Doar 13% dintre utilizatorii de internet ar fi dispuşi să plătească pentru informaţiile online

Doar 13% dintre utilizatorii de internet ar fi dispuşi să plătească pentru informaţiile online, în timp ce 8% ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate, potrivit unui studiu GfK, informează un comunicat.

19 afișări
Imaginea articolului Doar 13% dintre utilizatorii de internet ar fi dispuşi să plătească pentru informaţiile online

Doar 13% dintre utilizatorii de internet ar fi dispuşi să plătească pentru informaţiile online (Imagine: Laszlo Mihaly/Mediafax Foto)

Potrivit studiului privind obiceiurile de consum pentru internet realizat de compania GfK pentru Wall Street Journal Europe în 16 ţări europene şi SUA, majoritatea internauţilor îşi doresc să continue să folosească internetul în mod gratuit.

În cadrul acestei cercetări, utilizatorii de internet au fost întrebaţi, printre altele, cât de dispuşi sunt să plătească pentru conţinut - în special în cazul website-urilor de ştiri, divertisment şi cunoştinţe generale, precum Wikipedia. Astfel, 80% dintre respondenţii din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conţinutul online. O treime din totalul participanţilor la studiu crede că informaţiile de pe internet trebuie să fie gratuite şi neînsoţite de publicitate.

Majoritatea (46%) doreşte acces gratuit, dar este pregătită să accepte şi publicitatea. În ceea ce priveşte situaţia pe ţări, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi şi americani au fost de acord cu aceste condiţii, în vreme ce românii arată cea mai mică deschidere către această situaţie (22%).

Totuşi, sunt şi ţări care văd conceptul de plată pentru conţinut digital în mod pozitiv - 23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi şi britanici şi 17% dintre americani n-ar fi deranjaţi să plătească pentru acces la informaţiile de pe web.

Cercetarea a fost realizată în toamna anului 2009, pe un eşantion de 16.800 persoane cu vârste peste 15 ani din cele 17 ţări analizate.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. Înfiinţat în urmă cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piaţa din Germania, grupul GfK are în prezent mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici