Dragomir: Cu postul nostru TV am putea câştiga 170 de milioane de euro din 170 de meciuri

Preşedintele LPF, Dumitru Dragomir, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că Liga Profesionistă de Fotbal ar putea câştiga cu postul TV propriu în format "pay per view" circa 170 de milioane de euro din 170 de meciuri transmise.

180 afişări
Imaginea articolului Dragomir: Cu postul nostru TV am putea câştiga 170 de milioane de euro din 170 de meciuri

Dragomir: Cu postul nostru TV am putea câştiga 170 de milioane de euro din 170 de meciuri (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)

"Nu poate să iasă rău cu această platformă TV pentru că este făcut un calcul economic. Un calcul micuţ să facem... Din cele cinci pachete nevândute avem de transmis 170 de meciuri. Din şase milioane de abonaţi din România, vindem şi noi la un milion cu un euro. Aşadar, 170 de meciuri înmulţit cu 1 milion... vine 170 de milioane. Şi asta numai la un euro meciul. Producţia poate să coste şi 50 de milioane şi tot rămân 120 de milioane. Plus publicitate şi ce mai derivă de aici. Suntem noi bătrâni şi avem capul mare, dar nu suntem proşti", a spus Dragomir.

El a menţionat că LPF va avea o platformă funcţională cu unul sau două posturi TV fie în luna februarie, fie peste trei ani, aceasta urmând să fie construită din banii obţinuţi din drepturile TV, dar şi din împrumuturi bancare. "Cu banii pe care îi luăm din pachetele vândute, plus împrumuturi bancare, ne facem sigur o platformă cu unul sau două posturi TV. Că va fi gata în februarie sau peste trei ani, dar sigur ne facem. Am luat şi noi exemplul câtorva ţări din străinătate unde Liga şi-a făcut propria platformă. Am antamat specialişti şi o să-i trimitem în Olanda, Franţa, Italia şi Anglia pentru a vedea cum au făcut ligile de acolo. Între timp depunem documente pentru constituirea unei societăţi. Noi avem diamantul, avem drepturile de televiziune, iar după părerea mea este un diamant neşlefuit. Dar şlefuit va aduce bani foarte mulţi", a adăugat oficialul LPF.

În opinia lui Dragomir, societăţile de cablu şi DTH vor fi de acord să retransmită postul Ligii Profesioniste de Fotbal pentru că vor primi bani pentru a furniza acest serviciu. "Sunt interesate şi societăţile de cablu, care iau bani de la noi precum şi celelalte platforme pentru că noi vom plăti ca să ne difuzeze. Postul nostru de televiziune pay per view va fi retransmis de societăţi pentru că noi le plătim pentru asta. Digi să zicem are 2 milioane de abonaţi... ia să îi dai 2 euro de meci sau pe etapă. Ei o să încaseze de la noi, nu pierd. O să dăm şi prin satelit, pe ciupercile alea... dăm pe toate, tati, că suntem băieţi deştepţi", a afirmat el.

Postul s-ar putea numi LPF TV, sediul ar putea fi construit în parcarea actualei clădiri a Ligii din Cotroceni, iar moderatori vor fi aduşi de la actualele televiziuni de sport care se vor desfiinţa, susţine Dumitru Dragomir. "Nu ştiu cum se va numi postul... LPF TV, nu e frumos numele ăsta? Nu ştiu, veniţi şi voi cu propuneri. O parte dintre dumneavoastră veţi fi angajaţii noştri, vă garantez acest lucru. Moderatori luăm de la celelalte posturi, că alea mor. Ăia cu ce să facă emisiuni dacă n-au imagini? Ne-am luat noi măsuri, am făcut studiu de fezabilitate, tot. Ce, mă ţin ăştia de prost aici sus? Noi facem aici un post de televiziune să spargem Europa. Pentru sediul postului sunt mai multe variante... E şi un fost depozit înalt de 12 metri cu o curte de un hectar pe care îl luăm aproape gratis... Apoi e varianta să construim aici în parcarea de la sediul nostru, dar nu eu hotărăsc, ci membrii", a mai afirmat Dragomir.

Adunarea Generală a LPF s-a întrunit, marţi, pentru a decide ce se va întâmpla cu cele şase pachete de meciuri nevândue la licitaţia din 4 aprilie. Conducătorii de cluburi au hotărât ca pachetul numărul 9 de meciuri din Liga I să fie încredinţat TVR pentru suma de nouă milioane de euro fără TVA, iar pentru celelalte cinci pachete disponibile să se negocieze cedarea lor până la 15 iunie.

Dragomir a declarat că LPF îşi va face o platformă TV indiferent dacă va vinde sau nu cele cinci pachete rămase. Platforma ar urma să devină operaţională peste trei ani în cazul finalizării cu succes a negocierilor sau din februarie 2012, în caz contrar.

La licitaţia din 4 aprilie, la care au participat societăţile SC Antena TV Group SA, SC RCS&RDS SA şi SC Romtelecom SA, numai trei pachete au fost adjudecate dintre cele nouă. Liga a scos la licitaţie cesiunea drepturilor de televiziune (audiovizuale) prin orice mijloc tehnic a imaginilor în mişcare, însoţite sau nu de sunet, din cadrul meciurilor de fotbal ale competiţiei Liga I "PARTENER" în sezoanele competiţionale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, partidele fiind împărţite în nouă pachete. Astfel, RCS&RDS a câştigat primul pachet de meciuri, Romtelecom, pe cel de-al doilea, iar Antena 1, pe ce de-al optulea, pentru celelalte pachete nelicitând nimeni.

RDS&RCS şi Romtelecom au licitat pentru pachetul numărul 1, prima câştigând la al doilea pas cu suma de 13.200.000 de euro plus TVA (preţ de plecare 12.900.000 de euro plus TVA).

Cel de-al doilea pachet a fost adjudecat de Romtelecom, singura care a licitat, cu suma de pornire de 12.900.000 de euro plus TVA.

Pachetul numărul opt a fost adjudecat de Antena 1, cu suma de 10.500.000 de euro plus TVA.

Preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare pachet, cu excepţia pachetelor 8 şi 9, a fost de 12.900.000 euro (4.300.000 euro/ sezon competiţional), la care se adaugă TVA. Preţul de pornire a licitaţiei pentru pachetele 8 şi 9 este, pentru fiecare dintre ele, a fost de 10.500.000 euro (3.500.000 euro/ sezon competiţional) la care se adaugă TVA.

RCS&RDS şi Antena 1 au câştigat, în urmă cu trei ani, licitaţia pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga I, în sezoanele 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011, pentru suma de 85 de milioane de euro plus TVA.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici