- Home
- Cultură-Media
- SAN FRANCISCO, (06.09.2013, 13:24)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Facebook, criticat pentru folosirea datelor personale ale utilizatorilor în scopuri comerciale
Şase organizaţii care luptă pentru protejarea libertăţii pe internet şi-au exprimat îngrijorarea, într-o scrisoare transmisă autorităţilor americane, cu privire la faptul că Facebook foloseşte în scopuri publicitare datele personale ale utilizatorilor reţelei, fără a avea acordul acestora.
516 afișări
Facebook, criticat pentru folosirea datelor personale ale utilizatorilor în scopuri comerciale
Potrivit AFP, această practică "extinde foarte mult obiceiul utilizării informaţiilor personale în scopuri publicitare", au scris cele şase organizaţii într-o scrisoare adresată Federal Trade Commission (FTC), agenţia de protecţie a consumatorilor din Statele Unite ale Americii.
Reţeaua de socializare americană şi-a revizuit politicile privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor săi după ce un judecător american a aprobat, pe 27 august, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
-
Sunt europenii mai leneşi ca americanii? Şeful uriaşului fond norvegian: "Este îngrijorător! Europa este mai puţin harnică, mai puţin ambiţioasă"
Totuşi, dacă aceste noi politici ale Facebook vor intra în vigoare, utilizatorii nu vor mai avea nici măcar posibilitatea "de a-şi da consimţământul" pentru ca imaginile lor să fie folosite în reclame postate pe paginile apropiaţilor acestora, au susţinut cele şase organizaţii.
"Imaginile lor vor putea fi folosite chiar şi pentru a promova produse pe care un utilizator nu îl apreciază sau pe care îl mai utilizează", se mai spune în scrisoarea celor şase organizaţii, printre care se numără Electronic Privacy Information Center şi Center for Digital Democracy.
Contactat de AFP, un purtător de cuvânt al Facebook a negat modificarea politicilor sale privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor, precizând că reţeaua de socializare a făcut doar câteva "clarificări".
"Am revăzut explicaţiile noastre cu privire la faptul că lucruri precum numele utilizatorilor, fotografia de profil şi conţinutul unui cont pot fi folosite în relaţie cu reclamele şi cu conţinutul comercial pentru a fi mai clar că utilizatorii sunt cei care autorizează Facebook să le folosească toate aceste lucruri atunci când decid să utilizeze serviciile reţelei noastre", a declarat reprezentantul Facebook.
Un judecător american a aprobat, pe 27 august, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare, după cum a informat la momentul respectiv AFP.
Suma va fi repartizată unor grupuri care luptă pentru protejarea vieţii private pe internet, avocaţi şi utilizatorii Facebook care au depus o plângere colectivă.
Judecătorul Richard Seebord, din San Francisco, a considerat că suma propusă, o parte din miliardele de dolari cerute de reclamanţi, este totuşi corectă, având în vedere că va fi dificil pentru aceştia să dovedească faptul că au suferit pierderi financiare şi că menţiunile lor "Îmi place" nu înseamnă neapărat că au sprijinit publicitatea.
Potrivit judecătorului, Facebook a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri de utilizatori în scopuri publicitare, fără a le cere permisiunea.
Aproximativ 150 de milioane de utilizatori sunt vizaţi, însă, potrivit judecătorului, puţini dintre aceştia au depus plângere, deci suma de 20 de milioane de dolari este suficientă pentru a rezolva acest dosar pe cale amiabilă.
Acordul prevede şi ca Facebook să-şi modifice regulamentul de funcţionare şi să ofere mai mult control utilizatorilor în ceea ce priveşte exploatarea potenţială a datelor personale în ceea ce priveşte publicitatea.
Plângerea a fost depusă la începutul anului 2011, după ce Facebook a lansat programul de publicitate "Sponsored Stories".
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:15
-
astăzi, 13:49