- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (02.05.2014, 10:21)
- Liviu Iancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Românii care merg în excursii cheltuiesc de zece ori mai mult pe picnicuri decât la restaurante
Românii care merg în excursii (călătorii fără înnoptare) preferă picnicul, alocând 39,1% din bani pentru mâncare, băuturi şi ţigări, 31% pentru diverse cumpărături şi doar 4,5% pentru restaurante şi baruri, potrivit unui studiu al Institutului Naţional de Cercetare şi Dezvoltare în Turism (INCDT).
261 afișări
Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Românii care merg în excursii cheltuiesc de zece ori mai mult pe picnicuri decât la restaurante (Imagine: Remus Suciu/Mediafax Foto)
În cazul excursiilor, cheltuielile pentru cumpărături ocupă ponderile cele mai importante. Dintre acestea, cea mai mare pondere o are cumpărarea de mâncare, băuturi şi tutun (39,1%), urmată de alte tipuri de cumpărături de bunuri de larg consum (31%).
Cheltuielile de transport reprezintă 14% din costul excursiei, şi doar 4,5% din bani sunt alocaţi pentru restaurante şi alte unităţi de alimentaţie publică.
"Această distribuţie arată în mod clar un comportament de consum specific pentru picnic, sau pentru popularele ieşiri la iarbă verde", se arată în studiul INCDT.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
POLITICO: Potenţialii candidaţi pentru şefia Comisiei Europene, dacă von der Leyen nu ar câştiga un nou mandat / Klaus Iohannis se află pe listă
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
Activităţile culturale, sportive şi de agrement deţin o pondere nesemnificativă (1,2%), iar 10,4% dintre cheltuielile totale revin altor tipuri de cheltuieli.
Potrivit ultimelor date disponibile, în anul 2012 românii au cheltuit pentru excursii (călătorii fără înnoptare) aproape 5,6 miliarde de lei. În anul 2012 românii au făcut aproape 37,7 milioane de excursii. "Multe dintre acestea se pot identifica cu popularele ieşiri la iarbă verde sau grătare în alte localităţi în afara celei de domiciliu", se arată în studiul citat.
Autobuzul, microbuzul sau autocarul reprezintă mijlocul de transport cel mai folosit de rezidenţi în excursii, acestea deţinând o pondere de 40,5%. De asemenea, într-un număr mare, românii folosesc şi autoturismele, fie cele proprietare personală (37%), fie cele ale rudelor sau prietenilor (22,9%).
În schimb, trenul este foarte puţin folosit în aceste excursii (3,1%).
Agenţia Mediafax lansează, cu ocazia zilei de 1 mai, odată cu începerea sezonului de ieşiri la iarbă verde, o campanie numită "Viaţa după grătar", prin materiale de presă şi pe pagina sa de Facebook, despre şi pentru păstarea curăţeniei în zonele de picnic, amenajate sau nu de către autorităţi.
Postează pe timeline-ul Mediafax.ro poze cu zonele de picnic unde eşti la iarba verde. Arată-ne ce rămâne în urma ta şi a celorlalţi vecini de grătar.
Citeşte şi:
Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Amenzi între 100 şi 5.000 de lei pentru cei care nu protejează natura când merg la picnic
Citeşte şi:
Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Zonele de picnic, controlate în perioada minivacanţei de 1 Mai
Citeşte şi:
Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Picnic românesc - locuri amenajate, dar şi tradiţionale, cu gunoaie şi grătare furate
Citeşte şi:
Campanie Mediafax "Viaţa după grătar": Amenzi de doar 1.200 de lei, anul trecut, pentru nerespectarea Legii picnicului
Citește pe alephnews.ro: Avertismentul dat de oamenii de știință: Peste jumătate din populația lumii s-ar putea îmbolnăvi de boli transmise de țânțari
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a luat coniac și bere de la magazinul din apropierea casei
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe