PLANORUL DISPĂRUT - Arafat: Costurile unei căutări de acest gen se ridică la sute de mii de euro - FOTO

Costurile unei operaţiuni de căutare precum cea a pilotului Mircea Crăciun şi planorului pilotat de acesta, ”mai ales pe calea aviatică”, se ridică la sute de mii de euro, a declarat, luni, secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat, care a precizat însă că nu există ”un buget limită”.

1639 afișări
Imaginea articolului PLANORUL DISPĂRUT - Arafat: Costurile unei căutări de acest gen se ridică la sute de mii de euro - FOTO

PLANORUL DISPĂRUT - Arafat: Costurile unei căutări de acest gen se ridică la sute de mii de euro

”Costurile unei căutări de acest gen sunt foarte mari, mai ales pe calea aviatică se ridică la sute de mii de euro. Dar căutarea-salvarea este una din misiunile pe care orice stat le face când are astfel de situaţie până ce se convinge că a făcut absolut orice este necesar ca să găsească nava sau persoana care este dispărută. Există fonduri care sunt prevăzute, dar nu există buget limită, care atunci când îl atingem să oprim căutările. Acest lucru nu s-a pus niciodată în discuţie, dar există într-adevăr toate aspectele pe care le calculăm despre oportunitatea şi necesitatea unui mijloc de căutare la un anumit moment şi la un anumit moment pot să spui că acest mijloc nu mai este necesar, pentru că l-am folosit în toate zonele şi nu am găsit nimic“, a spus Arafat, la Predeal, citat de corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat transmis, luni seară, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontişti, poliţişti, militari şi voluntari au verificat, în cursul zilei, 50 de trasee montane.

Începând de vineri dimineaţă, ”au fost mobilizate resurse aeriene importante de la Inspectoratul General de Aviaţie al MAI şi de la MApN”, care au monitorizat zone montane din nouă judeţe, pe o suprafaţă situată între Munţii Făgăraş, Leaota, Bucegi - Întorsătura Buzăului - Piatra Neamţ, conform MAI. La aceste misiuni au participat şi piloţi civili ai Aeroclubului României.

”Astăzi (n.r. - luni) aeronavele au survolat şi ultimele arii din zona de căutare, iar de mâine acest tip de misiuni aeriene urmează să se realizeze punctual, în cazul existenţei unor indicii sau informaţii relevante”, se mai arată în comunicatul citat.

Conform sursei citate, zilnic, ”la acţiunile de căutare la sol au participat, în medie, peste 900 de forţe, misiunile ajungând şi până la 12 ore de efort susţinut în zone montane împădurite şi greu accesibile”. De asemenea, în cele patru zile de căutări s-au parcurs 129 de trasee montane.

”Căutările terestre vor continua şi în zilele următoare în zonele unde astăzi nu s-a reuşit parcurgerea perimetrelor repartizate, singurele forţe care se vor întoarce la unităţi fiind cele din Dâmboviţa şi Sibiu unde activităţile au fost finalizate”, se precizează în comunicat.

Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul în 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul cu care a zburat îl închiriase de la o firmă din străinătate şi îl testa pentru prima dată după asamblare, iar Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe pentru a-şi lua zborul din Masivul Postăvarul.

Joi, comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, afirma că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare după asamblare", potrivit unui comunicat de vineri al ROMATSA.

Tot joi, procurori ai Parchetului Curţii de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unităţi constituindu-se un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

ROMATSA anunţa că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil joi, la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal.

De asemenea, sursa citată menţiona că, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru zborul în această clasă de spaţiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obţine informaţii la cerere.

"Acesta nu a intrat în legătură radio cu ACC Bucureşti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informaţii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informaţii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatărilor comandantului Aeroclubului Braşov, acesta a fost în legătură radio numai cu conducătorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informaţie referitoare la eveiment a fost primită de către ROMATSA de la comandantul Aeroclubului Braşov joi, la ora 21.39", se mai arăta în comunicatul citat.

Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere, aparatul de zbor decolând joi la amiază de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici