Prima pagină » Economic » Bayer restructurează divizia de agricultură din Germania. Circa 500 de angajați, afectați

Bayer restructurează divizia de agricultură din Germania. Circa 500 de angajați, afectați

Bayer reduce numărul de locuri de muncă la divizia sa de agricultură din Germania, aflată în dificultate din cauza vânzărilor slabe. Grupul chimic și farmaceutic cu sediul la Leverkusen a anunțat luni că va restructura producția, cercetarea și dezvoltarea produselor de protecție a culturilor. Decizia vine ca răspuns la presiunea concurențială tot mai mare din partea furnizorilor asiatici.
Bayer restructurează divizia de agricultură din Germania. Circa 500 de angajați, afectați
Sursa foto: Hepta/Mediafax Foto

Activitățile Bayer din Frankfurt am Main vor fi întrerupte până la sfârșitul anului 2028, ceea ce va afecta aproximativ 500 de angajați. O parte din aceste activități vor fi relocate, de exemplu la Dormagen, iar altele vor fi vândute, notează Marketscreener.com.

Fabrica din Dormagen va fi reorientată către produse strategice

Bayer dorește să transforme fabrica din Dormagen într-un centru pentru „tehnologii și produse inovatoare și strategice”. Compania va opri producția de ingrediente active generice pentru protecția plantelor, precum și formulările acestora, care pot fi găsite la prețuri mai mici pe piața mondială. Măsura va afecta aproximativ 200 de locuri de muncă, adică o șesime din totalul angajaților din fabrică, până la finalul anului 2028.

În contextul restructurării mai ample, Bayer a redus deja personalul total, de la aproape 100.000 de angajați în 2023, la circa 93.000 la sfârșitul lui 2024. Scăderea este cauzată în mare parte de eliminarea unor poziții de management, sub conducerea CEO-ului Bill Anderson.

Activitatea agricolă a companiei este afectată de o scădere a prețului erbicidului glifosat. De altfel, conducerea anunțase deja în termeni vagi aceste măsuri. În prezentarea rezultatelor financiare pe 2024, Bayer a vorbit despre reduceri în portofoliul de produse, cercetare, producție și distribuție. Obiectivul: un plus de peste un miliard de euro la profit până în 2029.