Evenimentul zilei şi Capital, vândute către B1 TV

Ringier România a anunţat oficial, joi, transferul proprietăţii cotidianului Evenimentul zilei şi a revistei Capital către nou înfiinţata companie "Editura Evenimentul şi Capital", al cărei acţionar majoritar este Bobby Păunescu.

326 afișări
Imaginea articolului Evenimentul zilei şi Capital, vândute către B1 TV

Evenimentul zilei şi Capital, vândute către B1 TV

Informaţia privind tranzacţia a apărut iniţial în urmă cu o săptămână, pe blogul jurnalistului Cătălin Tolontan, care, de altfel, a şi confirmat, joi, vânzarea celor două publicaţii.

Potrivit unui comunicat al publisherului, prin vânzarea celor două titluri, Ringier România îşi eficientizează portofoliul şi, potrivit strategiei, îşi poate canaliza resursele de care dispune în vederea digitalizării brandurilor sale - cu accent pe mărcile Libertatea şi Unica -, dar şi în vederea dezvoltării segmentului online în general.

"Parteneriatul dintre Ringier şi canalul B1 în realizarea emisiunii «Evenimentele zilei» a fost un real succes şi stă la baza deciziei de a tranzacţiona cele două titluri. Tranzacţia include toate activităţile brandurilor Evenimentul zilei şi Capital, extensiile de brand ale acestora, precum şi echipele editoriale, care vor fi transferate către «Editura Evenimentul şi Capital»", se arată în comunicatul Ringier.

Potrivit unui comunicat transmis de postul TV B1, părţile au semnat, de asemenea, acorduri adiţionale, astfel încât mărcile transferate să beneficieze în continuare de structura de publishing a Ringier România, care va asigura servicii precum distribuţia, tipărirea, vânzările de publicitate, resursele umane şi IT-ul.

Claudiu Şerban a fost numit director general al "Editura Evenimentul şi Capital", având ca principal obiectiv să asigure în continuare evoluţia celor două mărci. În acelaşi timp, prin el se va asigura continuitatea în ceea ce priveşte cultura organizaţională a celor două echipe.

Părţile au convenit să păstreze confidenţialitatea în ceea ce priveşte preţul tranzacţiei, aceasta urmând să intre în vigoare după aprobarea Consiliului Concurenţei. Potrivit unor informaţii publicate pe site-ul www.paginademedia.ro, valoarea tranzacţiei ar fi de peste 8 milioane de euro. Potrivit aceleiaşi surse, în urmă cu câţiva ani, Sorin Ovidiu Vântu ar fi oferit 30-35 de milioane de euro pentru a cumpăra doar Evenimentul zilei, dar Ringier nu a dat curs ofertei.

Ringier a mai anunţat, în acelaşi comunicat, o ajustare a portofoliului din segmentul revistelor, care constă în sistarea apariţiei revistei Diva, fapt datorat lipsei de perspective economice pentru acest titlu.

Ringier România va reduce costurile şi printr-un proces de restructurare la nivelul întregii organizaţii. Angajaţii ale căror posturi vor fi restructurate vor primi pachete compensatorii.

În noua formulă organizaţională, Marius Hagger va prelua, pe lângă rolul de General Manager, şi conducerea cotidianului Libertatea. De asemenea, Ana Niţă, redactor şef al ziarului, şi Adrian Toca, Manager Libertatea.ro, îi vor raporta direct lui Marius Hagger.

După vânzarea anunţată, joi, a Evenimentul zilei (cotidian reference) şi a săptămânalului de business Capital şi după închiderea revistei Diva, Ringier, care a intrat pe piaţa românească în 1992, mai are în portofoliu titlurile Libertatea (tabloid) şi revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo şi BravoGIRL. Grupul elveţian Ringier este prezent în zece ţări, are peste 7.000 de angajaţi, editează circa 120 de ziare şi reviste, produce aproximativ 20 de programe de televiziune şi operează 50 de platforme online şi 11 tipografii.

Presa a relatat că atât postul B1 TV, cât şi Vox News, lansat în noiembrie 2009, s-ar afla sub sfera de influenţă a fraţilor Păunescu. Televiziunea generalistă B1 TV a fost lansată în decembrie 2001, ca post local pentru Bucureşti. În 2004, News Corporation, compania media fondată de Rupert Murdoch, a achiziţionat 12,5% din pachetul de acţiuni al postului, potrivit site-ului televiziunii. Potrivit site-ului CNA, deţinătoarea licenţei audiovizuale a postului B1 TV este societatea News Television (România) SRL, al cărei asociat unic este News TV Romania BV (Olanda). Acţionarii News TV Romania BV sunt Ismar International NV (Antilele Olandeze - companie cu acţiuni la purtător) - 87,5% şi News Romania Inc (SUA) - 12,5%. Acţionar unic al News Romania Inc este News Corporation Ltd., o companie listată la bursa New York.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici