Constantinescu poate să comunice cu angajaţii CJ Constanţa care nu au legătură cu dosarul său

Şeful Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, poate să comunice cu angajaţii instituţiei şi cu consilierii judeţeni care nu au legătură cu ”procesul de propunere, decizie şi execuţie” a celor două hotărâri ale CJ care au vizat Centrul Militar Zonal, a decis Curtea de Apel Constanţa.

79 afișări
Imaginea articolului Constantinescu poate să comunice cu angajaţii CJ Constanţa care nu au legătură cu dosarul său

Constantinescu poate să comunice cu angajaţii CJ Constanţa care nu au legătură cu dosarul său (Imagine: Alexandru Raita/Mediafax Foto)

Curtea de Apel Constanţa a admis în parte o contestaţie la executare depusă de Nicușor Constantinescu, prin care solicita să fie lămurite aspectele legate de interdicţia de a lua legătura cu angajaţii Consiliului Judeţean şi cu consilierii judeţeni, aceasta fiind una dintre obligaţiile controlului judiciar în dosarul Centrului Militar Zonal.

Astfel, magistraţii au decis că Nicuşor Constantinescu nu are voie să ia legătura cu personalul Consiliului Judeţean şi cu consilierii judeţeni ”care au participat, în orice formă, în procesul de propunere, decizie şi execuţie a celor două hotărâri ale CJ Constanţa care au vizat Centrul Militar Zonal şi care sunt menţionate în actul de sesizare al instanţei”.

“Admite, în parte contestaţia la executare formulată de contestatorul inculpat Constantinescu Nicuşor Daniel şi explicitează înţelesul deciziei penale nr.289/P/05.12.2014 pronunţată de Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr.14182/3/2014/a5 în sensul că: prin obligaţia «să nu ia legătura şi să nu comunice cu martorii şi experţii din prezenta cauză, precum şi cu personalul Centrului Militar Zonal Constanţa, direct sau indirect şi prin orice mijloace de comunicare, precum şi cu personalul din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa şi cu consilierii judeţeni» se înţelege «să nu ia legătura şi să nu comunice cu martorii şi experţii din prezenta cauză, precum şi cu personalul Centrului Militar Zonal Constanţa, direct sau indirect şi prin orice mijloace de comunicare, precum şi cu personalul din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa şi cu consilierii judeţeni care au participat, în orice formă, în procesul de propunere, decizie şi execuţie a celor două hotărâri ale Consiliului Judeţean Constanţa care au vizat Centrul Militar Zonal Constanţa şi care sunt menţionate în actul de sesizare al instanţei»”, se arată în decizia Curţii de Apel Constanţa.

De asemenea, instanţa a respins ca neîntemeiată cererea lui Nicuşor Constantinescu de explicitare a înţelesului obligaţiei în sensul să nu ia legătura şi să nu comunice cu martorii şi experţii din prezenta cauză, precum şi cu personalul Centrului Militar Zonal Constanţa direct sau indirect şi prin orice mijloace de comunicare, precum şi cu personalul Consiliului Judeţean Constanţa şi cu consilierii judeţeni cu privire la aspecte în legătură de conexitate cu litigiul privind Centrul Militar Zonal.

Hotărârea Curţii de Apel Constanţa este definitivă.

La sfârşitul anului trecut, Curtea de Apel Constanţa a respins solicitarea lui Nicuşor Constantinescu de modificare a controlului judiciar. El ceruse să poată lua legătura cu angajaţii Consiliului Judeţean şi cu consilierii judeţeni în chestiuni care nu erau legate de Centrul Militar Zonal Constanţa, obiectul dosarului pentru care este judecat.

În rechizitoriul procurorilor întocmit în dosarul Centrului Militar Zonal Constanţa se arată că, în perioada 2009 - 27 noiembrie 2013, Nicuşor Constantinescu nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos, în mai multe rânduri, obligaţiile de preşedinte al CJ Constanţa, potrivit articolului 76 din Legea 446/2006. Conform acestui articol, "consiliile judeţene/locale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti sunt obligate să asigure centrelor militare din raza lor de activitate terenurile, localurile, instalaţiile de telecomunicaţii, sistemele şi serviciile informatice, autoturismele, alte dotări şi materiale, precum şi fondurile necesare desfăşurării activităţii specifice, potrivit normelor stabilite prin hotărâre a Guvernului".

Astfel, în raport de funcţia publică deţinută, Nicuşor Constantinescu nu a asigurat finanţarea Centrului Militar Zonal Constanţa, neefectuând reparaţiile necesare la sediul acestuia, şi a dispus rezilierea contractelor pentru furnizarea de utilităţi şi servicii de pază necesare funcţionării în condiţii normale a acestei instituţii, potrivit DNA.

Procurorii îl mai acuză pe Nicuşor Constantinescu că a încercat de mai multe ori să evacueze instituţia din sediul pe care îl ocupa, fapte care au provocat vătămări ale drepturilor şi intereselor legale ale Ministerului Apărării Naţionale, precum şi pagube acestei instituţii.

Potrivit anchetatorilor, tot din anul 2009, nu ar mai fi fost asigurate piese de schimb şi consumabile pentru sistemele informatice din dotarea Centrului Militar Zonal şi, la cererea Consiliului Judeţean Constanţa, au fost întrerupte şi serviciile de telefonie prestate de diverşi operatori, "posibilităţile de comunicare ale unităţii militare fiind paralizate".

În aceeaşi perioadă, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi adoptat două hotărâri prin care s-ar fi dispus evacuarea Centrului Militar Zonal din sediul pe care îl ocupa, însă ambele au fost anulate ca urmare a unor acţiuni în justiţie.

În 2010, Nicuşor Constantinescu ar fi dispus rezilierea contractului de pază a sediului Centrului Militar Zonal, motiv pentru care paza clădirii a fost asigurată de către personalul unităţii, deşi în interior se afla armament şi muniţie de război, precum şi documente clasificate, preciza DNA.

Activitatea Centrului Militar Zonal Constanţa a fost serios tulburată din cauza lipsei mijloacelor de comunicare, a utilităţilor şi a serviciilor de pază, după rezilierea de către Nicuşor Constantinescu a contractelor prin care acestea erau asigurate. În anul 2011, Consiliul Judeţean Constanţa a finanţat Centrul Militar Zonal cu 1.705 lei, în anul 2012 suma alocată unităţii a fost zero lei, iar în anul 2013 a fost achitată suma de 255.792 de lei, pentru servicii prestate de unii furnizori, în anii precedenţi, mai arăta DNA.

Sumele repartizate de Consiliul Judeţean Constanţa Centrului Militar Zonal au fost însă insuficiente, unitatea militară înregistrând debite importante la furnizorii de utilităţi care au formulat acţiuni în justiţie pentru recuperarea acestor sume.

Aceste demersuri reţinute în sarcina lui Nicuşor Constantinescu au provocat un prejudiciu material patrimoniului Ministerului Apărării Naţionale în cuantum de 67.211,32 de lei, au stabilit procurorii.

Nicuşor Constantinescu este judecat sub control judiciar în acest dosar. Constantinescu a fost încarcerat la Spitalul Penitenciar Rahova din 6 noiembrie până în 5 decembrie, când Curtea de Apel Constanţa a admis solicitarea acestuia de înlocuire a arestului preventiv cu măsura controlului judiciar. Potrivit acestei hotărâri, Constantinescu trebuia să respecte mai multe obligaţii, una dintre condiţii fiind să nu ia legătura cu angajaţii Consiliului Judeţean Constanţa şi cu consilierii judeţeni.

De asemenea, el este cercetat sub control judiciar în dosarul în care este judecat pentru că nu s-a supus controlului Curţii de Conturi, decizia fiind luată de Curtea de Apel Bucureşti, care i-a admis, în 26 noiembrie, o contestaţia la măsura arestării, dispusă iniţial şi în acest dosar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici