Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei: ISMB va prezenta luni primele concluzii legate de situaţia de la Şcoala Specială nr. 4

Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei a declarat pentru MEDIAFAX că luni va avea primele concluzii ale evaluării pe care Inspectoratul Şcolar Bucureşti o face la Şcoala Specială nr. 4 din Capitală, unitate la care se face cercetări pentru rele tratamente aplicat minorilor.

1730 afișări
Imaginea articolului Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei: ISMB va prezenta luni primele concluzii legate de situaţia de la Şcoala Specială nr. 4

Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei: ISMB va prezenta luni primele concluzii legate de situaţia de la Şcoala Specială nr.4 (Imagine: Razvan Chirita/ Mediafax Foto)

"Am avut discuţii foarte serioase, după ce au apărut în media acuzaţiile de posibile rele tratamente aplicate minorilor, cu conducerea Insectoratului Şcolar Bucureşti şi le-am cerut ca, pe lângă ancheta pe care o demarează, să ne informeze imediat în legătura cu concluziile preliminarea şi cu concluziile finale ale verificării. (…)Vrem să vedem în ce măsură aceste rele tratamente există, în ce măsură vorbim despre o denigrare a activităţii din acea şcoală. Sunt mai multe piste pe care Inspectoratul Şcolar le urmăreşte. Luni voi avea o întâlnire cu conducerea ISMB pentru a vedea în ce măsură ne apropiem de o concluzie finală", a declarat pentru MEDIAFAX, Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei.

Gabriel Ispas a menţionat că urmează să aibă o întâlnire Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, pentru a găsi soluţii de remediere a situaţiei de la unitatea şcolară.

"Împreună cu Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, am convenit ca şi direcţia de specialitate din cadrul primăriei să înceapă demersuri de verificare a lucrurilor din această şcoală şi marţi mă voi întâlni cu primarul Daniel Băluţă pentru a ne coordona eforturile să vedem ce măsuri sunt necesare pentru remedierea deficienţelor din această şcoală, în măsură în care aceste deficienţe se constată. Aceeaşi politică vom aplica faţă de toate unităţile şcolare indiferent că discutăm de învăţământul de masa, de cel special sau că discutăm despre situaţii atipice. Noi vrem ca în învăţământ, lucrurile să se defăşoare în limitele legalităţii, fără niciun fel de tratament neadecvat aplicat copiilor", a mai spus Ispas.

Un profesor de la Şcoala Gimnazială Specială nr. 4 a fost înregistrat de către un paznic al unităţii de învăţământ în timp ce explica cum îi bate pe elevii cu dizabilităţi. Înregistrarea a ajuns la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi.

"Conform probelor video şi înscrisurilor aflate în posesia CEDCD şi depuse la dosarul în cauză, copiii cu dizabilităţi din Şcoala Specială Gimnazialănr. 4, sunt bătuţi cu brutalitate în mod sistematic de cadrele didactice, sunt legaţi cu funia şi transportaţi către diferite zone ale unităţii de învăţământ, sunt agresaţi fizic, psihic şi emoţional permanent. Conform probelor video şi a declaraţiilor personalului şcolii, copiii sunt daţi cu capul de pereţi, trântiţi pe jos, traşi de păr, lăsaţi nesupravegheaţi la ore, ţinuţi dezbrăcaţi în şcoală, totul desfăşurându-se ”în spatele uşilor închise”, aşa cum declară unul dintre profesorii şcolii în cauză", transmite ONG-ul.

Profesorul care activează de trei ani în şcoala respectivă se apară spunând că nu îi bate pe elevi, dar că unii dintre ei merită să fie loviţi.

"Credeţi-mă că de atins, nu i-am atins. În înregistrare am spus că merită unii dintre ei să fie loviţi pentru că unul dintre ei mă zgâriase, fusesem muşcat de către alt copil. Merită o corecţie fizică, dar uşoară. Omul, la supărare, una e ceea ce gândeşte, alta este ceea ce face. S-a întâmplat exact la ieşirea din tură, unul dintre copii îmi distrusese un calculator şi eram foarte nervos. Eram tare mâhnit şi foarte nervos şi orice om bombăneşte la supărare", a declarat Florin Pană, profesor la Şcoala Specială nr. 4.

În urma apariţiei înregistrării, unitatea şcolară a demarat o anchetă internă, verificări fiind făcute şi de Inspectoratul Şcolar, Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 4 şi Avocatul Poporului. Poliţia a deschis o anchetă pentru rele tratamente aplicate minorului.

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi cere Guvernului României şi Ministerului Educaţiei, până la demararea procesului de reformă în sistemul de educaţie conform obligaţiilor României, emiterea unui act normativ în regim de urgenţă, care să prevadă: instalarea de camere video în toate cele 176 de şcoli speciale din Romania, demararea unei anchete exhaustive în şcolile speciale din România cu privire la situaţia abuzurilor împotriva elevilor, demararea unui program naţional de evaluare psihologică a personalului didactic şi nedidactic din şcolile speciale din Romania cu experţi evaluatori independenţi, elaboararea unui plan de măsuri de prevenire a abuzurilor şi violenţelor în şcolile speciale, acordarea accesului reprezentanţilor societăţii civile în unităţile de învăţămînt special din România pentru efectuarea de vizite de moinitorizare conform prevederilor Art. 33 din Convenţia ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, ratificată de Romania prin Legea 221/2010.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici