CNA: Posturi străine ca Discovery, Diva şi Eurosport nu respectă durata de difuzare a publicităţii

CNA a constatat, în şedinţa de joi, că mai multe televiziuni nelicenţiate în România - Discovery Channel, Diva, Eurosport, National Geographic Channel, Universal Channel şi Paramount Channel - au depăşit, anul trecut, durata de publicitate prevăzută în legislaţia românească a audiovizualului.

225 afişări
Imaginea articolului CNA: Posturi străine ca Discovery, Diva şi Eurosport nu respectă durata de difuzare a publicităţii

CNA: Posturi străine ca Discovery, Diva şi Eurosport nu respectă durata de difuzare a publicităţii

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, joi, situaţia mai multor televiziuni care nu sunt licenţiate în România, dar care emit pe piaţa românească a audiovizualului.

În acest sens, în şedinţa CNA din 12 februarie, Consiliul a decis să solicite date de la Kantar Media Audiences, furnizorul unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV) din România, date privind inserţiile de publicitate difuzate în anul 2014 de televiziunile AXN, Diva, National Geographic Channel, Universal Channel, Discovery Channel, Eurosport, TV Paprika, Film Cafe, TCM, Paramount Channel, TLC, The Fishing and Hunting Channel, Sport 1, Megamax şi VH1.

Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, "Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

În şedinţa de joi, Consiliul a decis ca în cazul a şase dintre aceste televiziuni - Discovery Channel, Diva, Eurosport, National Geographic Channel, Universal Channel şi Paramount Channel - să sesizeze autorităţile de reglementare în audiovizual din ţările în care aceste posturi sunt licenţiate.

CNA a decis să facă aceste sesizări doar în cazul televiziunilor străine care au avut depăşiri mai mari de două minute, în anul 2014, ale duratei de publicitate prevăzute în legislaţia românească.

Potrivit documentelor CNA, Discovery Channel a depăşit în anul 2014 cu o oră şi 8 minute durata de publicitate prevăzută în legislaţia românească, Diva - cu două minute şi 39 de secunde, Eurosport - cu 19 minute şi 5 secunde, National Geographic Channel - cu 38 de minute şi 18 secunde, Paramount Channel - cu două minute şi 26 de secunde, Universal Channel - cu cinci minute şi 30 de secunde.

Pe de altă parte, în cazul televiziunilor AXN, AXN White, AXN Black şi Film Cafe, CNA a constatat încălcări mai mici de două minute ale duratei de publicitate prevăzută în legislaţia audiovizualului din România, fapt pentru care Consiliul a decis să nu sesizeze autorităţile de reglementare din ţările în care aceste posturi sunt licenţiate.

În cazul, Eurosport 2, TCM şi TV Paprika, CNA nu a constatat încălcări ale legislaţiei româneşti privind durata de difuzare a publicităţii.

CNA nu poate să sancţioneze televiziunile care nu sunt licenţiate în România. Însă, în cazul în care sesizează încălcări ale legislaţiei româneşti, CNA poate să anunţe autorităţile de reglementare din ţările în care aceste televiziuni străine sunt licenţiate.

Decizia de a analiza dacă aceste televiziuni străine respectă legislaţia audiovizualului din România în privinţa duratei de difuzare a publicităţii a fost luată, pe 12 februarie, la propunerea membrului CNA Valentin Jucan. Acesta a făcut această propunere după ce reprezentanţii unor televiziuni din România (Naţional TV şi România TV) au sugerat membrilor Consiliului că ar trebui să fie monitorizate şi televiziunile nelicenţiate în România, pentru a se vedea dacă acestea depăşesc sau nu cele 12 minute de publicitate pe oră permise de legislaţia audiovizualului. Aceştia au spus că există televiziuni străine difuzate în România care prezintă mai mult de 12 minute de publicitate pe oră, fapt care ar reprezenta o concurenţă neloială pentru televiziunile româneşti.

În ultima vreme, CNA a luat sancţiuni dure în cazul unor televiziuni româneşti care au depăşit durata legală de publicitate. Astfel, pe 19 martie, CNA a amendat cu 200.000 de lei - amenda maximă posibilă - Prima TV şi cu câte 100.000 de lei televiziunile Antena 1 şi Kanal D, pentru depăşirea minutelor legale de publicitate, în perioada februarie - decembrie 2014.

Totodată, în şedinţa de joi, CNA a amendat Sport Klub 1, cu 45.000 de lei, şi Sport Klub Prime, cu 15.000 de lei, pentru depăşirea minutelor legale de publicitate.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici