Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro - Mediafax

Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro

Bloggerii români au încasat, în 2009, aproximativ 300.000 de euro, 10% dintre aceştia având venituri de peste 1.000 de euro, potrivit studiului BR 2009, derulat de refresh.ro şi agenţia de publicitate online Standout.

61 afişări

Imaginea articolului Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro

Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro (Imagine: Mediafax Foto)

Studiul BR 2009 se doreşte a fi o radiografie a bloggerului şi aactivităţii de blogging în România. Dincolo de un profilsociodemografic al bloggerilor, studiul BR 2009 mai arată şi modulîn care aceştia îşi pregătesc, derulează şi îşi evalueazăactivitatea de a scrie pe blog, modul în care bloggerii folosescreţelele sociale, precum şi modul în care această activitate legenerează venituri.

La studiu au participat 720 de bloggeri, chestionarele fiindtrimise, într-o primă fază, către toţi bloggerii aflaţi înpoziţiile fruntaşe din trafic.ro, zelist.ro sau t5.ro din acea perioadă,urmând ca, după ce a acoperit o mare parte din respondenţii dinaceastă zonă, să fie făcut public tuturor bloggerilor din România,folosind canalele media sociale cele mai utilizate din ţară:Twitter, Facebook şi bloguri.

 

Printre caracteristicile principale ale bloggerului român senumără faptul că locuieşte în Bucureşti, este bărbat, are vârstacuprinsă între 18 şi 44 de ani, a terminat o facultate şi a începutsă scrie pe blog cândva după 2007. Potrivit studiului, 77% dintrebloggerii din România au vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani.Totodată, 79% dintre respondenţi au studii superioare sau sunt încăla facultate, în timp ce 44% dintre bloggerii români trăiesc înBucureşti.

Rezultatele BR 2009 arată că 10% dintre bloggerii respondenţi auînceput să scrie pe blog înainte de 2006, cel mai bun an pentrublogosferă din acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%. În 2009ritmul de creştere a fost încetinit cu 3%, doar 27% dintrerespondenţi lansându-şi blogul în plină criză financiară. Studiulmai arată că 29% dintre respondenţii studiului scriu (şi) pe unblog de nişă, 8% scriu pe blogul companiei, în timp ce 19% petrecpeste trei ore zilnic pe blog.

Pe de altă parte, 76% dintre respondenţi sunt de părere căsubiectele politice au avut cel mai mare impact în blogosferă (2009a fost un an electoral), urmate de mondenităţi (39%), new-media şidivertisment, fiecare cu 31% dintre răspunsuri. La polul opus s-ausituat subiectele din turism şi religie, amândouă obţinând câte 4%dintre răspunsuri.

Totodată, 23% dintre respondenţi scriu pe blog în fiecare zi, întimp ce 8% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverseactivităţi legate de blogging iar 62% dintre bloggeri scriu desprebranduri şi produsele sau serviciile oferite de acestea.

De asemenea, 76% dintre respondenţii studiului BR 2009 nu auştiut câţi abonaţi au avut la începutul anului, procentulmicşorându-se cu 13% în momentul în care au completat chestionarul.Potrivit studiului, 14% dintre respondenţi nu au ştiut câţivizitatori unici le-au citit blogul în 2009.

Potrivit BR 2009, 10% dintre bloggerii respondenţi au câştigatanul trecut peste 1.000 de euro. Un calcul simplu, care ia înconsiderare doar sumele minime obţinute, dar şi o medie de 100 deeuro pentru bloggerii care au declarat venituri sub 1.000 de euro,arată că, în România, în 2009, blogging-ul a devenit o micăindustrie care a generat, cel puţin la nivel declarativ, circa300.000 de euro. Pe de altă parte, doar 3% dintre respondenţi audeclarat că blogging-ul reprezintă principala lor sursă devenit.

În ceea ce priveşte utilizarea reţelelor de socializare,Twitter se află pe primul loc înpreferinţele bloggerilor (76%). Pe următoarele locuri se aflăfacebook.com (70%), hi5.com (36%), linkedin.com (33%) şi deviantart.com (13%).

Lansat pe 24 februarie 2009, refresh.ro a devenit unadintre sursele de referinţă din Romania în segmentul new-media,prezentând mişcările marilor jucători de pe piaţă, (re)lansări deproiecte noi ale acestora sau start-up-uri, analize şi declaraţiidin partea oamenilor care decid soarta internetului dinRomânia.

Standout este o agenţie de publicitate online, specializată pebloguri şi reţele sociale, fondată în 2007 sub numele iniţial deBlog Agency. Agenţia derulează campanii de publicitate online careimplică cele mai vizitate bloguri româneşti, precum şi cei maipopulari utilizatori ai altor social media, în acelaşi timp oferindşi consultanţă pentru folosirea optimă a acestor medii în România.În trei ani de activitate, Standout a ajutat peste 100 de companiiromâneşti şi multinaţionale să genereze conversaţii prinintermediul blogurilor şi al reţelelor sociale cu acoperire înRomânia.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
BLOGGERI ,
CÂŞTIGURI ,
STUDIU

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.