Directorul Wall Street Journal Europe a demisionat. Integritatea editorială şi tirajul publicaţiei, printre motivele deciziei

Ediţia europeană a Wall Street Journal a anunţat, marţi, demisia directorului publicaţiei, Thomas Langhoff, invocând "toleranţă zero pentru ceea ce ar părea o încălcare a normelor de etică profesională", potrivit unui comunicat emis de editorul acesteia, Dow Jones.

230 afișări
Imaginea articolului Directorul Wall Street Journal Europe a demisionat. Integritatea editorială şi tirajul publicaţiei, printre motivele deciziei

Directorul Wall Street Journal Europe a demisionat. Integritatea editorială şi tirajul publicaţiei, printre motivele deciziei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Langhoff a demisionat în urma "unui acord încheiat între serviciul de distribuţie a ziarului (Wall Street Journal Europe, n.r.) şi firma de consultanţă olandeză Executive Learning Partnership (ELP), care putea să dea impresia că acoperirea actualităţii de către publicaţie putea fi influenţată de relaţiile comerciale" între cele două, anunţă agenţia financiară, fără a oferi mai multe detalii despre natura acestor relaţii comerciale.

Potrivit Reuters, publicaţia britanică The Guardian, care citează documente şi e-mail-uri pe care le-a obţinut de la mai multe surse, a scris, marţi, că Langhoff a fost forţat să demisioneze după ce a apelat la o escrocherie pentru a creşte tirajul ediţiei europene a Wall Street Journal, însă reprezentanţii WSJ Europe au răspuns, miercuri, că aceste informaţii sunt pline de "neadevăruri şi de interpretări răutăcioase" şi că "Andrew Langhoff a demisionat din cauza unei încălcări a integrităţii editoriale".

Miercuri, presa a scris că WSJ Europe a plătit mai multe companii europene pentru a cumpăra în secret mii de copii ale ziarului, la preţul de 5 cenţi bucata. Această acţiune a avut scopul de a creşte tirajul ziarului şi de a induce în eroare advertiserii, scrie The Guardian.

Parteneriatul între ELP şi WSJ Europe implica şi un contract prin care ziarul urma să publice articole pozitive despre activitatea ELP, mai scrie The Guardian.

Tot The Guardian scrie că directorul executiv al Dow Jones, Les Hinton, un apropiat al lui Murdoch, era la curent cu acest program de creştere falsă a tirajului, însă purtătorul de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze această informaţie.

Într-un articol publicat pe site-ul său, WSJ scrie că, în urma unei anchete interne, s-a descoperit că Langhoff a făcut personal presiuni asupra a doi reporteri pentru a scrie articole favorabile despre ELP.

Acordul dintre departamentul de distribuţie al ziarului şi compania olandeză ELP, care între timp a expirat, nu a fost dezvăluit cititorilor, mai scrie WSJ într-o notă la acest articol de pe site.

ELP nu a comentat acest subiect.

Langhoff, care a fost numit director în ianuarie 2009, va fi înlocuit, interimar, de Kelly Leach, responsabil pentru strategie din partea Dow Jones, a indicat Wall Street Journal Europe.

Dow Jones şi filiala sa Wall Street Journal aparţin grupului New Corporation, deţinut de magnatul media Rupert Murdoch.

Într-un comunicat, Wall Street Journal Europe a indicat faptul că Langhoff, care lucrează pentru grupul media din 2003, a "construit o echipă solidă şi lasă în urma lui un (Wall Street) Journal cu o bună imagine în Europa, cu iniţiative în pregătire".

La rândul lor, compania lui Rupert Murdoch News Corporation - care deţine Dow Jones - şi filiala ei britanică News International sunt în mijlocul unui scandal privind interceptări telefonice ilegale, care a început în Marea Britanie, dar se pare că are ramificaţii şi în Statele Unite ale Americii.

Potrivit poliţiei britanice, publicaţia News of the World, deţinută de grupul media, ar fi interceptat convorbirile a circa 4.000 de oameni, între care familiile unor adolescenţi asasinaţi. Aceste dezvăluiri au ridicat întreaga clasă politică din Marea Britanie împotriva lui Rupert Murdoch.

Şi de această dată publicaţia britanică The Guardian a dezvăluit multe dintre dedesubturile acestui scandal.

Închiderea publicaţiei News of the World (NOTW), cu o istorie de 168 de ani, perioadă în care a reuşit să ajungă printre cele mai populare titluri din Marea Britanie, nu a pus capăt scandalului interceptărilor telefonice ilegale.

Cazul interceptărilor, care datează de la începutul anilor 2000, a fost deja marcat de arestarea mai multor jurnalişti, reţinerea unui corespondent la Casa Regală şi a unui detectiv privat, dar şi de mai multe demisii, între care cea a lui Andy Coulson, directorul de comunicare al lui David Cameron, care a fost editor la NOTW. În ultimele luni, poliţia britanică a operat mai multe arestări, printre acestea numărându-se Coulson, dar şi Rebekah Brooks, fosta directoare a News International - divizia britanică a News Corp. - şi fost redactor-şef al NOTW, însă cei mai mulţi au fost eliberaţi pe cauţiune.

Se ştie că telefoanele a sute, chiar mii de personalităţi - membri ai familiei regale britanice, politicieni, vedete de cinema şi sportive - au fost ascultate de jurnalişti.

Magnatul american Rupert Murdoch, în vârstă de 80 de ani, a negat că ar fi responsabilul ultim pentru interceptările efectuate de cotidianul News of the World, care face parte din trustul său, cu ocazia audierii sale în Comisia pentru Media din Parlamentul britanic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici