Primii piloţi care vor face trecerea pe aeronave F-16 au plecat în Portugalia

Primii militari ai Forţelor Aeriene Române care vor urma un curs de pregătire pentru trecerea pe aeronave F-16 au plecat marţi spre Portugalia, cu o aeronavă militară.

1102 afișări
Imaginea articolului Primii piloţi care vor face trecerea pe aeronave F-16 au plecat în Portugalia

Primii piloţi care vor face trecerea pe aeronave F-16 au plecat în Portugalia (Imagine: Bogdan Iordache/Mediafax Foto)

Detaşamentul este format din 23 de ofiţeri şi maiştri militari din Forţele Aeriene: piloţi, personal tehnico-ingineresc şi specialişti în planificare.

Cursul, organizat la Baza 5 Aeriană din Monte Real, este format din mai multe module şi se va desfăşura în mai multe serii la care vor participa peste 80 de militari români, pe o durată de aproximativ doi ani.

Programul strategic "Avion multirol al Forţelor Aeriene", aprobat de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, prevede realizarea, în prima fază, a unei capabilităţi aeriene iniţiale şi ulterior, gradual, a capabilităţii finale cu avioane de generaţia a cincea, parcurgând o perioadă de tranziţie asigurată cu avioane F-16.

Din primul detaşament de militari români care au plecat pentru a se pregăti în Portugalia fac parte trei piloţi: căpitan-comandor Cătălin Micloş, căpitan-comandor Andrei Constantin şi locotenent-comandor Mihăiţă Marin, de la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii

Înainte de îmbarcare, pilotul Mihăiţă Marin a precizat că procesul de pregătire a început cu mult timp în urmă.

“Procesul nostru de pregătire a început de mult timp, se desfăşoară deja de 2-3 ani pentru acest program de trecere. Avionul MIG 21 Lancer a fost modernizat tocmai în perspectiva de a oferi o platformă similară de antrenament a piloţilor şi consider că în acest moment toţi suntem foarte bine pregătiţi pentru a executa trecerea pe avionul F-16. În urma etapelor pe care le-am parcurs în perioada premergătoare plecării în misiune, am căpătat toate deprinderile necesare, suntem cu totul şi cu totul pregătiţi pentru a ne îndeplini misiunea”, a spus el.

El a menţionat că avionul F-16 are capabilităţi mult mai ridicate decât MIG 21.

“Noi credem că am reuşit, cel puţin din punct de vedere teoretic, să ne pregătim după standardele NATO de când facem parte din Alianţă, aşa că nu va fi o problemă foarte mare să ne adaptăm avionului F-16. În perioada imediat următoare va urma un program teoretic de cunoaştere a aeronavei, după care un program intensiv de pregătire în zbor pentru a ne putea întoarce în ţară şi a opera avioanele la maxima lor capacitate. Spaţiul ţării noastre trebuie apărat şi dacă este nevoie să îl apărăm o s-o facem”, a menţionat pilotul.

Potrivit afirmaţiilor sale, procesul de selecţie a fost îndelungat, avându-se în vedere numeroase criterii, cum ar fi experienţa acumulată în anii anteriori, cunoştinţele de limbă engleză, cunoştinţe operaţionale extinse şi pregătirea fizică.

Aeronavele, care vor fi modernizate la standardul F-16 MLU M5.2, vor intra în dotarea Armatei României după anul 2016 şi vor fi operaţionale din 2017, iar pregătirea piloţilor va fi făcută în două etape - prima în Portugalia şi a doua în România.

Avioanele F-16 achiziţionate din Portugalia vor avea resurse de zbor în medie de peste 4.500 de ore de zbor fiecare, iar perioada de exploatare va fi de minimum 20 de ani, în condiţiile unui nivel de instruire de minimum 200 de ore de zbor pe avion.

Potrivit MApN, pentru realizarea capabilităţii operaţionale aeriene potrivit Legii 240/2013 este necesară şi realizarea unei infrastructuri în bazele aeriene pentru operarea avioanelor F-16. În acest sens, au fost iniţiate proiecte finanţate prin programul NATO de investiţii de securitate, precum şi prin proiecte de infrastructură care se vor realize prin investiţii naţionale în perioada 2014-2016, aflate în diferite faze de realizare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici