TOPUL celor mai mari rivalităţi de la Hollywood

Bette Davis - Joan Crawford, Olivia de Havilland - Joan Fontaine şi Marlene Dietrich - Greta Garbo se regăsesc în Topul 5 al celor mai mari rivalităţi de la Hollywood care au depăşit sfera marelui ecran, informează femalefirst.co.uk.

1144 afișări
Imaginea articolului TOPUL celor mai mari rivalităţi de la Hollywood

Marlene Dietrich şi Greta Garbo (Montaj foto. Imagini: Hepta)

De-a lungul anilor, la Hollywood au existat multe dispute, iar unele dintre cele mai mari staruri de cinema s-au implicat în rivalităţi care au depăşit de multe ori sfera marelui ecran.

Prezentăm mai jos câteva cupluri de vedete hollywoodiene ale căror rivalităţi din afara industriei cinematografice au ţinut adeseori prima pagină a ziarelor.

1. Bette Davis şi Joan Crawford - Ele sunt două dintre cele mai mari staruri care au apărut vreodată pe marele ecran, însă Bette Davis şi Joan Crawford au fost implicate, totodată, într-una dintre cele mai celebre dispute personale de la Hollywood. Cele două artiste nu s-au certat pentru un rol sau pentru statutul de "cea mai bună actriţă", ci din cauza unui bărbat.

În 1935, Bette Davis a jucat alături de Franchot Tone în filmul "Dangerous" şi s-a îndrăgostit de el în timpul filmărilor de la această peliculă. În aceeaşi perioadă, Joan Crawford, proaspăt divorţată, l-a invitat pe Franchot Tone la ea acasă, întâmpinându-l complet goală. Cei doi s-au logodit la scurt timp după aceea.

Rivalitatea profesională dintre cele două actriţe a crescut în intensitate în 1942, atunci când Joan Crawford a părăsit studiourile MGM şi a semnat cu Warner Bros. - studioul cu care se afla sub contract şi Bette Davis.

Însă rivalitatea lor a făcut adevărate minuni în filmul "What Ever Happened To Baby Jane?", acesta fiind de altfel primul lungmetraj în care cele două actriţe au jucat împreună. Bette Davis şi Joan Crawford au interpretat rolurile a două surori ursuze şi pline de resentimente în acest film devenit ulterior un clasic al genului.

Deşi ambele actriţe au negat în interviuri faptul că se urau, aceasta a fost una dintre cele mai ascuţite rivalităţi de la Hollywood şi a durat peste 30 de ani, stingându-se doar la moartea lor.

2. Olivia de Havilland şi Joan Fontaine - Considerate veritabile legende ale marelui ecran, ambele au avut cariere de succes în anii '40, ambele au câştigat premiul Oscar, însă fiecare dintre cele două surori a avut întotdeauna o problemă: faptul că cealaltă exista pe această lume.

Olivia de Havilland şi Joan Fontaine s-au născut la un interval de un an una de cealaltă şi o rivalitate plină de gelozie a apărut între ele încă de la o vârstă fragedă. Olivia a fost prima dintre cele două surori care a început o carieră în actorie - la începutul anilor '30 a urcat pentru prima dată pe scenă.

Doi ani mai târziu, sora ei mai mică Joan i-a călcat pe urme, dar abia după ce şi-a schimbat numele în Fontaine. Apoi, cele două surori au început să îşi facă un nume, fiecare pentru ea, la Hollywood.

Însă, în 1942, s-au regăsit implicate în cursa pentru Oscarul la categoria cea mai bună actriţă, devenind primele surori din istoria acestui premiu prestigios care au fost nominalizate la aceeaşi categorie şi în acelaşi an. Olivia a fost nominalizată pentru rolul din filmul "Hold Back the Dawn", iar Joan, pentru rolul din "Suspicious", al doilea film pe care îl realizase alături de Alfred Hitchcock.

Cele două surori au aşteptat anunţarea câştigătoarei una lângă cealaltă, iar sora cea tânără, Joan, a primit Oscarul în acea seară.

Deşi actriţele au negat întotdeauna că ar fi rivale, subiectul a reapărut în presa americană în 1946, când Olivia de Havilland a fost din nou nominalizată la Oscar pentru rolul din filmul "To Each His Own". În acea vreme, tradiţia impunea ca învingătoarea din anul precedent să înmâneze trofeul pentru cea mai bună actriţă, însă Joan Crowford a decis să nu se prezinte la ceremonia din acel an.

3. Marlene Dietrich şi Greta Garbo - Cele două au alcătuit o altă pereche de actriţe a căror relaţie a fost înconjurată de tensiuni. Ele lucrau pentru studiouri rivale şi se aflau într-o concurenţă directă, întrucât Dietrich lucra pentru Paramount Pictures, iar Garbo colabora cu MGM.

Rivalitatea lor a atins un alt vârf, în domeniul vieţii personale, atunci când Marlene Dietrich a avut o aventură cu iubitul actriţei Greta Garbo.

Scriitoarea Mercedes de Acosta s-a aflat în centrul acestei dispute personale şi a reprezentat o cauză majoră a fricţiunilor dintre cele două mari actriţe care au durat mulţi ani.

Deşi Greta Garbo avea o relaţie stabilă cu Mercedes de Acosta în perioada în care aceasta a avut o aventură cu Marlene Dietrich, relaţia lor nu a fost niciodată descrisă ca fiind una fericită.

4. Orson Welles şi William Randolh Hearst - Rivalitatea dintre ei a fost una care s-a întins pe durata a mai multor decenii.

"Citizen Kane" este considerat cel mai bun film din cariera lui Orson Welles. A fost un film pe care cineastul l-a scris, l-a regizat şi în care a jucat.

Însă Hearst a criticat acest film încă de la lansare, considerând că personajul central din peliculă, Kane, semăna mult prea mult cu persoana lui.

Producătorul William Randolh Hearst a mers mai departe de atât, făcând lobby împotriva acestui film atunci când pelicula a fost nominalizată la Oscar. Nu s-a prezentat la ceremonie pentru a primi trofeul.

5. Tippi Hedren şi Alfred Hitchcock - Alfred Hitchcock a fost unul dintre cei mai talentaţi cineaşti din lume şi avea priceperea de a le transforma pe actriţele din filmele sale în veritabile staruri mondiale.

În 1963 a fost lansat filmul "Păsările" şi, odată cu el, Tippi Hedren a devenit cunoscută graţie rolului principal, Melanie Daniels, din această peliculă.

Însă Hedren nu a devenit marele star de la Hollywood, aşa cum ar fi trebuit să devină, întrucât a respins avansurile lui Hitchcock.

Actriţa a dezvăluit într-un interviu ulterior că, deşi celebrul regizor a decis să o păstreze sub contract, nu a mai distribuit-o în niciun film timp de peste doi ani după lansarea lungmetrajului "Păsările".

În 1983, actriţa a discutat cu scriitorul Donald Spoto, pentru cartea acestuia despre Hitchcock, "The Dark Side of a Genius", în care a vorbit despre maniile şi ciudăţeniile celebrului regizor şi despre dificila ei relaţie profesională cu acesta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici