Discovery mizează în 2013 pe un documentar cu Robert Redford şi o serie creată de James Cameron

"All the President's Men Revisited", o continuare a producţiei "Toţi oamenii preşedintelui", cu Robert Redford, şi "Robogeddon", o serie creată de James Cameron şi Mark Burnett, se numără printre cele mai importante noutăţi difuzate pe Discovery Channel la sfârşitul anului 2012 - începutul lui 2013.

294 afișări
Imaginea articolului Discovery mizează în 2013 pe un documentar cu Robert Redford şi o serie creată de James Cameron

Robert Redford (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Planurile celor mai importante televiziuni din portofoliul Discovery Communications - Discovery Channel, TLC, Animal Planet, ID Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery Fit & Health, Velocity, Military Channel şi Oprah Winfrey Network (OWN) - au fost prezentate la New York, în cadrul unui eveniment organizat la sfârşitul săptămânii trecute, la care a fost invitată şi agenţia MEDIAFAX.

Cu acest prilej, Discovery Communications a anunţat şi lansarea unei noi reţele de televiziune - Destination America - care va înlocui reţeaua Planet Green, lansată în 2008, şi va fi disponibilă doar în SUA. Noua televiziune Destination America va fi lansată pe 28 mai, cu prilejul Memorial Day (Ziua Eroilor, n.r.), şi va avea ca public ţintă persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 54 de ani. Noua televiziune se va centra pe "oameni, locuri şi poveşti din Statele Unite", urmând să fie disponibilă în 59,5 milioane de case din SUA.

Pe de altă parte, Discovery Channel va miza anul acesta pe noi producţii, printre care şi "All The President's Men Revisited", cu Robert Redford. Actorul, care a interpretat rolul lui Bob Woodward în filmul din 1976, se întoarce, de data aceasta la Discovery Channel, pentru a analiza scandalul Watergate. O altă producţie importantă de la Discovery Channel va fi seria creată de James Cameron şi Mark Burnett "Robogeddon", care va prezenta lupte între roboţi.

Acestor producţii li se vor adăuga alte serii noi, precum "North America" - va investiga şi prezenta telespectatorilor unicitatea acestui continent şi "The Gatekeepers" - va prezenta momente cheie despre preşedinţii de la Casa Albă şi despre oamenii din umbra lor. De asemenea, telespectatorii Discovery Channel vor putea vedea producţii precum "Shark Week", "History of The World" şi "Osama: A History".

"Pentru Discovery, 2011 a fost cel mai bun an de la înfiinţarea companiei. Veniturile noastre au crescut, cota de piaţă a produselor noastre a crescut şi audienţa televiziunilor din portofoliul nostru a crescut. Dar cel mai important lucru este acela că oamenii au petrecut mai mult timp anul trecut uitându-se la conţinutul difuzat de televiziunile noastre, faţă de perioada precedentă", a declarat David Zaslav, preşedinte şi Chief Executive Officer (CEO) al Discovery Communications.

El a mai spus că strategia Discovery Communications pentru 2012-2013 vizează creşterea cotei de piaţă pentru toate televiziunile din portofoliul companiei şi atragerea unui număr cât mai mare de telespectatori către programele Discovery. În acest sens, Discovery va investi peste un miliard de dolari în producerea de conţinut pentru televiziunile sale, concentrându-se în special pe producţia locală, cheia succesului pentru dezvoltarea companiei la nivel internaţional, după cum a precizat David Zaslav. "Cred că nu doar conţinutul Discovery este cel mai mare avantaj al nostru, ci şi dezvoltarea noastră la nivel internaţional. Am investit foarte mult în dezvoltarea portofoliului de canale şi în crearea de conţinut local", a mai afirmat Zaslav.

Pe de altă parte, Mark Hollinger, preşedinte şi CEO al Discovery Networks International, a spus că un alt avantaj al companiei este acela că a început să se dezvolte la nivel internaţional devreme, în 1989. "Lucrăm pe pieţele internaţionale de foarte mult timp, avem 38 de birouri în afara SUA. Dezvoltarea la nivel local este formula corectă pentru a ne creşte businessul. Îmbinăm conţinutul universal cu conţinutul local. De asemenea, continuăm să fim în fruntea dezvoltării tehnologice (...) Am fost unul dintre primii jucători în producerea de conţinut HD şi am lansat, anul trecut, în SUA primul canal 3D, în parteneriat cu Sony şi IMAX", a spus Hollinger.

În ceea ce priveşte businessul din Europa centrală şi de est, Hollinger a precizat că, în ianuarie 2012, Discovery a lansat şi un birou la Sofia, în Bulgaria, însă biroul din România (lansat în 2006, n.r.) este cel mai important din regiune, din capitala României fiind coordonate operaţiunile Discovery în Europa de sud-est.

"România este pentru noi una dintre cele mai importante pieţe din regiunea CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa)", a spus Mark Hollinger, care nu a dezvăluit veniturile pe care Discovery le atrage din România. El a precizat, însă, că România se situează pe locul al treilea, după Polonia şi Rusia, în privinţa veniturilor pe care le aduce companiei Discovery.

Întrebat la cât se ridică investiţia făcută de compania Discovery de la lansarea televiziunilor sale pe piaţa din România, Mark Hollinger a spus: "Cu siguranţă milioane (de dolari, n.r.), dacă vă uitaţi la ceea ce am făcut. România este acum centrul operaţiunilor noastre din sud-estul Europei. Echipa noastră din Bucureşti a crescut substanţial, ei coordonează activităţile noastre din toată regiunea. Anul trecut, am lansat TLC pe piaţa românească. De asemenea, investiţiile făcute în proiectul educaţional «Şcoala Discovery» sunt substanţiale. Este ceva în care chiar credem şi acest proiect a fost primit cu un foarte mare entuziasm din partea autorităţilor, din partea ministrului Educaţiei, domnul Funeriu, care acum este consilier prezidenţial. Domnul Funeriu a fost un susţinător important al acestui proiect, care duce la modernizarea sistemului educaţional din România. Am mai făcut acest proiect şi pe alte pieţe, dar mereu este mult mai uşor de realizat atunci când ai susţinerea Guvernului. Deci investiţia pe care am făcut-o în România este o investiţie mare, dar România este o piaţă grozavă pentru Discovery", a mai spus Hollinger.

În ceea ce priveşte planurile Discovery, Mark Hollinger a spus că Discovery intenţionează să lanseze o nouă televiziune în România, în următoarele 12 luni. Discovery distribuie, în prezent, în România opt televiziuni: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase şi ID Investigation Discovery.

"Fără a spune planurile noastre într-o ordine anume, cu siguranţă vom continua să dezvoltăm proiectul «Şcoala Discovery». Vom finaliza şi planurile noastre privind lansarea unui nou canal important şi vom continua să extindem distribuţia TLC. Acestea vor fi reperele noastre pentru următoarele luni, până la sfârşitul lui 2012", a spus Mark Hollinger.

El nu a spus despre ce televiziune este vorba, însă a precizat că "este un canal care a avut o distribuţie limitată într-un anumit număr de pieţe, care credem că are potenţial să se alăture canalelor din portofoliul nostru".

Pe de altă parte, Hollinger a precizat că "Şcoala Discovery" ar putea fi un "bun precursor" pentru lansarea în România a unei alte televiziuni din portofoliul companiei - Discovery Kids, însă nu există planuri imediate în acest sens.

Pe de altă parte, potrivit lui Hollinger, Discovery nu are planuri imediate nici pentru a lansa televiziunea Oprah Winfrey Network (OWN) în Europa. "Cred că prioritatea pentru Discovery şi pentru Oprah este ca acest canal să aibă o fundaţie solidă în SUA. Probabil va dura mai mult decât compania şi-ar fi dorit, dar televiziunea a progresat din punctul de vedere al distribuţiei şi al audienţei şi avem ambiţia să lansăm acest canal şi în afara SUA, însă nu avem o perioadă de timp stabilită în care o să facem acest lucru. Când vom simţi că lucrurile vor fi foarte stabile în SUA, ne vom gândi să-l lansăm şi la nivel internaţional", a precizat Hollinger.

În ceea ce priveşte programele Discovery din România, conducerea companiei aşteaptă "cu nerăbdare", după cum a precizat Katarzyna Kieli, preşedinte şi director general al Discovery Networks CEEMEA, premiera serialului "Poliţişti de elită/ Ultimate cops", prima producţie panregională a Discovery, care prezintă trei echipaje de poliţie, din Bucureşti, Moscova şi Varşovia, în misiuni speciale de luptă împotriva criminalităţii.

"Vom avea mai multe premiere atât pe Discovery Channel, cât şi pe TLC. Dar suntem foarte încântaţi de acest program «Poliţişti de elită», care va avea premiera pe 25 aprilie", a spus Katarzyna Kieli.

Printre premierele TLC, televiziune care în prezent, în România, este distribuită de UPC şi de alţi operatori mai mici de cablu, se numără "Irish Dancing Special", "Breaking Amish" şi "Craft Wars", o emisiune găzduită de actriţa Tori Spelling.

Discovery Communications este una dintre cele mai mari companii din lume în domeniul programelor documentare, ajungând la peste 1,5 miliarde abonaţi din 210 ţări.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici