Orionide. Ploaia de meteori va avea loc în acest weekend. Când le puteţi vedea?

Orionidele, ploaia de meteori, vor putea fi vizibile pe cerul senin în acest sfârşit de săptămână. În timpul fenomenului, meteoriţii vor cădea cu o viteză de 65 de kilometri pe secundă.

Share pe Facebook 6932 afişări

Ploaia de meteori Orionide, al doilea fenomen astronomic produs de cometa Halley, va avea loc în acest weekend. Cum le puteţi vedea?

Orionidele vor avea loc pe data de 21 octombrie, punctul maxim fiind atins la 06:00, ora României. Conform Thrilist, în punctul maxim ploaia de meteoriţi poate trimite pe cer între 80 şi 90 de stele căzătoare. Anul acesta însă, frecvenţa va fi mai redusă, de doar 20 de meteoriţi pe oră, scrie Descoperă

Bill Cooke, din cadrul NASA, a declarat că ''din cauza vitezei mari a Orionidelor acestea vor arde mult mai rapid''. De asemenea, el notează că meteoriţii din luna octombrie sunt importanţi deoarece sunt părţi ale cometei Halley. Acesta fiind unul dintre cele două fenomene produse de faimoasa cometă, care va ajunge în apropierea Pământului abia în 2061.

Pentru  a urmări fenomenul trebuie să căutaţi constelaţia Orion care se află în atmosfera de Nord. Vizibilitatea ploii de stele va depinde de câţiva factori, luminile intense ale oraşelor, vremea şi poziţia geografică.

,,Orionidele sunt printre primele cinci cele mai importante ploi de meteori ale anului,'' a declarat meteorologul Brian Lada, din cadrul AccuWeather.

CITEŞTE CONTINUAREA ÎN DESCOPERĂ

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
Orionide ,
meteori
Versiunea: mobil  |  completa
ULTIMA ORĂ
BREAKING NEWS! Gest FĂRĂ PRECEDENT anunţat pe neaşteptate de Liviu Dragnea. „Este un APEL DISPERAT”

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

mediafax.ro