Turiştii români care au fost blocaţi în Lisabona au revenit acasă luni, în jurul orei 23.00, cu o întârziere de două zile, pasagerii fiind nemulţumiţi că TAP Portugal, compania care le-a anulat zborurile, nu le-a oferit nicio explicaţie.

2010 afișări
Imaginea articolului Turiştii români blocaţi în Lisabona, după ce Tap Portugal a anulat zborurile, au revenit acasă cu o întârziere de două zile

Turiştii români care au fost blocaţi în Lisabona au revenit acasă cu o întârziere de două zile

Unii dintre pasageri au revenit cu o cursă care a avut escală la Viena, alţii având escală la Munchen.

"De (luni) dimineaţă la ora 8, nici hrană, nici apă potabilă, nimic. Sâmbătă noapte am aterizat din Madeira pe aeroportul din Lisabona. Am avut legătură imediat. La ora la care avionul ar fi trebuit să decoleze spre Bucureşti, am fost anunţaţi că s-a anulat cursa fără să ni se precizeze care a fost motivul acestei anulări. S-au mişcat foarte repede şi am apreciat lucrul ăsta în prima seară, ne-au dus la un hotel din Lisabona, foarte aproape de aeroport, cu condiţii bune de cazare. Am ajuns acolo la 2 dimineaţa şi ne-au ţinut în hotel până la ora 13.00. La ora 14.00 am fost din nou la aeroport, am rămas până seara, deci la a doua cursă am fost anunţaţi că s-a anulat şi în momentul acela, nu ştiu ce s-a trezit în noi, şi am decis să nu ieşim din aeroport până când nu vine doamna consul să încercăm o rezolvare pe cale diplomatică a acestei situaţii", a declarat o turistă, la revenirea pe aeroport.

Turiştii, plecaţi prin intermediul agenţiei Paralela 45, au fost blocaţi două zile în Lisabona, după ce compania portughză TAP Portugal a anulat zborurile.

Premierul Mihai Tudose a declarat, luni, la Antena 3, că decizia privind rechemarea consulului de la Lisabona a fost luată deoarece luni dimineaţă Ministerul Afacerilor Externe încă nu fusese informat privind situaţia turiştilor români blocaţi în Portugalia în urma anulării unei curse TAP. El i-a imputat consulului Alina Oana Dociu că nu a acţionat ”ca o interfaţă” între statul român şi cel portughez, mai ales în condiţiile în care compania care trebuia să-i aducă pe români în ţară, TAP, este o companie care aparţine statului portughez.

”Ceea ce ţine de statul român trebuia asigurat de către consulat (...) Consulul trebuia să se informeze în timp util despre ceea ce se întâmplă”, a apreciat Tudose.

În schimb, reacţia consulului a fost neadecvată, consideră Tudose. ”Doamna consul mi-a spus că oamenii sunt bine. Dacă a zis că sunt bine după 48 de ore, am zis că poate este cazul să vină acasă”, a comentat şeful Guvernului.

Premierul Mihai Tudose a decis, luni, revocarea consulului României în Portugalia, Alina Oana Dociu, după ce aceasta nu a gestionat corespunzător problema turiştilor români blocaţi în Lisabona, de mai bine de două zile, după ce zborul lor anulat de două ori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici