Financial Times dă în judecată Blackstone pentru utilizarea excesivă a unui cont

Financial Times a înaintat o cerere de începere a unei acţiuni în justiţie împotriva companiei de investiţii Blackstone, pentru utilizarea multiplă a detaliilor de acces la informaţiile sale în calitate de abonat premium, informează blogul Media Guardian, citând blogul Digits al Wall Street Journal
.

25 afișări
Imaginea articolului Financial Times dă în judecată Blackstone pentru utilizarea excesivă a unui cont

Financial Times dă în judecată Blackstone pentru utilizarea excesivă a unui cont

Decizia Financial Times de a apela la justiţie pentru soluţionarea problemei accesării a mii de materiale de pe un cont de abonat premium vine la finalul mai multor luni în care instituţia de presă a purtat discuţii pentru încheierea unui acord pe cale amiabilă cu Blackstone.

O sursă familiarizată cu acest caz a declarat că situaţia s-a înregistrat în biroul londonez al Blackstone, unde angajaţii şi-au dat unii altora datele de accesare pe site-ul www.FT.com. După ce această situaţie a fost adusă la cunoştinţa managementului Blackstone, acesta a început negocieri cu Financial Times pentru soluţionarea problemei. De aceea, responsabilii Blackstone s-au declarat "foarte surprinşi" de procesul intentat de FT la tribunalul din Manhattan (New York).

Potrivit blogului Digits al Wall Street Journal, Pearson, publisherul Financial Times, a refuzat să facă orice fel de comentarii pe acest subiect.

Financial Times, care a iniţiat procesul în faţa unei instanţe din New York, precizează, în documentele sale, că unul dintre conturile de abonat a fost utilizat exagerat, "mai mult decât ar putea un individ să acceseze în mod normal", în perioada februarie 2006 - septembrie 2008, şi reclamă faptul că un membru al managementului Blackstone a dat şi altor persoane din companie informaţiile privind utilizatorul şi parola de acces pentru materialele de pe site-ul publicaţiei.

Accesul la informaţiile site-ului www.FT.com se face şi gratuit, dar şi cu plată. Abonaţii care pot consulta toate materialele disponibile pe site plătesc un abonament de 200 până la 300 de euro pe an, în timp ce utilizatorii înregistraţi pe site pot accesa gratuit, în fiecare lună, până la 10 articole. Unele servicii de ştiri puse la dispoziţie de FT.com sunt disponibile numai pentru abonaţii premium, acesta fiind cazul Lex, o rubrică extrem de citită. Strategia care include un mix de acces cu abonament şi gratuit este considerată eficientă de responsabilii Financial Times atât pentru succesul modelului său de acces cu plată, cât şi pentru atragerea de audienţă de pe motoarele de căutare, prin intermediul materialelor gratuite.

Financial Times are o bază de abonaţi formată din clienţi companii şi persoane fizice şi circa 7,1 milioane de utilizatori unici care vizitează lunar site-ul publicaţiei, dintre care doar un milion sunt înregistraţi pe pagina electronică. În plus, varianta online a publicaţiei este vizualizată de circa 72 de milioane de ori în fiecare lună.

Cu toate acestea, accesul abonaţilor prin intermediul utilizatorului şi a parolei este deficient, în condiţiile în care, cu siguranţă, Blackstone este puţin probabil să fie singura companie mare care economiseşte bani prin distribuirea, în cadrul organizaţiei, a informaţiilor de acces pentru materialele de pe anumite site-uri. De altfel, compania, care are 63 de abonamente la Financial Times, a descoperit că opt dintre angajaţi folosesc împreună contul care face obiectul disputei.

Blogul Digits al Wall Street Journal îl citează pe Alan Mutter, consultant media independent, care spune că scăderea vânzărilor de publicitate îi obligă pe managerii din industria media să fie mai hotărâţi decât oricând să monetizeze conţinutul digital. El a apreciat şi că este posibil ca Financial Times să fi acţionat în justiţie împotriva Blackstone pentru a face din companie un exemplu şi pentru a-i speria pe cei tentaţi să procedeze în mod similar. În plus, Mutter consideră că acţiunea FT este "una înţeleaptă" şi că publisherii trebuie "să stabilească o modalitate de a controla accesul abonaţilor online".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici