Antena 3, amendată pentru neprezentarea poziţiei Preşedinţiei, într-o discuţie despre Băsescu

CNA a amendat, marţi, cu 5.000 de lei postul Antena 3, pentru emisiunea "Ştirea zilei" difuzată pe 16 septembrie şi moderată de Gabriela Vrânceanu Firea, în care s-a discutat despre discursul preşedintelui Băsescu din Parlament, fără a se prezenta şi punctul de vedere al Preşedinţiei sau al PDL.

117 afişări
Imaginea articolului Antena 3, amendată pentru neprezentarea poziţiei Preşedinţiei, într-o discuţie despre Băsescu

Antena 3, amendată pentru neprezentarea poziţiei Preşedinţiei, într-o discuţie despre Băsescu

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, emisiunile de dezbatere "La ordinea zilei" şi "Ştirea zilei" difuzate de Antena 3 în data de 16 septembrie, la sesizarea Narcisei Iorga, membru al CNA.

La emisiunea "La ordinea zilei" difuzată pe 16 septembrie de Antena 3, moderată de Dana Grecu, au fost invitaţi în studio Gabriel Berca, senator PNL, Bogdan Ciucă, purtătorul de cuvânt al PSD-PC, şi analistul Radu Tudor.

Subiectul dezbătut în emisiune a fost plângerea penală depusă de Monica Iacob Ridzi, fostul ministru al Tineretului, la Parchetul General împotriva membrilor Comisiei de anchetă privind organizarea "Zilei Tineretului", pe care îi acuză de abuz în serviciu şi încercare de a determina mărturia mincinoasă. Pe ecran a fost afişat titlul "Ridzi loveşte din nou!".

Narcisa Iorga a spus că în emisiune nu s-a prezentat nici punctul de vedere al Monicăi Iacob Ridzi şi nici cel al PDL.

"Punctul de vedere al doamnei Ridzi a fost prezentat la începutul emisiunii", a spus Cristina Bachmeier, reprezentanta postului Antena 3 la CNA, precizând că s-a difuzat o înregistrare cu părerea acesteia.

"Subiectul a fost pe marginea unui act pe care dânsa l-a făcut", a mai spus Bachmeier.

Narcisa Iorga a spus că în emisiune s-a prezentat o înregistrare audio. "Aceea era informaţia de la care porneşte dezbaterea. Nu aţi avut niciun punct de vedere nici din partea ei, nici din partea PDL (...) Este o înregistrare pe care aţi preluat-o de la departamentul ştiri. Este o informaţie", a spus Narcisa Iorga, precizând că în emisiune s-a prezentat un punct de vedere al PDL "exprimat pe surse".

O părere diferită a avut Grigore Zanc. "Niciunul nu se ambalează să o acuze în emisiune (...) Dacă tot o ţinem aşa într-una, o să ajungem la disperare", a mai spus Zanc. El i-a spus Narcisei Iorga că face "procese de intenţie" postului Antena 3.

Narcisa Iorga a spus că ea consideră că se încalcă art. 71, alin. 1 şi alin. 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit cărora "(1) În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială şi culturală, trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea imparţialităţii, echilibrului şi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică; b) asigurarea unei distincţii clare între faptele şi opiniile prezentate" şi "(3) Prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie se asigură, de regulă, în cadrul aceleiaşi emisiuni sau, în mod excepţional, în emisiunile următoare; în cazul în care cei solicitaţi refuză să îşi precizeze punctul de vedere, acest fapt se menţionează pe post".

Ea a fost susţinută de vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, care a precizat că se încalcă şi art. 34, alin. 1 din Cod, potrivit căruia "Orice persoană acuzată sau cercetată pentru săvârşirea unei infracţiuni este prezumată nevinovată atât timp cât nu a fost condamnată printr-o hotărâre penală definitivă şi irevocabilă".

"Nu există o hotărâre definitivă şi irevocabilă care să spună că doamna Ridzi a comis o infracţiune. (...) Domnul Tudor proferează nişte acuze şi moderatorul ar fi trebuit să intervină", a spus Ioan Onisei, făcând referire la o afirmaţie a lui Radu Tudor din emisiune.

"Am fost stupefiat să văd că o persoană care a pus la cale o veritabilă reţea de criminalitate organizată în interiorul unui minister, reţea care a fost descrisă în amănunt de Direcţia Naţională Anticorupţie, printr-un material absolut uluitor, era mult mai multă furăciune....", a spus Radu Tudor despre Monica Iacob Ridzi.

CNA a analizat şi emisiunea "Ştirea zilei", moderată de Gabriela Vrânceanu Firea, difuzată în data de 16 septembrie de Antena 3.

Tema discuţiei a fost discursul din Parlament al preşedintelui Traian Băsescu.

La emisiune au participat Sergiu Andon, deputat PSD-PC, Lavinia Şandru, preşedinte PIN, şi Bogdan Olteanu, deputat PNL. Titlurile emisiunii au fost "Băsescu, alt Ceauşescu?", "Băsescu: Întrebaţi-l pe D-zeu!"şi "Iţele notarului Ioana Băsescu".

În această emisiune nu a existat niciun punct de vedere al Preşedinţiei, potrivit CNA.

"Era nevoie de o altă opinie", a spus Narcisa Iorga. Ea a precizat că, în cazul în care reprezentanţii PDL au fost invitaţi şi nu au venit, trebuia să se menţioneze în emisiune acest lucru.

"Singura greşeală este, probabil, că nu s-a menţionat pe post că au fost invitaţi şi nu s-au prezentat", a spus Cristina Bachmeier, reprezentanta Antena 3.

"O invitaţi pe Lavinia Şandru, dar nu invitaţi pe cineva de la PDL", a spus Christian Mititelu. "E o ruşine să ai o discuţie care poate să fie foarte interesantă şi să nu ai una din părţi", a spus Mititelu. El a propus o amendă de 5.000 de lei pentru emisiunea "Ştirea zilei". Propunerea lui nu a primit suficiente voturi pentru a putea fi aplicată.

Narcisa Iorga a propus amendarea postului Antena 3 cu 10.000 de lei, pentru ambele emisiuni, în baza art. 71 din Cod. Nici propunerea sa nu a întrunit numărul de voturi de la membrii Consiliului necesar pentru a fi aplicată.

Astfel, Gelu Trandafir a sugerat adăugarea unei scrisori de atenţionare la propunerea de amendare cu 5.000 de lei a postului Antena 3. Noua propunere a fost adoptată de membrii CNA.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici