectă de a sărbători un succes muzical", a adăugat el.

Există, într-adevăr, mai multe tehnici pentru a creşte considerabil numărul de vizualizări ale unui videoclip. Unii dintre fani ar fi creat, de exemplu, anumite "playlist-uri" pe YouTube, în care piesa "Applause" rulează de peste 150 de ori la rând. Astfel, este suficient să apeşi butonul "Play" şi să pleci de lângă computer în timp ce single-ul este difuzat, iar numărul de vizualizări creşte.

Se poate vorbi însă şi despre o relativizare a impactului acestei strategii. Chiar înainte ca Lady Gaga să posteze acel link prin care îşi invita fanii "să trişeze" (pe care l-a şters ulterior), videoclipul piesei "Applause" generase deja 12,5 milioane de vizualizări pe YouTube - o performanţă considerată totuşi foarte bună pentru artista americană, care continuă să îşi pregătească marea revenire pe scenă printr-o serie de evenimente cu rol de promovare şi prin provocări de tot felul.

Lady Gaga, al cărei nume real este Stefani Germanotta, este renumită pentru performanţele ei televizate, care sunt spectaculoase şi adeseori controversate. La gala MTV VMA 2010, artista americană a purtat o rochie croită din bucăţi de carne crudă, în semn de protest faţă de politica "don't-ask-don't-tell" ("nu întreba, nu spune") din armata americană. Această lege, care impunea militarilor să îşi ascundă homosexualitatea, a fost abrogată în 2011.

Cântăreaţa Lady Gaga, care a concertat la Bucureşti în august anul trecut, a devenit celebră graţie unor piese precum "Bad Romance" şi "Poker Face", dar şi cu ajutorul unui marketing agresiv şi al provocărilor - în special vestimentare.

Lady Gaga a câştigat deja numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizări), a stabilit două recorduri mondiale şi a înregistrat vânzări de peste 23 de milioane de exemplare din albume şi 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o "artistul anului" 2010 şi "cel mai bine vândut artist al anului 2010". Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenţi oameni ai decadei 2000, a fost inclusă în Topul 100 al celor mai influenţi oameni din lume întocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebrităţi de pe glob. Tot editorii revistei Forbes au poziţionat-o pe locul 7 pe lista lor anuală a celor mai influente femei din lume.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici