ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Candidaţii din Bucureşti deţin supremaţia în online. Becali - cel mai mediatizat, Nicuşor Dan - cele mai multe prezenţe pe Twitter

Candidaţii din Bucureşti deţin supremaţia în online, Gigi Becali fiind cel mai mediatizat, în timp ce Nicuşor Dan are cele mai multe prezenţe pe Twitter, potrivit unei analize a Mediafax Monitorizare.

1221 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Candidaţii din Bucureşti deţin supremaţia în online. Becali - cel mai mediatizat, Nicuşor Dan - cele mai multe prezenţe pe Twitter

ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Candidaţii din Bucureşti deţin supremaţia în online. Becali - cel mai mediatizat, Nicuşor Dan - cele mai multe prezenţe pe Twitter

Monitorizarea mediului online în a treia săptămână de campanie indică o uşoară scădere comparativ cu săptămâna anterioară (-4%) a numărului total de apariţii ale principalilor candidaţi incluşi în analiza Mediafax Monitorizare, Gigi Becali rămânând cel mai mediatizat candidat, iar Nicuşor Dan fiind cel mai prezent pe Twitter.

Din cele 6.500 de apariţii contorizate, 63% sunt referiri la candidaţii la primăriile din Bucureşti - generală sau de sector, ceea ce arată că în online campania electorală predominantă este cea din Capitală.

Mediafax Monitorizare a analizat, în perioada 11 mai - 3 iunie, aproximativ 57.000 de surse de informare online - site-uri, conturi de twitter, pagini de Facebook şi bloguri, urmărind apariţia a 40 de politicieni în articolele difuzate.

În a treia săptămână plină de campanie, Gigi Becali îşi păstrează prima poziţie în topul celor mai mediatizaţi candidaţi, deşi numărul de apariţii a scăzut cu 37%, în continuare cea mai mare parte a apariţiilor datorându-se faptului că este mediatizat ca patron al FC Steaua. Sorin Oprescu a înregistrat un număr constant de apariţii săptămânale de la începutul campaniei până în prezent (aproximativ 540), ocupând al treilea loc în topul general al mediatizărilor şi al doilea în topul candidaţilor din Bucureşti. Astfel, Oprescu are cea mai constantă campanie, cu cele mai multe referinţe legate de temele campaniei electorale.

Emil Boc îşi păstrează a doua poziţie ocupată acum două săptămâni (21-27 mai), înregistrând un număr similar de apariţii în săptămâna curentă (analizată), însă şi în cazul lui Emil Boc mediatizarea are legătură în mare parte cu teme ce nu ţin de candidatura sa la primărie, ci mai degrabă cu activitatea guvernamentală.

Mediatizarea celor trei candidaţi menţionaţi a surprins în linii mari următoarele evenimente:

Gigi Becali - discuţiile acestuia cu noul antrenor al Stelei, Reghecampf; declaraţiile sale legate de activitatea Stelei sau evenimentele din fotbal care au avut loc în săptămâna analizată; sechestrul pus pe conturile Stelei. Câteva din apariţiile din mediul online ce îl leagă pe Becali de campania electorală sunt declaraţiile acestuia privind ridicarea de biserici, trecerea firmei de salubritate la Primărie în cazul în care acesta va fi votat primar, precum şi explicaţia dată de Gigi Becali referitoare la candidatura proprie: "M-am băgat în cursă din plictiseală".

Emil Boc - criticile aduse de el la adresa măsurilor luate de Guvernul Ponta; declaraţiile pozitive ale acestuia la adresa lui Mihai Răzvan Ungureanu. Evenimente specifice campaniei electorale care au apărut în online au fost: inaugurarea noului tramvai ultra-automatizat la Cluj, deschiderea oficială a festivalului de film TIFF 2012, inaugurarea unui club de pensionari.

Sorin Oprescu - prezenţa la inaugurarea a două stele pe Aleea Celebrităţilor, dedicate lui Marin Moraru şi lui Iurie Darie, precum şi la inaugurarea monumentului realizat în onoarea militarilor români; participarea la emisiunea Mihaelei Rădulescu; declaraţia referitoare la proiectul Bulevardul Unirii zonă pietonală; verificarea stadiului lucrărilor la noul Centru Medical de cercetare din Spitalul Clinic Colentina; Dogtown - un nou proiect al primarului Capitalei; întâlnire cu copiii în Cişmigiu etc. Printre apariţiile cu încărcătură negativă se numără declaraţiile contracandidaţilor Silviu Prigoană şi Nicuşor Dan la adresa lui Sorin Oprescu, declaraţia de avere a acestuia, precum şi mediatizarea afacerii Cimitirul.

Dublarea numărului de apariţii în mediul online a lui Nicuşor Dan îl situează pe acesta pe locul al treilea (loc ocupat săptămâna trecută de Silviu Prigoană) în topul celor mai mediatizaţi candidaţi la Primărie în Bucureşti, mai mult de jumătate din acestea fiind înregistrate pe Twitter.

Statisticile din săptămâna 28 mai - 3 iunie pentru candidaţii la primăriile de sector din Bucureşti sunt similare cu cele din săptămâna anterioară, cu mici excepţii. Diferenţele semnificative se înregistrează pentru sectorul 3, unde Liviu Negoiţă înregistrează o creştere de 140% (de la 93 la 223 de apariţii), în timp ce contracandidatul acestuia, Robert Negoiţă, este la 247 de apariţii în online. Articolele în care au apărut cel puţin unul din cei doi candidaţi au avut ca fond identitatea de nume dintre aceştia, descinderea DNA la Primăria condusă de Liviu Negoiţă, nereguli sesizate de Robert Negoiţă referitoare la viitoarele alegeri. Rezultatele sondajelor de opinie apărute săptămâna trecută care nu mai dau ca sigură victoria actualului primar al sectorului 3 în alegeri par să anunţe creşterea frecvenţei de apariţie a acestora în presă în ultima parte a campaniei electorale.

Ordinea mediatizării candidaţilor la primăriile de sector nu s-a schimbat de la o săptămână la alta: Andrei Chiliman, Neculai Onţanu, Robert Negoiţă, Sulfina Barbu, Marian Vanghelie şi Rareş Mănescu rămân cei mai mediatizaţi candidaţi pentru fiecare sector în parte. Candidaţii care au înregistrat creşteri semnificative de la o săptămână la alta au fost: Liviu Negoiţă (+140% de la 93 la 223 de apariţii ), Cristian Popescu Piedone (+43%, de la 103 la 147 apariţii), Cristian Constantin Poteraş (+104%, de la 78 la 159 de apariţii).

Topul candidaţilor la primăriile din ţară în funcţie de vizibilitatea acestora a fost următorul în a treia săptămână: Emil Boc (Cluj) - 640 apariţii, Nicolae Robu (Timişoara) - 164 apariţii, Gheorghe Nichita (Iaşi) - 299 apariţii, devansându-l pe Tudor Ciuhodaru, Radu Mazăre (Constanţa) - 301 apariţii şi Lia Olguţa Vasilescu (Craiova) - 112 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Cluj: Emil Boc, cu 640 apariţii (+4% mai mult faţă de 21-27 mai), urmat de Marius Nicoară, cu 145 de apariţii (+34%).

Cel mai mediatizat candidat la Constanţa: Radu Mazăre, cu 215 apariţii (în creştere faţă de săptămâna 21-27 mai cu +40%), urmat de Claudiu Iorga Palaz, cu 79 de apariţii (-30%).

Cel mai mediatizat candidat la Craiova: Lia Olguţa Vasilescu, cu 112 apariţii (-35% faţă de săptămâna 21-27 mai), urmată de Antonie Solomon, cu 90 de apariţii (+6%).

Cel mai mediatizat candidat la Iaşi: Gheorghe Nichita, cu 299 de apariţii (+160%), urmat de Tudor Ciuhodaru, cu 114 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Timişoara: Nicolae Robu, cu 164 de apariţii (-39%), urmat de Adrian Orza, cu 37 de apariţii.

Cele mai vizibile creşteri ale numărului de apariţii de la o săptămână la alta au fost înregistrate pentru Gheorghe Nichita (de la 62 la 247 apariţii), Radu Mazăre (+86 de apariţii) şi Sorin Bălănescu (de la 5 la 85 de apariţii).

Din totalul apariţiilor monitorizate de Mediafax Monitorizare în mediul online în perioada 11 mai - 3 iunie, 63% sunt relaţionate de candidaţii la primăriile din Bucureşti, 17% de cei din Cluj şi 7% de candidaţii la Primăria Constanţa.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 57.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează.

Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici