- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.01.2014, 14:37)
- Liviu Iancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Grapini: Peste 30% din hainele din magazinele româneşti sunt contrafăcute. Cum putem detecta FALSURILE
Aproximativ 30-40% dintre hainele vândute în magazinele din România sunt contrafăcute, iar falsurile sunt prezente de la buticuri şi până la magazinele luxoase din mall-uri, a declarat miercuri agenţiei MEDIAFAX Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism.
2342 afișări
Grapini: Peste 30% din hainele din magazinele româneşti sunt contrafăcute
Grapini spune că pe piaţa de îmbrăcăminte, consumul intern este în jur de 13-15%, iar diferenţa provine din import.
"Contrafacerea merge spre 30-40% din hainele de pe piaţă. Eu am fost şi în mall şi am văzut că scria pe o etichetă comercială foarte frumoasă «100% lână» şi cînd, fiind specialist, m-am dus la eticheta de producător din interior, era acrilic 100%. Producătorul nu are nicio vină în cazul ăsta. Din contră, s-ar putea ca în magazine foarte luxoase să găseşti contrafaceri, pentru că-ţi fură ochii imaginea magazinului. Pot fi lucruri de firmă contrafăcute", a spus Grapini, care a înfiinţat şi condus mai multe afaceri în domeniul textil.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
Ea i-a sfătuit pe cumpărători ca atunci când intră într-un magazin de haine să controleze două etichete. Pe lângă eticheta mare, de carton, cumpărătorul trebuie să caute în interiorul produsului, unde fabricantul este obligat prin lege să pună o etichetă.
"Găseşti în interiorul produsului o etichetă mică textilă, imprimată sau ţesută, pe care trebuie să scrie obligatoriu componenţa fibroasă, mărimea şi celelalte. Dacă producătorul face contrafacere şi pune el etichetă de 100%, consumatorul, când constată că nu e aşa, se poate duce la Protecţia Consumatorului să reclame producătorul. Dacă însă producătorul a pus corect eticheta, comerciantul este cel care trebuie amendat", a mai spus ministrul.
Maria Grapini este sigură că cele mai mari contrafaceri sunt făcute de comercianţi. Aceştia fac o presiune foarte mare pe preţ la producător şi ca să aibă un adaos cât mai mare, "pun o etichetă foarte fiţoasă" şi foarte atrăgătoare.
"Iar românul atâta ştie, că dacă este 100% fibră, 100% bumbac, 100% in, este mai bună. Şi într-adevăr este mai bună, dar preţul nu poate fi acelaşi. Până acum era ideea că doar produsul ieftin este contrafăcut, dar eu am rămas foarte dezamăgită atunci când am văzut personal că există această diferenţă între eticheta comercială şi eticheta producătorului. Sigur nu ai atâţia oameni care să controleze tot, dar ar trebui prin sondaj să verifici magazinele, fără să crezi că la magazinele mari nu se pot întâmpla nimic şi să mergi doar la micile buticuri", a arătat ministrul.
Pot fi trei contrafaceri la acelaşi produs, explică Grapini. Pe de o parte compoziţia fibroasă, poate ca pe etichetă să scrie 100% lână şi să nu fie aşa, poate fi contrafăcut brandul, ceea ce aduce foarte mulţi bani, pentru că brandul vinde bine, şi mai poate exista contrafacerea ţării de provenienţă.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe