Prima pagină » Comunicate » MerchantPro Compass H1 2025: comerțul online rezistă sub presiune cu volume stabile, +2% în valoare și comercianți în căutarea eficienței. Poate România ține pasul? Ce ar putea ajuta eCommerce-ul românesc să crească sănătos în a doua jumătate a anului?

MerchantPro Compass H1 2025: comerțul online rezistă sub presiune cu volume stabile, +2% în valoare și comercianți în căutarea eficienței. Poate România ține pasul? Ce ar putea ajuta eCommerce-ul românesc să crească sănătos în a doua jumătate a anului?

După un an 2024 marcat de adaptare și consolidare, eCommerce-ul românesc intră în 2025 cu o dinamică reținută. Potrivit datelor MerchantPro Compass, analiza semestrială realizată de MerchantPro, platformă de soluții SaaS pentru eCommerce care susține peste 2.000 de magazine online active, prima jumătate a anului curent confirmă o schimbare de paradigmă: nu mai este vorba despre cât vinzi, ci despre cât de eficient o faci.
MerchantPro Compass H1 2025: comerțul online rezistă sub presiune cu volume stabile, +2% în valoare și comercianți în căutarea eficienței. Poate România ține pasul?  Ce ar putea ajuta eCommerce-ul românesc să crească sănătos în a doua jumătate a anului?
Mediafax
09 iul. 2025, 18:30, Comunicate

În prima jumătate a lui 2025, magazinele online din ecosistemul MerchantPro au generat o creștere de +2% a veniturilor față de aceeași perioadă din 2024. În paralel, numărul de comenzi a scăzut ușor, cu -0,3%. În acest context, valoarea medie a comenzii a crescut cu +2,4%, stabilizându-se în jurul valorii de 55 Euro, semn că focusul comercianților s-a mutat pe optimizarea fiecărei tranzacții, în detrimentul volumului.

 

Dacă în primul trimestru s-a simțit un ușor avans, cu o creștere de +3,7% a vânzărilor și +0,6% în numărul de comenzi față de aceeași perioadă a anului trecut, al doilea trimestru a marcat o frânare vizibilă: doar +0,8% la nivel de vânzări și o scădere de -1% în volum. Această dinamică arată clar că piața intră într-o fază de maturizare forțată, în care agilitatea operațională, eficiența costurilor și retenția clienților devin priorități majore pentru businessurile online.

 

Citeşte comunicatul integral la adresa: https://comunicate.mediafax.biz/Pages/Public/Comunicate.aspx?comunicatId=21099