ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring pe Facebook: Ponta - lider detaşat la fani, Iohannis şi Macovei - mai eficienţi - INFOGRAFIC

Cu o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale, Victor Ponta a reuşit să depăşească 600.000 de simpatizanţi pe Facebook, iar Klaus Iohannis 400.000 de fani, însă Iohannis şi Moniva Macovei sunt mai eficienţi, relevă o analiză a Mediafax Research&Monitoring.

1361 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring pe Facebook: Ponta - lider detaşat la fani, Iohannis şi Macovei - mai eficienţi - INFOGRAFIC

ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring pe Facebook: Ponta - lider detaşat la fani, Iohannis şi Macovei - mai eficienţi

Analiza pe săptămâna 20 - 26 octombrie arată că Victor Ponta avea în ultima zi analizată (26 octombrie) 625.780 de fani pe Facebook, iar Klaus Iohannis 404.003, însă trebuie ţinut cont că Ponta are activitate de mai mult timp, iar Iohannis a crescut puternic în ultimele săptămâni.

Astfel, deşi în valori absolute mesajele lui Victor Ponta au ajuns la cel mai mare număr de simpatizanţi raportat la numărul de fani, eficienţa mesajelor lui Klaus Iohannis este superioară, cea mai eficientă fiind Monica Macovei, cu toate că are sub 100.000 de simpatizanţi pe Facebook, mai exact 93.266 fani. În acest sens, Monica Macovei este lider, cu o rată de engagement de 77%, urmată de Klaus Iohannis - 40%, Corneliu Vadim Tudor - 35%, Călin Popescu Tăriceanu - 30%, Victor Ponta - 24% şi Elena Udrea - 14%.

Din punct de vedere al numărului de mesaje, pe primul loc rămâne şi în această săptămână Monica Macovei, care a distribuit în total 89 de postări (aproximativ 13 pe zi).

În ceea ce priveşte rata de apreciere a mesajelor, Klaus Iohannis conduce cu 1,54%, urmat la mică distanţă de Monica Macovei cu 1,52%. Ceilalţi competitori au rate subunitare: Elena Udrea - 0,94%, Victor Ponta - 0,92%, C.V. Tudor - 0,81%, iar Călin Popescu Tăriceanu - 0,59%.

Referitor la principalele trei teme abordate de către candidaţi, 37% din postări au fost mesaje de mobilizare a electoratului, 23% au vizat participarea candidaţilor la diferite evenimente şi 9% au fost atacuri la adresa adversarilor politici.

Cu o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale din acest an, Facebook continua să fie unul dintre cele mai dinamice canale de comunicare, oferind publicului online din partea primilor şase candidaţi la Preşedinţie 332 de mesaje, care au fost recompensate cu 902.204 aprecieri, au primit 43.723 comentarii şi au fost distribuite de 78.221 de ori.

În clasamentul postărilor pe Facebook din săptămâna 20-26 octombrie, Monica Macovei, cu 89 de mesaje, este urmată de Călin popescu Tăriceanu - 75, Victor Ponta - 60, Klaus Iohannis - 52, Elena Udrea - 36, Corneliu Vadim Tudor - 20. În săptămâna 13-19 octombrie, Monica Macovei avea cele mai multe postări - 78, fiind urmată de Victor Ponta - 63, Klaus Iohannis - 51, Călin Popescu Tăriceanu - 41, Elena Udrea - 38, Corneliu Vadim Tudor - 17.

Cu cele 89 de postări - record ca număr până acum - Monica Macovei a adunat 126.012 like-uri, 5.786 comentarii şi 27.357share-uri, după ce săptămâna anterioară strânsese, cu 78 de postări, 108.123 like-uri, 5.486 comentarii şi 27.146 distribuiri.

Deşi Macovei are fani mai puţini decât Ponta, Iohannis şi Udrea, aceştia sunt mult mai ataşaţi şi buni comunicatori, ea având şi în săptămâna 20-26 octombrie cele mai multe distribuiri de mesaje.

Cu 60 de postări (cu 3 mai puţin ca săptămâna precedentă), Victor Ponta reuşit să obţină 346.673 like-uri, 22.761 comentarii şi 18.892 share-uri, uşor sub performanţele din săptămâna anterioară, când a avut 350.617 like-uri, 26.677 comentarii şi 20.944 share-uri.

Klaus Iohannis, cu 52 de postări, a obţinut 322.667 like-uri, 10.557 comentarii şi 20.434 share-uri, după ce în săptămâna 13-19 octombrie, cu o postare mai puţin, a strâns 306.310 like-uri, 10.599 comentarii şi 20.644 share-uri.

Astfel, bătălia principală pe Facebook se dă tot între Ponta şi Iohannis, în timp ce Monica Macovei a reuşit să o depăşească ca eficienţă pe Elena Udrea, care are mai mulţi fani şi activitate susţinută de mai mult timp pe reţeaua de socializare.

De altfel, performanţele Elenei Udrea pe Facebook sunt în a treia săptămâna de scădere. În săptămâna 20-26 octombrie, Udrea a avut 36 de postări, cu care a strâns 84.034 like-uri, 3.209 comentarii şi 4.815 share-uri, iar săptămâna anterioară, cu 38 de postări, a adunat 99.442 like-uri, 4.287 comentarii şi 6.518 share-uri.

Pe locul doi ca număr de postări este, surprinzător, Călin Popescu Tăriceanu, cu 75 de postări, însă perfomanţele sunt slabe - 9.490 like-uri, 278 comentarii şi 1.308 share-uri - chiar şi faţă de Corneliu Vadim Tudor, care cu doar 20 de postări a strâns 13.328 like-uri, 1.132 comentarii şi 5.415 distribuiri, datorită şi numărului mult mai mare de fani. Săptămâna anterioară, Călin Popescu Tăriceanu avea 41 de postări, cu 5.282 like-uri, 127 comentarii şi 1.121 share-uri, cu o eficienţă de asemenea mai mică şi decât a lui Corneliu Vadim Tudor, care cu 17 postări strânsese 7.169 like-uri, 890 comentarii şi 2.762 distribuiri.

La numărul mediu de like-uri pe postare, topul este condus de Klaus Iohannis - 6.205, urmat de Victor Ponta - 5.778, Elena Udrea - 2.334, Monica Macovei - 1.416, Corneliu Vadim Tudor - 666 şi Călin Popescu Tăriceanu - 127.

Evoluţia numărului de aprecieri pe postare faţă de săptămâna precedentă arată o creştere de 37% la Corneliu Vadim Tudor, 4% la Victor Ponta, 3% la Klaus Iohannis, 2% la Monica Macovei şi scăderi la Călin Popescu Tăriceanu, cu 2% şi la Elena Udrea, cu 12%.

Media comentariilor pe postare este de 379 - Victor Ponta, 203 - Klaus Iohannis, 89 - Elena Udrea, 65 - Monica Macovei, 57 - Corneliu Vadim Tudor, 4 - Călin Popescu Tăriceanu.

În ceea ce priveşte analiza conţinutului, Victor Ponta a postat în perioada de referinţă 60 de mesaje dintre care 13 au abordat teme economice, 10 s-au referit la sport, 8 la apărarea naţională şi 6 au fost apeluri de mobilizare a electoratului. Câte 4 mesaje s-au referit la participarea lui Ponta la diverse evenimente, afaceri externe şi probleme sociale, câte 3 mesaje s-au referit la educaţie şi la oferta politică a candidatului, iar 2 au fost atacuri la adresa adversarilor politici. Victor Ponta a mai avut câte o postare despre justiţie şi realizările personale. Cea mai apreciată postare a lui Ponta a fost mesajul de "La mulţi ani!" adresat actriţei Draga Olteanu Matei, cu prilejul zilei de naştere. Această postare a primit 23.294 like-uri, 1.349 comentarii şi a fost distribuită de 638 de ori.

Dintre cele 52 de mesaje postate de Klaus Iohannis 24 au fost mesaje de mobilizare, 12 reflectări ale participării sale la diverse evenimente electorale, 7 au prezentat oferta politică a candidatului şi 2 au prezentat realizările lui Iohannis în calitate de primar al Sibiului. Alte teme ca justiţia, sportul, economia, afacerile externe şi răspunsul la atacurile adversarilor au fost fiecare reflectate în câte o postare. Cea mai apreciată postare a lui Klaus Iohannis a fost un mesaj prin care îşi invită susţinătorii să se alăture campaniei sale de pe site-ul www.iohannispresedinte.ro. Această postare a primit 17.293 like-uri, 1.060 comentarii şi a fost distribuit de 1.342 de ori.

Elena Udrea a postat săptămâna trecută 36 de mesaje dintre care 11 au fost apeluri de mobilizare a electoratului, 8 au fost atacuri la adresa adversarilor politici, 6 au prezentat participarea acesteia la diferite evenimente electorale. Realizările personale şi evenimentele sportive au fost reflectate în câte 3 postari iar temele legate de apărare, economie, justiţie, oferta politică şi problemele sociale au avut rezervate câte o postare. Cel mai apreciat mesaj al Elenei Udrea a fost o imagine dintr-un club, realizată cu ocazia aniversării Ruxandrei Dragomir. Acest mesaj a primit din partea simpatizanţilor 6.158 like-uri, 145 comentarii şi a fost distribuit de 83 de ori.

Călin Popescu Tariceanu a avut 75 de postări, din care 51 au reflectat prezenţa acestuia la diferite evenimente, 17 au fost apeluri de mobilizare, 3 au prezentat oferta politică şi câte 2 s-au referit la evenimente sportive şi au oferit răspunsuri la atacurile adversarilor. Cel mai apreciat mesaj al lui Călin Popescu Tăriceanu a fost prezentarea unei întâlniri cu motocicliştii de la Măgureni. Această postare a primit 418 like-uri, 7 comentarii şi a fost distribuit de 41 de ori.

Monica Macovei a distribuit săptămâna trecută 89 de mesaje, din care 57 au fost apeluri la mobilizarea electoratului, 10 atacuri la adresa adversarilor politici, 9 au abordat tema justiţiei şi în 4 postări şi-a prezentat oferta politică. Celelalte 9 mesaje au abordat: teme economice (3 postări), participarea Monicăi Macovei la diverse evenimente (2 postări), răspunsul la atacul adversarilor, politică externă, realizări personale şi probleme sociale (câte o postare). Cel mai apreciat mesaj al Monicăi Macovei a fost un apel la mobilizarea susţinătorilor săi prin care îndeamnă la o participare masivă la vot. Acest mesaj a primit din partea simpatizanţilor 3.733 like-uri, 206 comentarii şi a fost distribuit de 1.075 de ori.

Corneliu Vadim Tudor a avut în perioada 20-26 octombrie 20 de mesaje, din care 8 au fost atacuri la adresa adversarilor politici, 7 apeluri de mobilizare a electoratului, 2 prezentări ale participării acestuia la emisiuni televizate şi 2 pamflete. Unul dintre mesaje a fost şters. Cel mai apreciat mesaj al lui Corneliu Vadim Tudor a fost un aforism al său. Acest mesaj a primit din partea simpatizanţilor 1.354 like-uri, 37 comentarii şi a fost distribuit de 420 de ori.

Evoluţia numărului de fani faţă de săptămâna anterioară arată creşteri la toţi prezidenţiabilii: Klaus Iohannis - 15,21%, Monica Macovei - 13,45%, Călin Popescu Tăriceanu - 11,54%, Victor Ponta - 7,48%, Corneliu Vadim Tudor - 2,24%, Elena Udrea - 1,28%.


În ceea ce priveşte asumarea mesajului de către fani (procent share raportat la numărul de fani), cel mai bine stă Monica Macovei, 29,33% dintre dintre fani distribuind mesajele acesteia. Urmează la mare distanţă Corneliu Vadim Tudor - 6,60%, Călin Popescu Tăriceanu - 6,10%, Klaus Iohannis - 5,06%, Victor Ponta - 3.02%, , Elena Udrea - 1,93%.

Evoluţia numărului de fani arată aceeaşi creştere susţinută la Klaus Johannis ca şi săptămânile precedente, dar distanţa faţă de Victor Ponta a rămas în continuare foarte mare şi nu mai poate fi recuperată până la primul tur al alegerilor prezidenţiale. Monica Macovei s-a distanţat la numărul de simpatizanţi faţă de Corneliu Vadim Tudor, însă este în continuare foarte departe de Elena Udrea, care are mulţi fani strânşi datorită activităţii de lungă durată pe Facebook, deşi trendul activităţii ei actuale e descrescător. În topul fanilor conduce Victor Ponta - 625.780, urmat de Klaus Iohannis - 404.003, Elena Udrea - 248.848, Monica Macovei - 93.266, Corneliu Vadim Tudor - 82.068, Călin Popescu Tăriceanu - 21.456.

Astfel, dintr-un total de 1.475.418 fani ai celor şase candidaţi în 26 octombrie, Victor Ponta are 42,4%, Klaus Iohannis - 27,4%, Elena Udrea - 16,9%, Monica Macovei - 6,3%, Corneliu Vadim Tudor - 5,6%, Călin Popescu Tăriceanu - 1,5%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici