CA al TVR a respins planul de reducere a timpului de lucru al angajaţilor şi a salariilor acestora

Consiliul de Administraţie al TVR a respins, miercuri, planul de reducere a timpului de lucru al salariaţilor de la 8 la 6 ore şi a câştigurilor lor salariale cu 20%, au declarat pentru MEDIAFAX surse din Televiziunea Română.

313 afișări
Imaginea articolului CA al TVR a respins planul de reducere a timpului de lucru al angajaţilor şi a salariilor acestora

CA al TVR a respins planul de reducere a timpului de lucru al angajaţilor şi a salariilor acestora (Imagine: Publimedia/Ovidiu Micsik)

La jumătatea lunii mai, conducerea Societăţii Române de Televiziune (SRTv) dorea să reducă timpul de lucru al angajaţilor instituţiei de la 8 la 6 ore pe zi şi câştigurile salariale ale acestora cu 25%. Decizia viza în principiu toate zonele din Televiziunea Română şi urma să îi afecteze din acest an pe toţi angajaţii.

Contactat pe 14 mai de MEDIAFAX, Dragoş Bocanaciu, preşedintele Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor TV din TVR (SPUSTV), principalul sindicat din SRTv, a confirmat că există o astfel de idee în TVR, care, "din punct de vedere al calităţii, este foarte păguboasă".

"Eu am spus în discuţiile pe care le-am avut cu membrii Comitetului Director şi cu alţi oameni din Televiziunea Română că este o măsură care, din punct de vedere al calităţii, este foarte păguboasă, în sensul că reducerea câştigurilor salariale cu 25% îi va demotiva pe oameni rău de tot şi nu va avea decât un efect groaznic din punctul de vedere a ceea ce se vede pe post, un lucru pe care noi nu ni-l permitem", a declarat pentru MEDIAFAX Dragoş Bocanaciu, pe 14 mai.

Pe data de 26 mai, Dragoş Bocanaciu anunţa că, începând din 27 mai, angajaţii TVR vor intra în grevă japoneză, aceştia protestând, printre altele, faţă de decizia de reducere a timpului de lucru de la 8 la 6 ore.

Angajaţii TVR au continuat pe parcursul unei săptămâni greva japoneză în care au intrat pe 27 mai, în semn de protest faţă de decizia Comitetului Director de reducere a timpului de lucru al salariaţilor şi a câştigurilor salariale ale acestora, luând în calcul şi organizarea unui marş de protest.

Totodată, pe 28 mai, peste 200 de angajaţi ai Televiziunii Române s-au adunat în curtea instituţiei din Bucureşti în semn de protest faţă de decizia Comitetului Director. Lor li s-au alăturat angajaţi ai staţiilor locale ale TVR, care au ieşit de asemenea în curţile sediilor acestora.

În acest context, Consiliul de Administraţie al TVR a amânat, pe 28 mai, discuţia privind planul de reducere a timpului de lucru al salariaţilor şi a câştigurilor lor salariale cu 20-25% (nu a fost făcut public un procent exact, n.r.).

Pe de altă parte, Stelian Tănase, pe atunci director general interimar al Societăţii Române de Televiziune (SRTv), a declarat, pe 29 mai, pentru MEDIAFAX că şi el este în grevă japoneză, glumind că este "primul patron care face grevă din istorie" şi precizând că este părtaş la aceeaşi dramă cu angajaţii TVR.

În anul 2013, TVR a fost marcat de procesul de concediere colectivă. Astfel, în urma selecţiei de personal din 2012, la începutul anului 2013 au fost concediaţi 619 angajaţi.

Într-o conferinţă de presă din 5 martie, Stelian Tănase a declarat că numărul de angajaţi înainte de restructurarea care s-a făcut anul trecut în Societatea Română de Televiziune era de 3.149 (număr de posturi 3.236).

Stelian Tănase, care, săptămâna trecută, a fost votat de Parlament preşedinte al Consiliului de Administraţie al TVR, a mai spus în conferinţa din martie că, după restructurare, TVR a rămas cu 2.535 de angajaţi (2.450 de posturi).

TVR avea la sfârşitul lui 2013 datorii fiscale de 510,8 milioane de lei, în timp ce datoriile comerciale erau de 161,3 milioane de lei, potrivit raportului de activitate al instituţiei pe anul trecut.

De asemenea, datoriile istorice ale Televiziunii Române se ridicau la 787.866.013 lei la sfârşitul anului trecut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici