Starbucks a anunțat, miercuri, că va impune reguli mai stricte, reglementând în detaliu îmbrăcămintea purtată de angajații din Statele Unite. Scopul companiei este „de a prioritiza opțiunile de culoare simplificate care să evidențieze șorțul verde emblematic și să creeze un sentiment de familiaritate pentru clienții noștri, indiferent de cafeneaua pe care o frecventează”.
Începând de luni, angajații trebuie să poarte „cămăși negre fără imprimeuri”, precum și „blugi în orice nuanță de kaki, negru sau albastru”, scrie AFP.
Aceste schimbări sunt menite să ofere o „experiență mai consistentă” pentru clienți, deoarece lanțul trece printr-o perioadă dificilă și a anunțat în februarie că va concedia 1.100 de angajați. De asemenea, compania a indicat că le va oferi angajaților săi două tricouri gratuite.
Măsura a fost criticată de sindicatul companiei, care consideră că aceasta „implementează o politică de cod vestimentar restrictivă și limitată”.
„Starbucks își pierde timpul cu politici care fac cafenelele mai puțin primitoare atât pentru lucrători, cât și pentru clienți”, a declarat Starbucks Workers United într-o postare pe rețelele sociale. „Angajații vor un cod vestimentar care să le permită să vină așa cum le place”, a adăugat organizația.
Potrivit sindicatului, sute de angajați americani au intrat în grevă în această săptămână. Organizația solicită discuții cu conducerea companiei, inclusiv pe tema modificării codului vestimentar.