- Home
- Cultură-Media
- PARIS, (20.07.2009, 15:13)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Elle şi Marie-Claire încearcă să se adapteze cu tact lumii arabe
Revistele franceze pentru femei Elle şi Marie-Claire încearcă, de mai mulţi ani, să se adapteze lumii arabe, ridicând în mod delicat probleme sensibile în această parte a lumii, precum imaginea şi rolul femeii în societate.
162 afișări
Elle şi Marie-Claire încearcă să se adapteze cu tact lumii arabe (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
După Emiratele Arabe Unite şi Kuweit, revista Marie Claire urmează să se lanseze, în curând, şi în Arabia Saudită. Revista Elle se află deja pe această piaţă, precum şi în Dubai sau Liban.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Serviciile secrete ale SUA spun că Putin nu a ordonat uciderea lui Navalnîi
-
Premierul italian Giorgia Meloni şi-a anunţat candidatura la alegerile europene
-
Doi ucraineni au fost ucişi în Germania. Un rus a fost reţinut
-
Cinci sturioni capturaţi de braconieri au fost eliberaţi în apă de poliţiştii de frontieră
"Pentru că nu pot realiza mai multe lansări pe piaţa din Franţa, din cauza contextului economic, publisherii încearcă să îşi extindă brandurile la nivel internaţional. Aceste pieţe sunt în curs de dezvoltare, unele dintre nişe înregistrând un boom remarcabil", a declarat Sophie Renaud, director al departamentului de expertiză de presă a agenţiei de media Carat Franţa.
"Este interesant să te dezvolţi pe o astfel de piaţă şi pentru a demonstra că revista merge, că are convingeri, că încearcă să schimbe viziunile femeilor", a mai spus Renaud.
Totuşi, în unele dintre ţările arabe, publicarea unor fotografii care arată femei dezbrăcate sau tratarea unor subiecte sensibile din punct de vedere al moralităţii religioase sunt interzise. Astfel, în luna aprilie, revista Jeune Afrique a fost interzisă în Emiratele Arabe Unite, deoarece pe copertă era publicată fotografia unei femei cu spatele gol, imagine ce trebuia să ilustreze dosarul "Musulmanii şi sexul".
Pentru revistele de modă şi lifestyle, care au susţinut întotdeauna libertatea femeilor, dezvoltarea pe o astfel de piaţă, fără să se abată de la principiile lor, a fost o provocare pe care au înfruntat-o cu tact.
"Suntem atenţi să nu provocăm scandaluri inutile şi încercăm să nu încălcăm legile. Chiar dacă am face asta, o astfel de atitudine nu va determina societatea să se schimbe şi nu va aduce o îmbunătăţire a statutului femeii", a declarat Jean de Boisdeffre, director general al diviziei de presă internaţională a grupului Lagardere Active.
Dacă revistele abordează subiecte internaţionale o fac dintr-o perspectivă cât mai detaşată. De exemplu, este evitată dezbaterea pe tema femeilor care poartă burca în Franţa. "Ar fi un subiect care ar isca diferite conflicte şi ar crea o asociere de idei între revistă şi politica socială a Franţei", a mai explicat Boisdeffre.
În ceea ce priveşte fotografiile, situaţia variază în funcţie de ţară.
"În Emiratele Arabe Unite nu vom folosi fotografii cu femei care poartă fuste foarte scurte sau bluze cu decolteuri foarte adânci în toate editorialele de modă. În Arabia Saudită, regulile sunt mai stricte - nu avem voie să arătăm femei care poartă haine decoltate sau fuste care să le lasă genunchii descoperiţi", a declarat Florence Duluard, director editorial pentru versiunile internaţionale ale Marie-Claire.
"Aproximativ 80% din conţinutul unei reviste Elle este realizat la nivel local, adică de oameni din acele regiuni care abordează anumite subiecte şi fac editoriale. Pentru restul de 20% rămân disponibile suficiente subiecte de modă", a mai spus Boisdeffre.
În ceea ce priveşte partea de text din reviste, reprezentanţii Marie-Claire şi Elle au încredere în echipele locale, "care ştiu ce trebuie să facă şi cum să abordeze un anume subiect", a mai spus Boisdeffre.
Citește pe alephnews.ro: China efectuează cea mai mare restructurare a armatei din ultimul deceniu. Ce înseamnă mișcarea lui Xi Jinping
Citește pe www.zf.ro: Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ioana Marcu, soția lui Ciprian Marica, apariție îndrăzneață cu bustul generos la vedere!
PROSPORT.RO
Tatuajul ireal care a produs controverse în mediul online. Bărbatul de 60 de ani nu regretă decizia luată. „Nu mă deranjează”
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:39
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 795. Armata ucraineană a doborât nouă drone, ruşii au interceptat 17 drone / Doi ucraineni ucişi în Germania, un suspect rus a fost reţinut / Moscova ameninţă Occidentul cu un răspuns sever dacă îi sunt atinse activele
-
astăzi, 16:34
Cu 8 medalii, România ocupă locul 2 în clasament la Europenele de Canotaj